2026-08-29, 13:47
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Nog måste man säga att de lyckats lyfta saken till en väldigt hög nivå redan nu då politiker och vanligt folk börjat tala om detta dagligen samt att de lyckats påverka lagstiftaren att justera lagen.
Fast ni är ju å andra sidan lågbegåvade på den punkten.

Hoppa tillbaka 30+ år. mIRC, messenger, ICQ, Lunarstorm m.m. Även aftonbladet chat.

Hör och fucking häpna, de var exakt samma sak då? Nä, shit majbritt, är det inget som uppstått 2020??

Vem kunde tro det...
Citera
2026-08-29, 13:51
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det är medvetet utformat för att försöka gå igenom kryphål ifrån lexbase målet. De skriver på sidsn att den är 100% kostnadsfri där en utav punkterna som lexbase föll på var att de tog betalt. Man ansåg väll också att lexbase databas inte var nyheter. Så Dumpen har skrivit att det är nyheter/nyhetssite på flertalet ställen.

Exakt vad du säger, det är så medvetet att de försökt hitta skydd emot eu domen som föll.
Jag tror de hoppas att kommande mål igenom dessa skillnader blir lika utdragna som målet mot lexbase.
Tight schema idag, så AI fick summera (dock spot on nontheless)

Det där med att det är ”kostnadsfritt” är ett fullständigt värdelöst kryphål som inte kommer hålla i en sekund inför IMY eller EU-domstolen.

Här är varför Sara är helt körd juridiskt:

GDPR bryr sig noll om prislappar: Artikel 10 GDPR förbjuder privata aktörer att behandla och sammanställa register över brottmålsdomar. Lagen säger ingenting om att det blir lagligt bara för att man struntar i att ta betalt. Behandlingen av känsliga uppgifter sker i exakt samma sekund som databasen görs sökbar.

Sara fäller sig själv i Expressen: Det journalistiska undantaget (Art 85) gäller bara om syftet är ren nyhetsrapportering och debatt. När Sara själv går ut i media och säger att syftet är att allmänheten ska kunna "kolla upp dem som är närstående", så erkänner hon rakt ut att det rör sig om en ren sök- och kontrollfunktion.

EU-domen C-199/24 stängde dörren: EU-domstolen slog fast den 9 juli att just tillhandahållandet av en sökmotor för att allmänheten ska kunna göra bakgrundskontroller inte är journalistik. Domstolen lade tyngdpunkten på risken för stigmatisering och digital skampåle – och den risken blir ju snarare ännu värre och mer utbredd om databasen är helt gratis för alla att snoka i. Att Dumpen sätter priset till 0 kr och skriver "nyheter" på sidan är som att sno en bil, måla den grön och kalla det för en cykel. Det är fortfarande en olaglig brottmålsdatabas enligt EU-rätten, och IMY kommer att sänka skiten.

Summering av AI ja, dock är det 100% korrekt. Gnällpellarna kan läsa på om C-199/24 själva så blir det tydligt.
Citera
2026-08-29, 15:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Jag tittar in här ibland. Njuter av alla miffon i tråden som under flera år sagt att, "snart är det slut med Dumpen ","nu är de körda", "nu är det inte långt kvar", "om ett år finns inte Dumpen ".

Dumpen är starkare än någonsin, och nu lanserar de "Trygga barn".

Helt fantastiskt vilka looser ni är!
😂😂

Senaste lanseringen var intressant, verkligen att be om problem.
Citera
2026-08-29, 15:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Helt underbart!
Och miffona i denna tråd kommer ju gnälla sig sönder och samman!
😂😂😂
Sådana fruktansvärt pinsamma looser!
Sitter i ÅRATAL och skriver sin skit, en del av dem VARJE DAG!
😂😂😂

Dumpen har gjort så mycket fantastiskt!

Lose = förlora, loose = lös. Alltså skriver loser när menar förlorare, inte looser.

Sara ska till hovrätten och tingsrätten i två olika mål i slutet av september/början av oktober, och nu gör de GDPR-självmål, det är inte så förbaskat genialiskt om du frågar mig.
Citera
2026-08-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Som jag skrev, en människa med alla indianer i kanoten ringer så klart snuten om man misstänker att nån jävel bjuder ut sina barn.

Men Dumpen kanske nöjer sig med att publicera folk på tveksam moral, snarare än möjliga/faktiska förövare.

Hur många såna här kvinnor som bjuder ut sina barn finns det egentligen?

