2026-08-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Ser mediokert ut, som endålig ggrafikmod av GTA5 och det säger jag som en stor GTA5 moddare.

Ser förövrigt helt själlöst ut, som Vice City fast med dålig musik. Och jag läste att kartan bara är 1,5x GTA5 storlek så det i sig är ju skrattretande. Kartstorlek var ju en av de största kritiken mot GTA5 så Rockstar har ju definitivt skitigt i brallan med detta.

Men klart finniga 9åringar som lever på tiktok som leder denna tråd är hypade

Faktumet att inte en enda i denna tråd fortfarande inte kan visa på en enda banbrytande idé eller spelaktivitet i detta från Rockstar säger ju en hel del. Spelet käns ungefär som ett halvgott mål på Mcdonalds. Som i RDR2, avviker man från uppdragen i spelet är blir det också "mission failed". Snark Rockstar har blivit interaktiva filmer man klickar på play och pause på kontrollen och dregla till 10 år gammal grafik som inte ens är revolutionerande.

Vi kanske dock inte ska förvänta oss mer när 80% av koden är skriven i baracker i Calcuttas förort...

För övrigt finns ju 100 andra nya spel som klår denna så.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad skulle det göra annorlunda?

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är bara du. Alla älskar att hata på nya spel( jag inkluderat) men här orkar inte ens de mest negativa konton på X som fiskar efter engagement klaga.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Tänk er att om 30 år så är detta spelet sjukt fult jämfört med hur det kommer se ut då :P

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kollade igenom filmen och måste säga att det ser snyggt ut men ska jag vara ärligt så blev jag lite mindre sugen på spelet efter att ha sett allt men saker kan ändras när mer information kommer ut. Att lägga till wrestling, basket och liknande kändes inte som något wow.
Det kändes som att det var mycke filmsekvenser och rätt lite eget spelande av det man såg. Att trycka på en knapp för att röka eller annat rätt onödigt kändes som menlösa funktioner.
Saknade en karaktär som Trevor från femman som bara älskar när han svinar runt som en äkta hobo

Bilkörningen tyckte jag fortfarande såg lite svävande ut och det såg som vanligt inte ut som att det fanns någon vikt i bilen utan den flyter bara runt någon millimeter ovanför vägen. Redan på GTA 3 eller om det är 4 så känns tyngden i bilarna mycket mer men där är den kanske överdriven istället, sen har detta ändrats till senare spelen och det har blivit mera flyta på vägenkänsla.
Även detta att polisbilar finns i hundratal och dyker upp från tomma intet från alla sidovägar som finns känns alltid lite löjligt. Går sen spelet bara ut på att skjuta sönder däck på polisbilarna som sedan snurrar och brinner upp känns också trist i varje biljakt så känns också det lite tråkigt.

Snyggt men just nu inget överväldigande sug men kommer givetvis köpa spelet ändå när det nu väl släpps till PC om något år eller så. Ska bli spännande att se de andra två avsnitten som skulle släppas för visst var det tre delar som skulle komma? När kommer nästa del?

Jag taggade er allihop för ni skrev något som jag tyckte var intressant.

Jag är en smula besviken. Absolut inte på grafiken som så, eller karaktärerna, kartan eller att det är Vice City. Det som gör mig besviken är fysiken. Varför händer det aldrig något på riktigt på den fronten? Åren går... grafiken blir bara bättre och bättre... man putsar och finlirar. Det är ju sagt att AI ska vara något utöver det vanliga i detta GTA och det är ju spännande - men när ska fysiken revolutionera på allvar?

Alla karaktärer rör sig fortfarande otroligt onaturligt, de uppför sig onaturligt. De rör sig linjärt som om de hade en inbyggd steady cam innanför pannan. Inga plötsliga små, mänskliga naturliga rörelser. Omgivningarna känns som att det är 99% stela saker som inte rör sig eller går att påverka. Det är jättefin grafik som sagt, och på håll kan det kanske vara svårt att se om det är verkligt eller tv-spel men titta 3 sekunder i valfri scen och upptäck omedelbart att det är robotar som rör sig och interagerar.

