2026-08-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Berätta mer om varför du tror det, och varför du undrar?
Nej, det kommer jag inte. Antingen svarar du eller så gör du inte det. Det är valfritt.
Citera
2026-08-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Går du till gymmet för ”klientelets” skull?

Det kan ju betyda att ”klientelet” sitter och scrollar på sina mobiler samtidigt som de sitter på träningsmaskinerna, eller ännu värre pratar i telefon (alltid på högtalare).

Man kan ju tycka att man inte ska behöva säga åt folk hur de ska bete sig 2026, men vissa verkar ha sin pubertet i 30-årsåldern.
Citera
2026-08-29, 09:30
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Nej, det kommer jag inte. Antingen svarar du eller så gör du inte det. Det är valfritt.

Du skrev att jag tränar för klientelets skull vilket är ett märkligt påstående. Jag lät påskina att jag inte gillar att träna då pga klientelet som hänger där vid den tiden. Så nej jag tränar inte pga något klientel. Jag undviker ett visst klientel när jag tränar. Det år en jäkla skillnad.

Men förutom det så är träning precis innan läggdags inget vidare, åtminstone inte för mig så det bidrog en hel del med så klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det kan ju betyda att ”klientelet” sitter och scrollar på sina mobiler samtidigt som de sitter på träningsmaskinerna, eller ännu värre pratar i telefon (alltid på högtalare).

Man kan ju tycka att man inte ska behöva säga åt folk hur de ska bete sig 2026, men vissa verkar ha sin pubertet i 30-årsåldern.

Detta klientel vara snarare ensamma anabolaincels och invandrargäng. Människor som förmodligen är vakna hela natten och sover halva dagen.
Fördomsfullt av mig? Japp, men förmodligen sant.
Citera
2026-08-29, 09:46
Medlem
Jag tränar tidigt på morgonen när gymmet öppnar. Ibland är vi två där då men oftast tränar jag en timme helt själv. Oslagbart
Citera
2026-08-29, 09:58
Medlem
pulverhonungs avatar
Körde på fitness24/7 nattetid när jag var typ 20, det var jävligt gött.

Hur du ska träna på ett gym efter stängningstid förstår jag inte, anläggningarna har givetvis larm.
Citera
2026-08-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinesLillaTiger
Tja! Jag undrar om någon har testat detta? Gjorde nämligen det en massa i Danmark och det funkade men blir sugen på att testa här i Stockholm. Någon som testat?

Har tränat tidigare på 24/7 och nästan alltid på obemannat. Det är inte så mycket större skillnad merän att det är lite mer stökigt bland de fria vikterna, i bland kunde princip alla vikter ligga huller om buller på golvet.
Vissa av de där 24/7 gymmen kan ha boxar istället för omklädnings skåp och det är ju verkligen lite sådär att knöla in alla kläderna i en box.
Citera
2026-08-29, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Du skrev att jag tränar för klientelets skull vilket är ett märkligt påstående.
När en mening avslutas med ett frågetecken, så är det inget påstående - utan en fråga.
Citera
2026-08-29, 10:54
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinesLillaTiger
Tja! Jag undrar om någon har testat detta? Gjorde nämligen det en massa i Danmark och det funkade men blir sugen på att testa här i Stockholm. Någon som testat?
Det var någon som av lite misstag gjorde så i Göteborgstrakten och kom ut från själv gymmet men sedan satt han fast i en sluss och kunde inte komma utanför dörrarna som ledde ut.

Hittade en länk:
https://www.tv4.se/artikel/7IRr0V1oq4cFQUW725mhzK/benjamin-blev-inlast-pa-gymmet-saekerhetsrisk
Citera
2026-08-29, 11:21
Medlem
SegerHelg88s avatar
Funkar jättebra.
Citera
2026-08-29, 11:54
Medlem
norther1s avatar
Körde också på fitness 24/7 ett tag för att det var betydligt närmast och dessutom halva priset mot relevanta konkurrenter. Hade precis flyttat hemifrån och jobbade nästan bara kvällspass så det blev praktiskt med en vända förbi gymmet på vägen hem. Detta var dock drygt tio år sedan och det ska sägas att gymmet var beläget i ett väldigt lugnt område, vilket förstås kan göra en stor skillnad mot hur det ser ut för dig idag.

I praktiken så funkar det väldigt smidigt. Bara att blippa och så köra man igång. Största problemet för mig var nog snarare att gymmet i sig hade mycket slitna och tråkiga lokaler. Helvitt och även fast jag ändå duschade hemma så ska det sägas att duscharna på gymmet var otroligt äckliga hela tiden. Uppenbart att de skar ner på städningen.

Annars var det nästan aldrig några konstigheter att träna där. Blir ju viktigare att man säger hej till de andra som tränar och gärna något mer till de man ofta springer på. Alltid en oskön känsla när man är där ensam och en skum typ kliver in. Fanns någon hemlös som var medlem för att nyttja faciliteterna, oklart om han var påverkad osv. Man är ju inlåst i lokalen med dessa och utpasseringsprocessen är rätt besvärlig vid ett nödläge. Rationellt sett så är ju riskerna försvinnande små att man drabbas, men det är den där ständiga osäkerheten som är mycket oskön. I kombination med att inredning och faciliteterna ofta inte är adekvata så inser man ju rätt snabbt att de extra ~200:-/mån man lägger på t.ex. ett SATS-medlemskap uppenbarligen är värt det då man ändå spenderar en hel del tid där...
Citera
2026-08-29, 12:42
Medlem
Kapitalistkalles avatar

Citat:
När en mening avslutas med ett frågetecken, så är det inget påstående - utan en fråga.

Det är förvisso sant men du ställde den med det retoriska knepet att ställa den på ett anklagande och dömande sätt. Varpå jag, för att bättre kunna förstå vad du fiskar efter, frågade varför du trodde det och varför du undrar. Tyvärr ville du inte ge mer bakgrund till din off-topic-konversation så där fastnade vi.

Jag har full förståelse för att många på internet är främst intresserade av att slänga käft men denna gången gick jag inte på din retoriska fälla. Konversationen finns i spoilern ovan.

Ska vi släppa ditt sidospår nu?
Citera
2026-08-29, 14:24
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

Du verkar efterbliven så här får du lite hjälp.

Han undviker att gå en viss tid då olika tider innehar olika typer av människor, t.ex 9-12 är pensionärernas och arbetslösa människors tid, därefter är det rätt lugnt, runt 4 inkommer människorna som bara vill få gymmet överstökat innan de drar hem för dagen, 6 tiden och därefter tillhör mestadels ungdomar och gymråttor.

Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in