2026-08-29, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Kanske tog han bara ut kortet. Behöver inte vara något mystiskt med det? Återigen något du sett/hört av Candace...
Nej Jimmy Dore ägnade ett program åt det. Ska jag länka?
Citera
2026-08-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Eftersom jag antar att han talar sanning när han säger att han har lämnat SD-kortet till FBI, och jag antar även att det inte är någon konspiration där FBI är inblandade, så förutsätter jag att om kameran fångade något av värde - så kommer vi att få se det under rättegången. Jag förutsätter också att om vi inte får det - så fångade den inget av värde. Jag kan så klart ha fel i mina antagande och förutsättningar men det får tiden utvisa. Jag förstår att du inte delar dom antagande och förutsättningar men du kan väl i alla fall försöka att underhålla tanken, om inget annat för resonemangets skull?

Om jag skulle varit en konspiratör och inte ville att någon skulle få se något från den vinkeln, då hade jag sett till så att kameran inte funkade, kanske såg till så att det 'glömdes' att sätta in ett minneskort eller sett till så att batteriet nästan var slut. Jag hade i alla fall inte låtit en fullt fungerande kamera filma från en vinkel som jag som konspiratör skulle vilja dölja.

Vad tror du att kameran kan ha fångat som 'ingen skulle få se?' Eller du kanske inte vet som vanligt? Bara tänker att den hade filmat något som inte skulle komma ut men du vet inte vad?

För, återigen - jag tror inte att Kirk var så pass viktig eller stor spelare för att någon underrättelsetjänst skulle vilja ha ihjäl honom.
Jag tror också, fortfarande, att om det mot förmodan skulle vara så att exempelvis Israel skulle vilja ha ihjäl honom - så skulle man valt en mer diskret metod.
Samma gäller om det skulle varit en intern stridighet inom TPUSA.

Jag tror nämligen att en främmande makt, eller interna fiende, skulle velat undvika den här mediacirukusen.
När jag fått se den oredigerade filmen från kameran kanske jag håller med dig.
Citera
2026-08-29, 08:31
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Nej Jimmy Dore ägnade ett program åt det. Ska jag länka?
Ok. Jag har sett Candace lyfta det. Men oavsett vem som misstänkliggör det, så behöver det inte vara något mysterie med det. Kanske tänkte han att han inte ville att någon skulle sno kamerans kort och tog ut det. Vet att han har gett en förklaring själv som jag hört, minns inte vad han sa, men tyckte inte att det kändes så konstigt som konspirationsteoretiker försöker få det till.
Citera
2026-08-29, 08:39
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Om jag skulle varit en konspiratör och inte ville att någon skulle få se något från den vinkeln, då hade jag sett till så att kameran inte funkade, kanske såg till så att det 'glömdes' att sätta in ett minneskort eller sett till så att batteriet nästan var slut. Jag hade i alla fall inte låtit en fullt fungerande kamera filma från en vinkel som jag som konspiratör skulle vilja dölja.
Håller med! Det hade varit mer logiskt att inte filma alls. De som tror på konspirationsteorier verkar inte fatta varför man inte vill släppa videofilmer som filmade mordet nära i hög upplösning till allmänheten, vilket är befängt. Men det kommer förmodligen att visas under rättegången.
Citera
2026-08-29, 08:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ok. Jag har sett Candace lyfta det. Men oavsett vem som misstänkliggör det, så behöver det inte vara något mysterie med det. Kanske tänkte han att han inte ville att någon skulle sno kamerans kort och tog ut det. Vet att han har gett en förklaring själv som jag hört, minns inte vad han sa, men tyckte inte att det kändes så konstigt som konspirationsteoretiker försöker få det till.
Jag vill minnas att jag såg honom själva säga att han inte vet vad som finns på SD-kortet och att det är FBI som har det. Tyvärr minns jag inte när, var eller hur jag såg honom säga det.
Jag tycker dock att det är rätt talande att herr Månhoppare inte har några som helst tankar om vad som skulle finnas på det minneskortet.

Det jag undrar lite är varför han bara inte tog med sig hela kameran.
Citera
2026-08-29, 08:42
Medlem
Citat:
Det är väldigt konstigt, särskilt som videon som han till slut skickade var starkt redigerad så att man inte såg vad som hände på golvet.
Citera
2026-08-29, 08:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Håller med! Det hade varit mer logiskt att inte filma alls. De som tror på konspirationsteorier verkar inte fatta varför man inte vill släppa videofilmer som filmade mordet nära i hög upplösning till allmänheten, vilket är befängt. Men det kommer förmodligen att visas under rättegången.
Det vore ju till att börja med jävligt osmakligt att släppa en högupplöst film på ett mord till allmänheten och för det andra så är det ju ett lysande bevismaterial som FBI garanterat vill titta på. Han kanske helt enkelt hade sinnesnärvaro nog att plocka kortet innan nån annan gjorde det och det kom på avvägar.
Citera
2026-08-29, 08:43
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att jag såg honom själva säga att han inte vet vad som finns på SD-kortet och att det är FBI som har det. Tyvärr minns jag inte när, var eller hur jag såg honom säga det.
Jag tycker dock att det är rätt talande att herr Månhoppare inte har några som helst tankar om vad som skulle finnas på det minneskortet.

Det vet han eftersom han skickade en redigerad video. Han har alltså tittat på videon och redigerat den. Och jag har många tankar om vad som kan synas på minneskortet.
Citera
2026-08-29, 08:44
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:

Ja, jag har också sett det. Men konspirationsteoretikerna misstänkliggör minsta lilla. Dessutom gör folk ibland märkliga saker när de är i chock, så det kan också vara en förklaring. Men det verkar inte finnas på kartan att tänka för dessa.
Citera
2026-08-29, 08:46
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det är väldigt konstigt, särskilt som videon som han till slut skickade var starkt redigerad så att man inte såg vad som hände på golvet.
Redigerad? Var får du det ifrån?
Citera
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Det vore ju till att börja med jävligt osmakligt att släppa en högupplöst film på ett mord till allmänheten och för det andra så är det ju ett lysande bevismaterial som FBI garanterat vill titta på. Han kanske helt enkelt hade sinnesnärvaro nog att plocka kortet innan nån annan gjorde det och det kom på avvägar.
Precis. Det behöver inte vara konstigare än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jag har också sett det. Men konspirationsteoretikerna misstänkliggör minsta lilla. Dessutom gör folk ibland märkliga saker när de är i chock, så det kan också vara en förklaring. Men det verkar inte finnas på kartan att tänka för dessa.
Eftersom han lugnt efter att ha tittat sig omkring ett tag tar ner kameran, plockar ut kortet och stoppar det i fickan, går bakom tältet och trycker in kortet i sin dator, så verkar han inte vara i chock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in