Det är är inte jag som påstår att fenomenet existerar utan Dumpen, jag vill ha bevis i form av domar. Sockersöta Sara är en sak.

Gamla tjockisar som sätter på fjortisar vill jag även veta mer om då ingen hade hört talas om det innan Sara blev Rikskändis. Vilka grejer den fröken pruttar ut.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-08-29 kl. 16:31.
Citera
2026-08-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Det är är inte jag som påstår att fenomenet existerar utan Dumpen, jag vill ha bevis i form av domar. Sockersöta Sara är en sak.

Gamla tjockisar som sätter på fjortisar vill jag även veta mer om då ingen hade hört talas om det innan Sara blev Rikskändis. Vilka grejer den fröken pruttar ut.
Kanske inte finns eller så finns det. Finns nog folk till allt, som det brukas sägas.

Jag tror att Dumpen bara gjort en sådan ''fenomen'', eftersom det kanske är enklare att chatta. Då man inte behöver skriva som en typiskt trettonåring. Blir annan stil när man skriver som den vuxna människa man är och chattar om sitt barn och bjuder på denne.

Jag tror också man väljer utifrån om det rör sig om Snap eller någonting annat.

Det kanske också handlar om tipsaren. Då ''Gäddan'' är extra försiktig. Men tipsaren misstänker eller vet att denne är försiktig och är ute efter barn.

Eftersom tipset rör sig om att denne är försiktig. Så väljer man ta i kontakt med denne, som vuxen.

Kanske blir också lätt att konfrontera. Då många springer iväg. Men när Dumpen kommer fram, så ser Gäddan vuxna människa och tror att det är mamman som bjuder på sitt barn. Och avslöjar sig själv.

Skälen kan vara många.

Men tänk vad många Dumpen har fångat. Det är skrämmande hur många som har råkat illa ut. Stackars barn!

Hoppas polisen kan börja jobba som Dumpen.
Citera
2026-08-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Kanske inte finns eller så finns det. Finns nog folk till allt, som det brukas sägas.

Jag tror att Dumpen bara gjort en sådan ''fenomen'', eftersom det kanske är enklare att chatta. Då man inte behöver skriva som en typiskt trettonåring. Blir annan stil när man skriver som den vuxna människa man är och chattar om sitt barn och bjuder på denne.

Jag tror också man väljer utifrån om det rör sig om Snap eller någonting annat.

Det kanske också handlar om tipsaren. Då ''Gäddan'' är extra försiktig. Men tipsaren misstänker eller vet att denne är försiktig och är ute efter barn.

Eftersom tipset rör sig om att denne är försiktig. Så väljer man ta i kontakt med denne, som vuxen.

Kanske blir också lätt att konfrontera. Då många springer iväg. Men när Dumpen kommer fram, så ser Gäddan vuxna människa och tror att det är mamman som bjuder på sitt barn. Och avslöjar sig själv.

Skälen kan vara många.

Men tänk vad många Dumpen har fångat. Det är skrämmande hur många som har råkat illa ut. Stackars barn!

Hoppas polisen kan börja jobba som Dumpen.

Jovisst har snärtan rätt ibland, hon har bla rätt i att lagstiftningen behöver skärpas men att det skulle vara sånt knullkalas som Dumpen visar går jag inte med på.

Det är enastående hur bra denna Madame faktiskt gjort.

Jag hade sagt nej till knull med en gammal fet tant när jag gick i högstadiet och samtliga fjortisar gör det samma med gubbarna men Sara fortsätter rapa detta, hur får vi tyst på henne?
Citera
2026-08-29, 17:22
Medlem
Citat:
Jovisst har snärtan rätt ibland, hon har bla rätt i att lagstiftningen behöver skärpas men att det skulle vara sånt knullkalas som Dumpen visar går jag inte med på.

Det är enastående hur bra denna Madame faktiskt gjort.

Jag hade sagt nej till knull med en gammal fet tant när jag gick i högstadiet och samtliga fjortisar gör det samma med gubbarna men Sara fortsätter rapa detta, hur får vi tyst på henne?
Va?
Det är ju gubbar som tar kontakt med barn. Vissa barn går med, för att få cigarett eller något, och helt enkelt är barn. Barn är barn! Barn skall inte beskyllas för någonting!

Får tyst på henne!?
Citera
2026-08-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Va?
Det är ju gubbar som tar kontakt med barn. Vissa barn går med, för att få cigarett eller något, och helt enkelt är barn. Barn är barn! Barn skall inte beskyllas för någonting!

