Låter bra. Hur mycket lyckades du låna och med hurdan lön ?
100 000 i kredit på Mastercard och 10 000 i vanligt forbrukslån. Vet inte varför det blev så lite i vanligt lån - säkerligen för att jag ansökte om krediten först... Lönen då låg nog inte på mer än 450 000nok... Sökte inte samtidigt...
100 000 i kredit på Mastercard och 10 000 i vanligt forbrukslån. Vet inte varför det blev så lite i vanligt lån - säkerligen för att jag ansökte om krediten först... Lönen då låg nog inte på mer än 450 000nok... Sökte inte samtidigt...
Hur länge hade du hunnit vara i Norge när lånet beviljades och var du skriven o allt eller inte?
Och hur länge hade du haft jobbet ?
Kommer inte ihåg riktigt då det var över 12 år sedan, men kanske hade varit i Norge någon månad/månader. Inte skriven i Norge. Haft jobbet i någon månad/månader. Det viktigaste är såklart att få ett jobb, D-nummer och ett bankkonto. Sedan är det "bara" att söka och hoppas på turen...
Kommer inte ihåg riktigt då det var över 12 år sedan, men kanske hade varit i Norge någon månad/månader. Inte skriven i Norge. Haft jobbet i någon månad/månader. Det viktigaste är såklart att få ett jobb, D-nummer och ett bankkonto. Sedan är det "bara" att söka och hoppas på turen...
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Mina skulder är sammanlagt cirka 120000 svenska kronor
Tar du ett jobb i Sverige kanske det går snabbare med löneutmätning.. men även det kan det ta ett år innan Kronofogden orkar utreda, om du inte har fordringsägare som ligger på som dårar(vilket kostar dem) utomlands inte en chans att de orkar engagera sig för så små summor.