Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
Tack för sammanfattningen!
Personer som Jeff Ahl och Pontus Persson (SD) har en för stridspittig syn på Ryssland. "Arvsfiende" hit och "ära till Ukraina, ära till Sverige!" dit. Stark MÖP-varning. Ja, jag vet att såväl Ahl som Persson har en bakgrund som yrkessoldater. Ändå.
Vad gäller Kasselstrand kan jag inte bli kvitt känslan att mycket av det han säger är menat som en känga mot det parti som en gång svek honom - SD. Ju mer pro-Israel SD blir, ju mer anti blir Gustav. Den typ av nationalism jag förespråkar ska inte gå ut och hetsa utrikespolitiskt på gator och torg i en valrörelse, som Gustav gör. Det är därtill fortfarande för mycket en "one man show" för min smak.
Jeff Ahl och Pontus Persson är två dårar som inte klarar av geopolitik. Däremot Kasslern. Det blir lite för mycket fokus på Iran och Israel osv ibland även om han är uppenbart kunnig så spårar det ur för han.
Samtidigt är det ju Israel och den judiska lobbyn som ligger till grund för mycket av den dårskap som sker världen över idag.
Kasslerns problem är att han är bakbunden av att det finns inget reellt behov av hans politik från folket. Folket tycks vilja ja liberalism och massinvandring i olika former oavsett om den kommer från S eller SD. Folket är inte i så hög grad intresserade av Iran och Israel.
Dessutom är Kasslern marknadsliberal vilket är superkonstigt. Det är exakt marknadsliberalism som har gjort att judiska affärsmän och andra rika har obehindrat kunna köpa upp västerländsk media och annat och på det sättet kunna ta kontroll över politiken. Nej jag är inte heller helt såld på Kasslern.