Får tyst på henne!?
Har du någonsin träffat en fjortonåring i ditt iv eller bara sett dem på vykort??
Citera
2026-08-29, 19:04
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Tight schema idag, så AI fick summera (dock spot on nontheless)

Det där med att det är ”kostnadsfritt” är ett fullständigt värdelöst kryphål som inte kommer hålla i en sekund inför IMY eller EU-domstolen.

Här är varför Sara är helt körd juridiskt:

GDPR bryr sig noll om prislappar: Artikel 10 GDPR förbjuder privata aktörer att behandla och sammanställa register över brottmålsdomar. Lagen säger ingenting om att det blir lagligt bara för att man struntar i att ta betalt. Behandlingen av känsliga uppgifter sker i exakt samma sekund som databasen görs sökbar.

Sara fäller sig själv i Expressen: Det journalistiska undantaget (Art 85) gäller bara om syftet är ren nyhetsrapportering och debatt. När Sara själv går ut i media och säger att syftet är att allmänheten ska kunna "kolla upp dem som är närstående", så erkänner hon rakt ut att det rör sig om en ren sök- och kontrollfunktion.

EU-domen C-199/24 stängde dörren: EU-domstolen slog fast den 9 juli att just tillhandahållandet av en sökmotor för att allmänheten ska kunna göra bakgrundskontroller inte är journalistik. Domstolen lade tyngdpunkten på risken för stigmatisering och digital skampåle – och den risken blir ju snarare ännu värre och mer utbredd om databasen är helt gratis för alla att snoka i. Att Dumpen sätter priset till 0 kr och skriver "nyheter" på sidan är som att sno en bil, måla den grön och kalla det för en cykel. Det är fortfarande en olaglig brottmålsdatabas enligt EU-rätten, och IMY kommer att sänka skiten.

Summering av AI ja, dock är det 100% korrekt. Gnällpellarna kan läsa på om C-199/24 själva så blir det tydligt.

Det dom gjort är att dom har förflyttat sig så nära gråzonen man kan komma. Så dom kommer hamna absolut längst ner i prioriteringslistan för utredning.
Så dom har säkert några år på sig att verka online.

Detta är en medveten riskhandling dom gör. Och med S som den ansvariga utgivaren så kommer dom inte kunna hållas ansvariga när S väl fäller i marken.

IMY lät sidor som Lexbase med flera agera I flera år. Trots anmälningar!

Om IMY väcker granskning så kommer dom blivit stämplade "pedo kramare" av en stor grupp.
Något som deras egna utredare förmodligen är livrädda för!
Citera
2026-08-29, 20:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Han tror dumpen bedriver forskning. Och att det inte redan finns forskning på ämnet som håller mycket mycket högre vetenskaplig kvalitet än något dumpen kan frambringa. Bry dig inte om gäddklubben. Hur skulle de ens kunna föra statistik på hur många som inte kontaktar de fiktiva barnen. Nä dumheter. Dumpen ska lägga sina surt förvärvade slantar där de gör nytta.
Dumpen redovisar forskningen på fel sätt, de använder den för att stärka sitt narrativ. Som exempel data som redovisar flera typer av övergrepp som samtidigt avser förövare i olika åldersgrupper. Dessa redovisar de som att det är gubbar som våldtar underåriga. Gubbar som våldtar är betydligt färre än vad Sara påstår då hon felciterar framtagen statistik.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-08-29 kl. 21:13.
Citera
2026-08-29, 21:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Om man tänker så här, så finns det noll pedokvinnor som bjuder ut sina barn, för Dumpen redovisar inga fastän det är lika lätt att fånga in dem som det är att fånga in gubbarna. Eller är det så att Dumpen valt att felande kvinnor inte är något problem, känns lite feministiskt i så fall.

Ingen risk för Dumpen att spela barn då barn aldrig kan anses göra fel, när de spelar kvinnor begår de ett brott då de spelar vuxen, de kan anses grooma. Träffar de på en Polis så kan de åka dit enligt den nya lagen, likaså om de väljer att spela gädda som groomar pedokvinna, (vad heter det på Dumpenspråk?). Men då de villigt bryter mot lagen när de spelar kvinna så kan de om de vill spela en man som vill ha pedokvinna, och därmed visa att dessa finns i verkligheten.

Men så här, kommer kriget hit så kommer ingen bry sig om Saras webbsida, då blir deras gäddor en skitsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in