Noterade även alla NPC som bara står och hänger mot en vägg utan något syfte. De bara står. Bara är. De kan prata när du går förbi, men helt obegripligt vad de egentligen har för eget syfte att stå där de står. Jag trodde att staden skulle kännas LEVANDE men av det vi fick se så kändes den lika död som GTA3.

Det är nog det jag saknade... känslan att det är en levande digital värld man rör sig i.

Ja detta är väl säkert jättesvårt att uppnå, men det känns verkligen som att det alltid är grafiken som är primär, sen kommer story, karaktärer, spelbarhet, ai osv och fysiken är alltid sista vagn. Detta är vad som saknas för att revolutionera på allvar. Karaktärerna måste uppleva och samspela med sin miljö och sin omgivning på ett äkta sätt för att få mig att känna wow.
Senast redigerad av iceink 2026-08-28 kl. 11:12.
Citera
2026-08-28, 11:15
Medlem
MMXXIIIs avatar
Har kollat om vissa sekvenser av det vi fick se igår. Alltså körningen ser så katastrofalt dålig ut. Jag trodde att det var min TV som gjorde att något såg skumt ut men nej, samma på datorn. Bilarna ser helt själlösa ut och bara flyter omkring. Kolla delen när den svarta bilen kör ifrån polisen. Ser ut som att en bot kör? Hjulen svänger inte helt naturligt. Hoppas det är något som fixas till release.
Citera
2026-08-28, 11:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Jag taggade er allihop för ni skrev något som jag tyckte var intressant.

Jag är en smula besviken. Absolut inte på grafiken som så, eller karaktärerna, kartan eller att det är Vice City. Det som gör mig besviken är fysiken. Varför händer det aldrig något på riktigt på den fronten? Åren går... grafiken blir bara bättre och bättre... man putsar och finlirar. Det är ju sagt att AI ska vara något utöver det vanliga i detta GTA och det är ju spännande - men när ska fysiken revolutionera på allvar?

Alla karaktärer rör sig fortfarande otroligt onaturligt, de uppför sig onaturligt. De rör sig linjärt som om de hade en inbyggd steady cam innanför pannan. Inga plötsliga små, mänskliga naturliga rörelser. Omgivningarna känns som att det är 99% stela saker som inte rör sig eller går att påverka. Det är jättefin grafik som sagt, och på håll kan det kanske vara svårt att se om det är verkligt eller tv-spel men titta 3 sekunder i valfri scen och upptäck omedelbart att det är robotar som rör sig och interagerar.

Noterade även alla NPC som bara står och hänger mot en vägg utan något syfte. De bara står. Bara är. De kan prata när du går förbi, men helt obegripligt vad de egentligen har för eget syfte att stå där de står. Jag trodde att staden skulle kännas LEVANDE men av det vi fick se så kändes den lika död som GTA3.

Det är nog det jag saknade... känslan att det är en levande digital värld man rör sig i.

Kan hålla med dig men problemet är väl att varje ny person i spelet behöver då egna animeringar på olika rörelser men givetvis går det att göra femtio olika animeringar som man kastar in slumpmässigt på folk man möter så alla inte har exakt samma gångstil eller samma armrörelser osv.

De tycks ha lagt till många skräpfunktioner som att man kan välja vad man vill äta eller dricka ur kylen istället för att bara ha alkohol, dryck eller mat. Man måste trycka på en knapp för att ta ett bloss på en cigg osv. I mina ögon sätt så är detta rätt menlösa saker där jag hellre sett att man kunnat lagt energin på något helt annat. Nu finns det säkerligen många funktioner och nyheter man givetvis inte visar i dessa trailers för man vill ha mängder med saker som får oss att bli överraskade när vi väl sätter igång och spelar själva.

Som jag skrev så kommer jag köpa spelet till PC så efter släpp så får man helt enkelt hålla sig borta från dessa trådar tills man själv får sätta igång och upptäcka världen så inte allt är avslöjat och man fortfarande kan bli överraskad.
Jag hoppas att man även lägger till någon form av fortsättning när väl hela storyn är slut så man kan fortsätta bygga upp livet med antingen karaktärerna i storyn eller någon ny karaktär som då inte är online då det är ointressant för mig.

