Citat:
Ursprungligen postat av
gb85
Med D-nummer är det inte längre svinlätt att låna hur man vill i Norge. Det har stramats åt mot hur det var för typ 10 år sedan. Jag har 15+ år med D-nummer och det var meckigt att ens öppna konto i ny bank tidigare i år.
Men Norge är en bra idé för du kan lätt jobba ihop bra med stålar.
Är man bara ute efter pengar och klarar sig utan att ha ett stimulerande arbete så är bussbranschen rätt bra. Som timanställd hos dom 4 stora som har all linjetrafik i Oslo med omnejd så kan man jobba dygnet runt om man vill. Du bör landa närmare miljonen om du står på och planerar rätt.
Boende löser du med isolerad skåpbil, dusch och toalett finns på garagen.
Jag öppnade upp ett konto i Sparebank1, tidigare i år, för att ha som back up (har inte lånat några pengar där, dock) och för att dessa och Nordea numera erbjuder norskt Bank-ID till oss med enkom D-nummer. Tog lite längre tid då jag inte ännu hade det norska Bank-ID på plats. Tog väl en vecka, ungefär. Sedan kallad till bankkontoret för att visa upp mitt svenska pass (detta var för Bank-ID) och underteckna dokument, inte för att öppna kontot, detta tog väl några minuter, på nätet. Norskt Bank-ID öppnar upp en massa tidigare, låsta dörrar, så ni som inte har detta - passa på nu...