2026-04-03, 17:09
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jeff är ju minst sagt jävig, med tanke på hans historik inom AfS. Sedan är ju inte Gurra så mycket bättre. Enmanspartier fungerar inte.

Är man nationalist på riktigt röstar man inte på SD. Sedan om Allard är så mycket bättre, det vete tusan. Jag gillar hans åsikter och retorik, men han har inte mycket till parti att konkurrera på riksplanet i nuläget. De behöver en mandatperiod på sig att göra gräsrotsjobbet innan de på allvar kan förvänta sig några framgångar där.
Tror du seriöst osäkre Jeff Ahl skulle vinna en debatt not GK

Nej. AfS har flera vettiga välutbildade representanter i deras riksdagslista. Att GK är ansiktet utåt är väl inte så konstigt med tanke på hans pondus.
Citera
2026-04-03, 17:16
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Tror du seriöst osäkre Jeff Ahl skulle vinna en debatt not GK

Nej det tror jag inte, men jag är heller inte intresserad av en sådan eventuell debatt. Det skulle bli väldigt märklig inramning med deras historik, och dessutom representerar ju inte Jeff något aktivt parti, så vad vore vitsen?
Citera
2026-04-03, 17:27
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Nej det tror jag inte, men jag är heller inte intresserad av en sådan eventuell debatt. Det skulle bli väldigt märklig inramning med deras historik, och dessutom representerar ju inte Jeff något aktivt parti, så vad vore vitsen?
Politiska lallare som Jeff är med andra ord helt ointressanta för att inte säga betydelselösa i sammanhanget. Detta trots att han precis som flertalet av AfS kritiker från höger allierat sig med rådande politisk konsensus i flertalet frågor, och det är där skiljelinjen verkar stå.
Citera
2026-04-03, 17:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Min huvudsakliga invändning mot Kasselstrand är att han inte ens bor i Sverige. En svensk politiker som vill bestämma över svenskarna måste för fan bo i Sverige, att det ens ska behöva sägas.

Sedan är det ju också så att om Kasselstrand har haft med en idiot att göra må det vara hänt, men han verkar ha haft att göra med lite väl många för att det ska vara troligt att det är alla andra det är fel på.

Precis. Karln saknar ideal.
Citera
2026-04-03, 18:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Bara deras åsikter.

Tar man politiska direktiv från Jeff Ahl finns det ju inte så mycket hopp ändå

Sverigedemokraten och Riks-profilen Mira Aksoy, med nära 30 000 följare på twitter har kommit på ordet Sverigedemokratifobi: en irrationell rädsla för Sverigedemokrater.

https://x.com/miraklangs/status/2039781252060844219
Citera
2026-04-03, 19:07
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Sverigedemokraten och Riks-profilen Mira Aksoy, med nära 30 000 följare på twitter har kommit på ordet Sverigedemokratifobi: en irrationell rädsla för Sverigedemokrater.

https://x.com/miraklangs/status/2039781252060844219
Och vad har detta med trådens ämne att göra?
Citera
2026-04-04, 17:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Dan och Magnus verkar gillar SD's Charlie Weimers, och det förstår jag. Weimers är mycket bra.

https://www.vaardkasen.se/artiklar/2026/04/nar-vansterliberaler-vill-tysta-weimers-avslojar-de-sitt-riktiga-jag
Citera
2026-04-04, 22:06
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Jo, att du gillar en judisk marionett som förått sitt politiska mandat i tjänst till judisk makt är väl kanske inte så konstigt som den SD supporter du är.

Nej. Inga krig, inga flyktingvågor. Ditt SD som f.ö varit bidragande till mer negativ massinvandringsrelaterad "signalpolitik".

Därför att Finland hitills varit mindre skadat av liberalism och annat judiskt skräp.
Är det inte så att judarna styr allt, något som folk brukar säga? Hur kommer det sig att de inte kunnat styra lilla Finland att ta emot en massa MENA-vandrare?
Citera
2026-04-08, 19:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Min huvudsakliga invändning mot Kasselstrand är att han inte ens bor i Sverige. En svensk politiker som vill bestämma över svenskarna måste för fan bo i Sverige, att det ens ska behöva sägas.

Sedan är det ju också så att om Kasselstrand har haft med en idiot att göra må det vara hänt, men han verkar ha haft att göra med lite väl många för att det ska vara troligt att det är alla andra det är fel på.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tycker också det är märkligt hur Magnus Söderman och Dan Eriksson pushar så för SD när SD aldrig hade tagit i dem med tång ens. De hade båda blivit uteslutna innan de hade hunnit säga "SD 2026".

Dan och Magnus sa i senaste avsnittet att Gustav Kasselstrand antingen är väldigt naiv eller en lögnare, eftersom Kasselstrand kritiserade ICE i USA. Dan och Magnus säger att Kasselstrand är motsägefull, eftersom Kasselstrand påstår sig vilja ha massutvisningar, men samtidigt är emot hårda tag mot de som ska utvisas eller de som demonstrerar. Dan och Magnus har helt rätt. Denice Westernerg i SD är mer realistisk, för hon har inte varit lika kritisk mot ICE metoder.
Citera
2026-04-08, 22:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Dan och Magnus sa i senaste avsnittet att Gustav Kasselstrand antingen är väldigt naiv eller en lögnare, eftersom Kasselstrand kritiserade ICE i USA. Dan och Magnus säger att Kasselstrand är motsägefull, eftersom Kasselstrand påstår sig vilja ha massutvisningar, men samtidigt är emot hårda tag mot de som ska utvisas eller de som demonstrerar. Dan och Magnus har helt rätt. Denice Westernerg i SD är mer realistisk, för hon har inte varit lika kritisk mot ICE metoder.

Klarar du av att forma en egen åsikt eller lyssnar du bara på vad dina idoler på Riks och vad Dan och Magnus säger? Jag har läst Gustavs inlägg och han kritiserar inte ICE utan den enskilde agenten och dennes dödsskjutning. SD vill ju inte ha några tvångsutvisningar alls utan folk ska få pengar för att återvandra frivilligt.
Citera
2026-04-08, 22:53
Medlem
Citat:

Hej!
Du har sagt att du ska rösta SD. De har delat ut över 90 000 uppehållstillstånd per år. Nästan i klass med Sossarna. Det parti du ska rösta på vill inte ens ha några massutvisningar.
Citera
2026-04-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iksirius1907
Hej!
Du har sagt att du ska rösta SD. De har delat ut över 90 000 uppehållstillstånd per år. Nästan i klass med Sossarna. Det parti du ska rösta på vill inte ens ha några massutvisningar.

Visst, men det är nationalister som gör det och då är det bra. Resultatet blir detsamma men känslan av att ha vunnit...den du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in