2026-08-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Men skulle en proffsskytt ha siktat på halsen/nacken? Ajjusste, du tror ju att Charlie Kirk inte blev skjuten utan hade en exploderande mikrofon på sig....
En exploderande mikrofon är en teori. En annan är en drönare. En tredje är ett skott underifrån. Det finns många teorier.
Citera
2026-08-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ok, då förstår jag. Trodde ni var av uppfattningen att avståndet var längre än det var och ville flika in att det var ca. 150 m, och att träffen tyder på att det inte var ett proffs så som Jumpingonthemoon förmodligen tror då denne inte kan tänka sig att Tyler Robinson (som det mesta tyder på är skyldig) har gjort det.
Nejdå, jag är helt med på att det inte finns så mycket som tyder på att det var ett proffs

Dock vill jag inflika att det där med att skytten träffade halsen betyder ju faktiskt inte att skytten siktade där. Skytten kan ju ha siktat på kroppen som man ska. Jag har utan problem en träffbild mindre än en snusdosa på det avståndet, men ibland händer det att man flinchar till och så sticker skottet iväg två dm.

Och sen finns ju också möjligheten att det kan ha varit något vajsing med kikarsiktet.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-08-29 kl. 19:32.
Citera
2026-08-29, 19:28
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
En exploderande mikrofon är en teori. En annan är en drönare. En tredje är ett skott underifrån. Det finns många teorier.
Haha. Jag glömde nästan bort den underifrån, hemliga tunnlar var det va? Som inte existerar, men det bryr man sig inte om i konspirationsteoriernas värld... Alla teorier går an, förutom den enklaste och mest logiska att Tyler Robinson sköt Charlie Kirk från ett tak!
Citera
2026-08-29, 19:32
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Nejdå, jag är helt med på att det inte finns så mycket som tyder på att det var ett proffs

Dock vill jag inflika att det där med att skytten träffade halsen betyder ju faktiskt inte att skytten siktade där. Skytten kan ju ha siktat på kroppen som man ska. Jag har utan problem en träffbild mindre än en snusdosa på det avståndet, men ibland händer det att man flinchar till och så sticker skottet iväg två dm.
Det tänker jag också, att skytten förmodligen siktade rätt, men träffade där pga att det inte var en professionell skytt.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-29 kl. 19:35.
Citera
2026-08-29, 19:38
Medlem
Citat:
Haha. Jag glömde nästan bort den underifrån, hemliga tunnlar var det va? Som inte existerar, men det bryr man sig inte om i konspirationsteoriernas värld... Alla teorier går an, förutom den enklaste och mest logiska att Tyler Robinson sköt Charlie Kirk från ett tak!
Tyler kanske sköt Charlie från ett tag med ingenting tyder väl på det än så länge.
Citera
2026-08-29, 19:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Tycker inte det är så knepigt att hänga upp sig på det, för när du lite casual slänger ur dig "duglig skytt" så låter det verkligen som att du menar att det räcker med gemene duktig skytt på den lokala skjutbanan även om de aldrig har skjutit på större avstånd än 400m och att det skulle vara "ungefär som 400m men lite svårare", vilket verkligen inte är sant. 800m är mångdubbelt svårare än 400m. Det är en helt annan grej. 99% av alla som i normala fall skulle beskrivas som just en duglig skytt har noll erfarenhet av att skjuta på 800m.

Så med "duglig skytt" menar du alltså den väldigt lilla andel som aktivt har övat på så långa distanser?
Framför allt så syfte jag på vad som är effektiv räckvidd för ett jaktgevär och tänkte att man skulle förstå att jag menade en duglig skytt givet såna omständigheter. Det var liksom nästan ett år sen som jag skrev inlägget och ingen hade hittills reagerat på mitt ordval. Nåja.
Citera
2026-08-29, 19:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Tyler kanske sköt Charlie från ett tag med ingenting tyder väl på det än så länge.
Framför allt är det inget som tyder på drönare eller exploderande mikrofoner.
Citera
2026-08-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Framför allt är det inget som tyder på drönare eller exploderande mikrofoner.
Bilderna på drönare och splittret från mikrofonen. Och varför sätter man en mikrofon på insidan av en tröja??
Citera
2026-08-29, 19:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Bilderna på drönare och splittret från mikrofonen. Och varför sätter man en mikrofon på insidan av en tröja??
Vilka bilder på en drönare? Och hur vet du att splittret är från mikrofonen? Det är absolut en fråga. En annan är 'tror du verkligen en t-shirt gör till eller från för en sprängladdning?'
Citera
2026-08-29, 20:02
Medlem
Citat:
Framför allt så syfte jag på vad som är effektiv räckvidd för ett jaktgevär och tänkte att man skulle förstå att jag menade en duglig skytt givet såna omständigheter. Det var liksom nästan ett år sen som jag skrev inlägget och ingen hade hittills reagerat på mitt ordval. Nåja.
Du verkar försöka sätta rekord i att försöka dansa runt frågan i alla fall.

Försöker du verkligen säga att 800m är effektiv räckvidd för ett jaktvapen? Ingen (ansvarsfull) jägare skjuter på det avståndet.
Citera
2026-08-29, 20:03
Medlem
Citat:
Vilka bilder på en drönare? Och hur vet du att splittret är från mikrofonen? Det är absolut en fråga. En annan är 'tror du verkligen en t-shirt gör till eller från för en sprängladdning?'
Det finns bilder på vad som verkar vara minst en drönare.
Citera
2026-08-29, 20:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Du verkar försöka sätta rekord i att försöka dansa runt frågan i alla fall.
Jag anser att jag har förklarat mig.
Citat:
Försöker du verkligen säga att 800m är effektiv räckvidd för ett jaktvapen? Ingen (ansvarsfull) jägare skjuter på det avståndet.
Jag har inte sagt eller antytt något om 'ansvarsfull jägare'. Den här diskussionen är inte relevant för sakfrågan och dessutom lägger du ord i min mun. Vi säger så.

Citat:
Det finns bilder på vad som verkar vara minst en drönare.
Och den drönare skulle ha varit beväpnad med en kulvapen?
Kan du länka till dessa bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in