2026-08-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Det är en förfylld doserings-spruta med starkt lugnande typ, som man sprutar in i munnen. Slemhinnan tar snabbt upp det läkemedlet och hjälper till av avbryta anfallet. Man kan även få såna här vid typ hortons huvudvärk.

Man ska dock ha en väl uttalad epilepsi för att få dessa sprutor. Känns ju inte så troligt när en läkare nyss tog bort diagnosen.
Misstänker det är därför hon var tvungen att nämna denna spruta.

Hon hade ju all chans i världen efter detta "anfall" att åka in till akuten och få det bekräftat att läkaren som tog bort diagnosen hade fel. Man kan ofta se (inte alltid) aktivitet av ett anfall i efterhand med ett eeg.
Har för mig också att blodprover kan påvisa det i efterhand.

Hade jag blivit misstrodd hade jag ju sökt vård direkt när något händer som kan bevisa att sjukdomen finns.
De hade väl kvar hemma sedan förut, tror du får ut flera doser på ett recept för att det ska finnas tillgängligt.
Citera
2026-08-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaHibiskus
Haha alltså ni är inte kloka här. Jag har följt Alice länge. Började med att vi hade liknande neurologiska besvär. Jag har konstaterad neuropati. Har trott på henne och köpt allt med hull och hår. Tills jag hittade denna tråd, och mycket faller på plats. Skäms för att jag varit så godtrogen.
Äh, gör inte det! Lätt hänt att dras med på SoMe och kanske extra lätt när du själv har sjukdomsbakgrund och hittade nån med samma.

Välkommen in i meningen med Fb
Citera
2026-08-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hon skrev nyligen att hon minsann gått upp 20 kg sedan hon kom hem från inläggningen, borde därmed väga 49 kg-ish.

Ja jag såg det, men det är heeelt orimligt med hennes längd!! Hon är väl max 1.55 och skulle då väga 49? Då är hon normalviktig, inte ens underviktig. Har verkligen svårt för att tro på det…
Citera
2026-08-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Ja jag såg det, men det är heeelt orimligt med hennes längd!! Hon är väl max 1.55 och skulle då väga 49? Då är hon normalviktig, inte ens underviktig. Har verkligen svårt för att tro på det…
Jag med!
Citera
2026-08-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Jag med!

Jag tror hon överdriver åt andra hållet nu, istället för att trycka på hur lite hon väger trycker hon nu på hur mycket hon väger för att ingen ska ifrågasätta varför hon inte går upp i vikt trots avslutad lamotrigin!

Är det ingen här som sett henne på sista tiden? Mager eller normalviktig? Jag tror inte ens madam Petit väger 49 kilo 😂
Citera
2026-08-29, 13:05
Medlem
Citat:
Jag tror hon överdriver åt andra hållet nu, istället för att trycka på hur lite hon väger trycker hon nu på hur mycket hon väger för att ingen ska ifrågasätta varför hon inte går upp i vikt trots avslutad lamotrigin!

Är det ingen här som sett henne på sista tiden? Mager eller normalviktig? Jag tror inte ens madam Petit väger 49 kilo 😂

Jag såg henne för ca 2 veckor sedan och ja, hon är mager. Har svårt att tro att hon väger 49 kg som hon säger
Citera
2026-08-29, 15:36
Medlem
Citat:

Så är det absolut. Mamma intygar då o då (när det skrivits om det här bl.a hur lite hon verkar äta) att Alice minsann äter mest av dem alla.
Hon ska ha ökat 20 kg o ändå syns hon aldrig i bild. Hon har eget hår, det vet jag folk som sett m egna ögon. Hon har inget sår över ögat som var en av anledningarna för nåt år sedan.
Tror inte hon gått upp 1 kg sen utskrivningen. Får nog börja besöka A-ås lite oftare och vara i krokarna där hon bor. Spana lite.
Citera
2026-08-29, 16:07
Medlem
Skampis avatar
Jag tycker också mamman varit lite mer frånvarande på sistone? Och Alice har varit extra aktiv och extra "gullig", hojtar om giveaways till höger och vänster...

Jag köper inte heller vikten hon påstår sig ha nu plötsligt. Med tanke på att hennes bröstben syntes i en video nyligen så tror jag mer på att hon hållt vikten sedan hon skrevs ut, alltså kanske väger runt 39-40 max... Om hon nu fått krampanfall igår så är det också troligt att hennes kropp fortfarande är underviktig. Visst, man kan ha epilepsi oavsett kroppsvikt men verkar ju på Alice som att anfallen inte skett innan hon blev ätstörd. Hon pratar om att L också har epilepsi i en video idag. Låter mer som att hans epilepsi har med förlossningsskador att göra. Vet att mamman nämnt att L fick syrebrist vid födseln.
Citera
2026-08-29, 16:11
Medlem
Citat:

Mager
Citera
2026-08-29, 16:34
Medlem
Vet inte om ni minns men det finns ett väldigt tydligt exempel från en video som A lade ut för nån månad sedan som jag tycker är ganska talade för hur hon överdriver exakt allt.

Hon filmade deras palmväxt som hon säger växt så enormt. I videon ser man klart å tydligt att den når typ halvvägs samtidig som hon bokstavligt säger att den når till taket. Plus att den står på en pall eller liknande. Med detta som referens kan man ganska säkert dela allt hon säger med hälften, 20kg uppgång är max 5-10kg om ens något.

Såg henne för några veckor sedan och då vägde hon inga 50kg. Det var nog inga 29kg heller men hon var smal å tunn, så hon har nog behållt vikten efter sjukhusvistelsen kanske.
Citera
2026-08-29, 17:10
Medlem
Ja hon är mager. Såg henne förra veckan .
Citera
2026-08-29, 17:49
Medlem
Vad skönt ändå att hon mår bra igen så fort. Hon säger att hon fick krampanfall och slog sig igår, grät och var ledsen. Idag bakar hon, lagar mat och låter pigg och glad. Precis som vanligt.

Kanske jag som är mesig men jag hade förmodligen varit rätt låg dagen efter också pga händelsen.
Känner mig lite avis på Alice energi, hon gör alltid så mycket och är igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in