2026-08-29, 09:45
Medlem
Jag har gjort bort mig ekonomiskt i både Finland ( morsans land ) och Sverige ( mitt land ).
MEN,,,jag är ändåså gudomligt trött och less på både Finland och Sverige, så jag flyttar mer än gärna till Norge.

Jag får väl ta nåt sketet jävla städjobb till en början.
Där har jag aldrig varit skriven och jag är ren och oskyldig där, inte skyldig en enda krona där.

Jag undrar hur länge jag måste slava där för att få ut ett någonlunda schysst lån som jag kan investera i nåt.

Skulle nån som jobbat i Norge och tagit lån där kunna dela med sig av sina erfarenheter ?
Citera
2026-08-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Jag har gjort bort mig ekonomiskt i både Finland ( morsans land ) och Sverige ( mitt land ).
MEN,,,jag är ändåså gudomligt trött och less på både Finland och Sverige, så jag flyttar mer än gärna till Norge.

Jag får väl ta nåt sketet jävla städjobb till en början.
Där har jag aldrig varit skriven och jag är ren och oskyldig där, inte skyldig en enda krona där.

Jag undrar hur länge jag måste slava där för att få ut ett någonlunda schysst lån som jag kan investera i nåt.

Skulle nån som jobbat i Norge och tagit lån där kunna dela med sig av sina erfarenheter ?
Du kanske skulle satsa på att göra rätt för dig innan du tar nya lån. Du verkar inte vara typen som gör lyckade investeringar.
Mig veterligen behöver du vara ekonomiskt stabil, några år bakåt iaf för att få låna pengar i norge
Citera
2026-08-29, 09:50
Medlem
Skulderna försvinner inte bara för du åker till Norge.
Citera
2026-08-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuthgerT
Du kanske skulle satsa på att göra rätt för dig innan du tar nya lån. Du verkar inte vara typen som gör lyckade investeringar.
Mig veterligen behöver du vara ekonomiskt stabil, några år bakåt iaf för att få låna pengar i norge

Hur många år då ? Har du nån aning ?
Rätt för mig ? Fan tror du jag försöker då ?

Men jag kan inte slava i 20 år till i vare sig depressions-Finland eller muslimlandet Sverige för att få ut ett lån. Livet är kort !!!

Jag måste ha stålar inom 3 år max. Möjligt i Norge om man jobbar järnet heltid ?
Citera
2026-08-29, 09:55
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Hur många år då ? Har du nån aning ?
Rätt för mig ? Fan tror du jag försöker då ?

Men jag kan inte slava i 20 år till i vare sig depressions-Finland eller muslimlandet Sverige för att få ut ett lån. Livet är kort !!!

Jag måste ha stålar inom 3 år max. Möjligt i Norge om man jobbar järnet heltid ?
Vad ska du låna till? Skillnad på lån och lån. För bostadslån i Norge räcker det att du har fast jobb.
Citera
2026-08-29, 09:59
Medlem
Connykrims avatar
Du kommer inte få lån i norge om du saknar inkomst och har skulder i övriga länder. Dina skulder försvinner ej för att du flyr sverige eller finland för den delen.

Sen är norge i princip likadant som finland o sverige som du redan tröttnat på.
Citera
2026-08-29, 10:01
Medlem
Du har alltså skulder i Sverige och Norge. Men tänker dig att du ska flytta till Norge för att jobba där och kunna ta ett lån?
Vad ska du med lånet till?
Och om du ska betala av det nya lånet samt göra rätt för dig på dom gamla skulderna, hur ska den ekvationen gå ihop?

Har du inte gjort precis det här redan, dvs satt dig i skiten i Sverige, och sen stuckit till Finland och gjort samma där eller hur har dom uppkommit?

Att göra rätt för sig i ex Sverige först, ta lån och göra rätt för sig i Finland sen är inget alt?
Snabba pengar lockar? 😅
Citera
2026-08-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Vad ska du låna till? Skillnad på lån och lån. För bostadslån i Norge räcker det att du har fast jobb.

Så jag kan starta eget på nåt sätt.
För boende behöver jag inte mycket.
Jag är minimalist och skulle kunna bo i en liten stuga året runt.

Antingen nån nätförsäljning på nåt sätt eller nån butik med billiga priser på mat etc.
Citera
2026-08-29, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-21
Skulderna försvinner inte bara för du åker till Norge.

Nej, det inbillar jag mig inte heller.

Men att komma igång på existensminimum vet jag inte hur man gör.
Det räcker nätt och jämt för existens, bara.

Så, jag gillar Danmark men grejar inte deras språk hur fan jag än försöker.
Norskan känns mindre svår plus att lönerna ska vara schyssta.
Så jag kommer inte på nån annan lösning än Norge.
Sen så kan jag delbetala skulderna till både Sverige och Finland.
Nånting varje år.

Så vad tror du? 2 års slitande i Norge, eller måste det vara minst 3 ?
Tänker mig ett lån på 250000 i svenska kronor.
Citera
2026-08-29, 10:13
Medlem
Citat:
Nej, det inbillar jag mig inte heller.

Men att komma igång på existensminimum vet jag inte hur man gör.
Det räcker nätt och jämt för existens, bara.

Så, jag gillar Danmark men grejar inte deras språk hur fan jag än försöker.
Norskan känns mindre svår plus att lönerna ska vara schyssta.
Så jag kommer inte på nån annan lösning än Norge.
Sen så kan jag delbetala skulderna till både Sverige och Finland.
Nånting varje år.

Så vad tror du? 2 års slitande i Norge, eller måste det vara minst 3 ?
Tänker mig ett lån på 250000 i svenska kronor.

250.000 sparar du ihop på 3år lätt, samt att du kan betala av på skulderna i sverige och finland. Och vips har du inget lån i norge och kan starta eget eller vad du skulle och sen när miljonerna ramlar in är du skuldfri överallt.
Citera
2026-08-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Du kommer inte få lån i norge om du saknar inkomst och har skulder i övriga länder. Dina skulder försvinner ej för att du flyr sverige eller finland för den delen.

Sen är norge i princip likadant som finland o sverige som du redan tröttnat på.

Nope. Jag var ett halvår i Norge hos en brud och det var mindre otrevlig stämning där.
( Varför jag inte skaffade jobb då ? Jo, för hon bodde på vischan och där fanns NADA.)
Landet har bättre ekonomi än både sprit-Finland och muslim-Sverige, så jag tror att det har en positiv påverkan.

Vadå, menar du att bankerna där kommer att diskriminera mig för att jag har skulder i Finland och Sverige? Är dom så jävla hjärtlösa ?
Citera
2026-08-29, 10:16
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Nope. Jag var ett halvår i Norge hos en brud och det var mindre otrevlig stämning där.
( Varför jag inte skaffade jobb då ? Jo, för hon bodde på vischan och där fanns NADA.)
Landet har bättre ekonomi än både sprit-Finland och muslim-Sverige, så jag tror att det har en positiv påverkan.

Vadå, menar du att bankerna där kommer att diskriminera mig för att jag har skulder i Finland och Sverige? Är dom så jävla hjärtlösa ?

Ja dom kommer neka dig, hårdare krav döär.

Du bodde på vischan där ja, bo centralt och du ser mer araber o somalier än vad du ser i sverige.. lita på mig. Skit i norge dra till island eller nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in