2026-08-28, 16:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag har en fråga till alla foliehattar som vägrade vaccin mot Covid: Är ni emot vaccin mot tex Polio, stelkramp, mässling mm som man tar som barn?
Jag skulle nog tro att de i själva verket kommer svara att de INTE är emot vaccin, men det är ju precis som med RFK Jr och andra vaccinmotståndare att de i själva verket är emot ALLT som har med vaccin att göra.

Det märkliga är att det finns ingen vetenskaplig reson eller grund till motståndet - det handlar bara om att de här filurerna vill vara EMOT. Just den här mentaliteten har det forskats på och resultaten är ganska fascinerande. Det handlar alltså inte om någon saklig grund utan om ett psykologiskt fenomen som yttrar sig i att de upplever sig "kallade" att berätta "sanningen" för andra.

Det hela är på sätt och vis tragiskt, särskilt som 99.9% av de här personerna inte inser hur blåsta de är, i synnerhet förstår de inte att alla inser det - något som blir uppenbart när vissa av dessa filurer viger hela sitt liv åt att starta trådar i diskussionsforum där själva målet verkar vara att få ANDRA att inse det de själva blivit lurade att tro på. Och det kanske allra lustigaste är att ingen hindrar dessa att tro på vad det nu är de inbillar sig, men de har BESTÄMT sig för att alla andra skall tro samma sak. INGEN skall ha rätten till en åsikt, något de själva anser sig ha rätt till.

Det är därför det startas trådar som "När kommer "sanningen" om COVID till Sverige" och så hänvisar man till en massa spekulationer och tolkningar som man menar "bevisar" en "sanning" om en gigantisk konspiration som endast de själva är smarta nog att kunna se.

Sanningen om Covid har redan kommit till Sverige. Det var ett virus med zoonotiskt ursprung som orsakade ett antal miljoner människor livet efter en pandemi som hela världen försökte bemöta på olika vis, vissa bättre och vissa lite sämre - mest beroende på att ingen visste hur man hanterar ett virus som vi aldrig tidigare stött på. Och vi fixade fram ett vaccin som var halvdassigt, men som lyckades begränsa antalet dödsfall.

Det var det hela.
Senast redigerad av korrektamund0 2026-08-28 kl. 16:07.
Citera
2026-08-28, 17:04
Medlem
Citat:
Jag har en fråga till alla foliehattar som vägrade vaccin mot Covid: Är ni emot vaccin mot tex Polio, stelkramp, mässling mm som man tar som barn?
Jag svarar även om jag inte är en foliehatt. Nej, jag inte emot de vaccinen. Faktum är att jag inte är emot något vaccin. Det jag är emot är att man kräver att alla ska ta vaccin för att man inbillar sig att det är bättre för alla.
Vaccin tar du för din egen skull, punkt slut!

Kräver man det, anser jag att man har en förtryckt rädsla och misstro till det vaccin man just tog.
Jag har vaccinerat mig, men inte för någon annans skull utan för min egen. Sen vilket eller vilka vaccin jag har tagit spelar mindre roll. Jag gjorde det inte för min grannes skull, eller min sambos skull, utan för att JAG ville ge mig själv ett skydd.
Citera
2026-08-28, 18:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofftitoffti
Jag svarar även om jag inte är en foliehatt. Nej, jag inte emot de vaccinen. Faktum är att jag inte är emot något vaccin. Det jag är emot är att man kräver att alla ska ta vaccin för att man inbillar sig att det är bättre för alla.
Vaccin tar du för din egen skull, punkt slut!

Kräver man det, anser jag att man har en förtryckt rädsla och misstro till det vaccin man just tog.
Jag har vaccinerat mig, men inte för någon annans skull utan för min egen. Sen vilket eller vilka vaccin jag har tagit spelar mindre roll. Jag gjorde det inte för min grannes skull, eller min sambos skull, utan för att JAG ville ge mig själv ett skydd.
Är det någon som KRÄVER att "du skall ta vaccin"? Vad FÅR du allt ifrån? Hur är det möjligt att du sitter och fantiserar ihop allt detta?

Det är ingen som KRÄVER att du skall vaccinera dig eller dina barn, du väljer själv. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citera
2026-08-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det någon som KRÄVER att "du skall ta vaccin"? Vad FÅR du allt ifrån? Hur är det möjligt att du sitter och fantiserar ihop allt detta?

Det är ingen som KRÄVER att du skall vaccinera dig eller dina barn, du väljer själv. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Är du måhända lite arg nu?
Tänk att du känner alla människor på denna planeten och vet exakt vad alla människor och arbetsgivare säger till folk. Fantastiskt kunnig person du är...jag är riktigt impad.
Du vill ju alltid stoltsera med hur mycket du kan. Så jag förstår att du vet vad andra människor sagt och gjort mot alla andra. O du allvetande korrektamundo

Hade ingen aning om att du har hört allt som blivit sagt och vad jag har hört andra säga till mina bekanta. Jag antar att jag hörde fel vad de sagt eftersom du säger att ingen har sagt det

Du är dessutom en av de mest otrevliga personerna som hänger på dessa forum. Bara det faktum att du ständigt har behov av att säga onödiga och otrevliga saker till andra som inte tänker som du säger en hel del om dig som person.
Faktum är att det är bra längesedan jag var inne och kikade. Men nu gjorde jag en koll några gånger och hör och häpnad, du är fortfarande kvar och verkar florera på alla dessa liknande trådar. Jag tror du går igång på att försöka tillrättavisa.
Ganska sorglig person när allt kommer omkring när du hänger här hela tiden.

Nu tänker jag ta en paus från Flashback, jag har viktigare saker att göra. Ska bli kul och se om du fortfarande är kvar om några månader och leker bror-duktig Ha det gott
Senast redigerad av Hofftitoffti 2026-08-28 kl. 22:04.
Citera
2026-08-28, 23:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofftitoffti
Nu tänker jag ta en paus från Flashback, jag har viktigare saker att göra.
Det tycker jag du gör rätt i, du har i alla fall inte något av värde att komma med.
Det är som den välkände filantropen PungTungFat brukar säga: "Den som blir bortgjord på löpande band behöver bara registrera ett nytt bankkonto och starta om på ny kula med nya pengar i plånboken".
Citera
2026-09-21, 22:37
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:

Nej för fan varför skulle man vara emot vacciner? Att ta vaccin är som att tala om för immunförsvaret hur fienden agerar och ser ut.
Citera
2026-09-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Nej för fan varför skulle man vara emot vacciner? Att ta vaccin är som att tala om för immunförsvaret hur fienden agerar och ser ut.
Tja du kanske tar vaccin mot Covid men det finns ju en massa idioter här i tråden som inte gör det...
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in