Ser fram emot spelet men filmklippet gjorde iallafall mig lite mindre hypad av spelet. Kanske hade man helt enkelt för högt ställda förväntningar men som sagt, mycket mer kommer säkert avtäckas när man väl får spela spelet själv.
Citera
2026-08-28, 11:22
Medlem
Citat:
Kan hålla med dig men problemet är väl att varje ny person i spelet behöver då egna animeringar på olika rörelser men givetvis går det att göra femtio olika animeringar som man kastar in slumpmässigt på folk man möter så alla inte har exakt samma gångstil eller samma armrörelser osv.

De tycks ha lagt till många skräpfunktioner som att man kan välja vad man vill äta eller dricka ur kylen istället för att bara ha alkohol, dryck eller mat. Man måste trycka på en knapp för att ta ett bloss på en cigg osv. I mina ögon sätt så är detta rätt menlösa saker där jag hellre sett att man kunnat lagt energin på något helt annat. Nu finns det säkerligen många funktioner och nyheter man givetvis inte visar i dessa trailers för man vill ha mängder med saker som får oss att bli överraskade när vi väl sätter igång och spelar själva.

Som jag skrev så kommer jag köpa spelet till PC så efter släpp så får man helt enkelt hålla sig borta från dessa trådar tills man själv får sätta igång och upptäcka världen så inte allt är avslöjat och man fortfarande kan bli överraskad.
Jag hoppas att man även lägger till någon form av fortsättning när väl hela storyn är slut så man kan fortsätta bygga upp livet med antingen karaktärerna i storyn eller någon ny karaktär som då inte är online då det är ointressant för mig.

Ser fram emot spelet men filmklippet gjorde iallafall mig lite mindre hypad av spelet. Kanske hade man helt enkelt för högt ställda förväntningar men som sagt, mycket mer kommer säkert avtäckas när man väl får spela spelet själv.

Valde nu att kolla om bara de första 20 sekunderna av nya trailern.
Kolla hur de flyter fram när de går. De svänger upp för trappan och nästan svävar upp för den. Allt i ett helt perfekt flyt utan att fart eller rörelser förändras alls. Armarna pendlar i exakt samma rörelse och hastighet. De kommer uppför trappan och ingen gör minsta reaktion förrän de är mitt framför dem alla. Killen i blå tröja sneglar inte ens mot dem, han SER dem inte ens förrän de är i princip mitt framför honom. Samma med gruppen till höger. När de väl upptäcker honom flyter de till och rör sig i perfekt samma hastighet mot honom. Alla tycks helt sakna perreferiseende. Och såhär går det till genom hela trailern
Citera
2026-08-28, 11:28
Medlem
Freeze89s avatar
Fullt medveten om det, ditt hjon.

Det är ändå helt på sin plats att förvänta sig att ett trippel A år 2026 lanseras med åtminstone ett 'performance' mode. Andra utvecklare klarar av detta (t.ex Insomniac).

Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Är väl att förvänta, är du medveten om att konsolgeneration snart är över?
Vill man ha 60+ fps är det PS6 eller PC som gäller.
Citera
2026-08-28, 11:40
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Har kollat om vissa sekvenser av det vi fick se igår. Alltså körningen ser så katastrofalt dålig ut. Jag trodde att det var min TV som gjorde att något såg skumt ut men nej, samma på datorn. Bilarna ser helt själlösa ut och bara flyter omkring. Kolla delen när den svarta bilen kör ifrån polisen. Ser ut som att en bot kör? Hjulen svänger inte helt naturligt. Hoppas det är något som fixas till release.

Bilkörningen har aldrig varit det starka kortet det är mycket arkadkänsla tyvärr.
Citera
2026-08-28, 11:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Valde nu att kolla om bara de första 20 sekunderna av nya trailern.
Kolla hur de flyter fram när de går. De svänger upp för trappan och nästan svävar upp för den. Allt i ett helt perfekt flyt utan att fart eller rörelser förändras alls. Armarna pendlar i exakt samma rörelse och hastighet. De kommer uppför trappan och ingen gör minsta reaktion förrän de är mitt framför dem alla. Killen i blå tröja sneglar inte ens mot dem, han SER dem inte ens förrän de är i princip mitt framför honom. Samma med gruppen till höger. När de väl upptäcker honom flyter de till och rör sig i perfekt samma hastighet mot honom. Alla tycks helt sakna perreferiseende. Och såhär går det till genom hela trailern

Kan hålla med dig men det krävs nog en hel del för att få människor som bara finns runt omkring att se riktigt levande ut på ett naturligt sätt och man får helt enkelt inte titta så noga även om varje bildruta nu ska analyseras av det som släppts.

Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII

Jag håller helt med och det var något jag skrev om lite högre upp. Hade hoppats att bilarna fått mer körkänsla och mer tyngd för nu är det exakt som du skriver, de flyter en millimeter ovanför marken.
Citera
2026-08-28, 12:01
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Du har aldrig haft någon verklig äganderätt till tv- eller dataspel. Testa läsa ett users agreement så lär du märka det.

Så länge man hade tillgång till fysisk media och ingen uppkoppling krävdes för att spela hade man full kontroll av sina spel. Jag har köpt och sålt spel sedan åttiotalet. Det är först på senare tid det blivit annorlunda.
Citera
2026-08-28, 12:18
Medlem
Såg TRAILERN! *LÅNG EXTENDED LOOK* på L22 YT.
Mörkt som alltid och mest cut sceens
Citera
2026-08-28, 12:30
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Då mer eller mindre alla spel idag kräver en internetuppkoppling vare sig du har en skiva eller köpt spelet digitalt så kommer tillverkaren till spelet kunna bestämma när du inte kan spela ditt spel längre, de stänger bara ner sin server och sen är ditt spel obrukbart. Din skiva är exakt lika obrukbar den också.

Detta gäller inte bara spel utan egentligen all elektronik idag som du kopplar upp dig mot en server med.
Se på apple eller andra telefontillverkare, efter en specifik tid så är inte din telefon godkänd att använda bankID på och även andra funktioner försvinner. Fast du köpte dig en fysisk telefon för 20 000kr så bestämmer tillverkaren sen att din telefon är obrukbar och du måste köpa en ny.

Jag har själv blivit utsatt, hade en mediaspelare som plötsligt inte funkade. Efter mycke fippel och googlade så hittade jag att tillverkaren helt enkelt stängt ner servern.

Sonos var nära att göra samma sak med deras äldre enheter men räddades av en folkstorm så där finns nu två appar, en för oss med gamla system som bara får säkerhetsuppdateringar och en ny som även får nya funktioner.

I framtiden när vi nu kommer få självkörande bilar, kommer du vilja hoppa in i din den dagen då företaget säger att man slutar med säkerhetsuppdateringar till din bil då den är så gammal och det bara är ett fåtal på vägarna? Även om bilen inte är självkörande så vette fan om man törs åka iväg om det ens går. Stänger företaget ner servern sen också så är det inte ens säkert att du kan starta din bil.

Vi kommer inte se dagens bilar stå utställda på entusiastträffar om 80 år då bilarna inte kommer att gå att hålla liv i ens om man vill.

Du äger ingenting idag när det gäller denna typ av produkter.
Att kunna dela med sig av sina spel eller sälja vidare till någon med Internetuppkoppling har dock gått utmärkt och då har jag fått tillbaka MINA pengar när jag sålt spelet vidare.

Är trist att man väntat så länge på GTA VI men för mig kommer det bli ihågkommet som spelet som totalt dödade gaming. Sen ser jag inte fram emot spelet så jättemycket heller när Dan, Lazlow och gänget inte är involverade.
Citera
2026-08-28, 12:30
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Jag är glad att man har passerat 30+ och inte längre har tiden till att spela hela dagarna. Hade det här kommit när jag var 18-20 hade jag nog förlorat mig helt i det.
Citera
2026-08-28, 12:35
Medlem
Det känns som ett riktigt magplask att låta hela storyn kretsa kring en personlighetslös American Pie-hunk och ett par Beyonce-höfter med string från millennieskiftet.

Ingen annan som tycker det känns märkligt, torrt, vågat/"vågat"?

Kan ens magi ske från Barbie & Ken?

Är det bara jag som redan är trött på huvudpersonerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in