2026-08-29, 18:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Hmm. Kan vara en bra strategi.

Nej, det är inte bara smart och en bra strategi - det är väsentligt om du inte vill bli "hittad" snabbt av de svenska myndigheterna...
Citera
2026-08-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, det är inte bara smart och en bra strategi - det är väsentligt om du inte vill bli "hittad" snabbt av de svenska myndigheterna...

Låter bra. Hur mycket lyckades du låna och med hurdan lön ?
Citera
2026-08-29, 18:34
Medlem
Citat:
Låter bra. Hur mycket lyckades du låna och med hurdan lön ?

100 000 i kredit på Mastercard och 10 000 i vanligt forbrukslån. Vet inte varför det blev så lite i vanligt lån - säkerligen för att jag ansökte om krediten först... Lönen då låg nog inte på mer än 450 000nok... Sökte inte samtidigt...
Citera
2026-08-29, 18:37
Medlem
Citat:
100 000 i kredit på Mastercard och 10 000 i vanligt forbrukslån. Vet inte varför det blev så lite i vanligt lån - säkerligen för att jag ansökte om krediten först... Lönen då låg nog inte på mer än 450 000nok... Sökte inte samtidigt...

Va hade du för kneg ?
Citera
2026-08-29, 18:39
Medlem
Citat:
Va hade du för kneg ?

Inom "människovårdande" yrke - mer än så vill jag inte "outa"...
Citera
2026-08-29, 18:41
Medlem
Citat:
Inom "människovårdande" yrke - mer än så vill jag inte "outa"...

Hur länge hade du hunnit vara i Norge när lånet beviljades och var du skriven o allt eller inte?
Och hur länge hade du haft jobbet ?
Citera
2026-08-29, 19:05
Medlem
Citat:
Hur länge hade du hunnit vara i Norge när lånet beviljades och var du skriven o allt eller inte?
Och hur länge hade du haft jobbet ?

Kommer inte ihåg riktigt då det var över 12 år sedan, men kanske hade varit i Norge någon månad/månader. Inte skriven i Norge. Haft jobbet i någon månad/månader. Det viktigaste är såklart att få ett jobb, D-nummer och ett bankkonto. Sedan är det "bara" att söka och hoppas på turen...
Citera
2026-08-29, 19:25
Medlem
Folk överskattar hur aktivt inkassobolag/kronofogde jobbar, speciellt över landgränser. och dessutom när det gäller såna här små summor.
Citera
2026-08-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Folk överskattar hur aktivt inkassobolag/kronofogde jobbar, speciellt över landgränser. och dessutom när det gäller såna här små summor.

Mina skulder är sammanlagt cirka 120000 svenska kronor
Citera
2026-08-29, 19:52
Medlem
Citat:
Kommer inte ihåg riktigt då det var över 12 år sedan, men kanske hade varit i Norge någon månad/månader. Inte skriven i Norge. Haft jobbet i någon månad/månader. Det viktigaste är såklart att få ett jobb, D-nummer och ett bankkonto. Sedan är det "bara" att söka och hoppas på turen...

Gick rätt fort då ju
Citera
2026-08-29, 19:54
Medlem
Citat:

Citat:
Mina skulder är sammanlagt cirka 120000 svenska kronor

Tar du ett jobb i Sverige kanske det går snabbare med löneutmätning.. men även det kan det ta ett år innan Kronofogden orkar utreda, om du inte har fordringsägare som ligger på som dårar(vilket kostar dem) utomlands inte en chans att de orkar engagera sig för så små summor.
Citera
2026-08-29, 20:05
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Avbetalningsplan, för fan
Behöver väl inte svära för att jag ställde
en fråga!!!

Tror du inte banken i Norge kollar upp
svenskar som vill ta banklån???
Det är kört för dig.