Citat:
Ursprungligen postat av
Lyssan
Jag har ingenstans skrivit att mässling är ofarligt. Vad har du fått det ifrån? Jag skrev att för de flesta gick det bra, men för en gick det illa. Så som det var i början av 70 talet, innan vaccinationerna slog igenom. Så därför skulle man ha sjukdomen för som barn var den lindrigare än för vuxna. Det betyder inte att jag tycker är så vi ska ha det idag, när det finns alternativ..
Mina barn och barnbarn är självklart vaccinerade. Varför riskera att få en sjukdom som kan ge livslånga men?
Det gick illa för många, de det gick illa för de finns inte här att skriva något. Jag är född slutet av 70 talet, och är yngst av fem syskon. Och har en läkare till pappa. Man började med vaccin programmet 1970 men med en dos och ändrade till två doser 1979.
Jag uppfattade att du försvarade mässling som något man skulle ha som en barnsjukdom, som vattkoppor. Vilket det absolut inte är och aldrig har varit. För det var vad du skrev. Och det är att förminska allvaret med sjukdomen.
Och då säger jag det som dotter till en läkare, det var att vi tog alla vaccin men i övrigt har det varit hela vårt liv, vad än hänt oss, sa vår pappa, ta en alvedon så blir det bra. Dom minst behandlade barn är barn till läkare. Så att läkarvetenskapen skulle trycka på människor massa mediciner och vacciner i onödan är bs.