2026-08-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Hon var i en annan delstat.
Candace var i delstaten där denne bor. Något konstigt med det?
Candace Owens undanflykter för att dra sig tillbaka från TPUSA sändningen om Charlie Kirk var faktist urusla.

Citat:
Givetvis kan hon ta flyg. Men du förstår kanske att det kräver en del planering och en ganska lång tids resande? Så varför fick hon inte vara med via livestream? Piers Morgan t ex pratar alltid med med folk via livestream.
Ca 4 timmars flygning bara.
Och det var väl meningen att de skulle mötas i verkligheten
Citera
2026-08-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej så går det inte till i ett diskussionsforum. Om du ser likheter så förklarar du vad dessa är - sen kan jag kontrollera dessa om jag så önskar.
Och oavsett det så bör du förstås kunna svara på varför du kallar kyrkan ifråga för en sekt.
Om du inte tittat på den så kan vi ju inte diskutera den, eller hur?
Citera
2026-08-28, 17:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om du inte tittat på den så kan vi ju inte diskutera den, eller hur?

Jodå - du kan ändå förklara varför du använder en dramadokumentär som källa, förklara vilka likheter du såg med tpusa och förklara varför du kallar kyrkan ifråga för en sekt trots att ingen i ”dokumentären” gör det.
Citera
2026-08-28, 17:16
Medlem
Citat:
Jodå - du kan ändå förklara varför du använder en dramadokumentär som källa, förklara vilka likheter du såg med tpusa och förklara varför du kallar kyrkan ifråga för en sekt trots att ingen i ”dokumentären” gör det.
Återkom när du tittat på dokumentären. Stora likheter med TPUSA enlig mig.
Citera
2026-08-28, 17:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Ja, jag tror det också. Hon tjänar bra med pengar på detta. Möjligen skulle hon även kunna vara galen, men jag är inte så säker på det. Tyvärr tar många henne så bokstavligt att hon har fått följare som nästan följer henne religiöst och tror på vartenda ord som kommer ut ur hennes mun. Om det är något som påminner om en sekt (som är det senaste samtalsämnet i tråden) så är det Candace och hennes följare!
Vilket är något som tydligt har framkommit nu i och med det här med mordet på Kirk. Innan det här så trodde jag att hon var.. jag vet inte - lite som Ana Kasparian fast konservativ men det har ju visat sig att hon är en riktig galenpanna.

Nåja - jag tror nog att vi ska släppa det här stickspåret. Jag personligen tycker inte att det finns något mer att diskutera innan rättegången sätter igång, eftersom vi inte har tillgång till vare sig åklagarnas eller försvarets material och alla teorier har malts till förbannelse.

Det hade kunnat bli mer diskussion men Jumpingonthemoon har ju inga andra argument för sin sak än 'jag tycker det' och det går ju inte att bemöta.
Citera
2026-08-28, 17:20
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Citat:
Återkom när du tittat på dokumentären. Stora likheter med TPUSA enlig mig.
Fast du nämnde att TPUSA hade stora likheter med Knutby också. Knutby känner jag väl till då jag har läst trådarna (inte allt får erkännas) sett nyhetsinslagen och allt sånt där.

Så vad är det nu för likheter?
Citera
2026-08-28, 17:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Återkom när du tittat på dokumentären.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast du nämnde att TPUSA hade stora likheter med Knutby också. Knutby känner jag väl till då jag har läst trådarna (inte allt får erkännas) sett nyhetsinslagen och allt sånt där.

Så vad är det nu för likheter?

Knutby har jag också sett. Kan vi fortsätta diskussionen nu?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-08-28 kl. 18:03.
Citera
2026-08-28, 17:46
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Vilket är något som tydligt har framkommit nu i och med det här med mordet på Kirk. Innan det här så trodde jag att hon var.. jag vet inte - lite som Ana Kasparian fast konservativ men det har ju visat sig att hon är en riktig galenpanna.

Nåja - jag tror nog att vi ska släppa det här stickspåret. Jag personligen tycker inte att det finns något mer att diskutera innan rättegången sätter igång, eftersom vi inte har tillgång till vare sig åklagarnas eller försvarets material och alla teorier har malts till förbannelse.

Det hade kunnat bli mer diskussion men Jumpingonthemoon har ju inga andra argument för sin sak än 'jag tycker det' och det går ju inte att bemöta.
Ja, jag tyckte att hon verkade ganska skärpt. En stark röst för konservativa värderingar. Men efter att hon började skylla allt på judarna/Israel och sedan vände sig emot TPUSA och började sprida konspirationsteorier som bara blev galnare och galnare, med den värsta typen av anklagelser mot några av Charlie Kirks närmaste, har jag tappat all respekt för henne.

Jag är inte säker på vad hon motiveras av, men tror att det är något av dessa alternativ (möjligtvis en kombination av flera):

- Pengar. Hon har hittat ett sätt att tjäna pengar på genom alla sina konspirationsteorier.
- Hämnd. Hon vill hämnas på TPUSA, de som leder organisationen och/eller Erika Kirk av någon oklar anledning (även om jag har mina misstankar).
- Galenskap. Hon har helt enkelt blivit galen och tror på det hon säger.

(Att hon är en sanningssägare som bara ställer frågor och gräver efter sanningen tror jag inte är ett av alternativen.)

Men jag håller med om att Candace har blivit för mycket av ett sidospår. Det har dock varit svårt att inte hamna i det sidospåret när Jumpingonthemoon lyfter hennes påståenden som om de vore en tillförlitlig källa. Och du har rätt i att vissa diskussioner är bäst att ta i samband med rättegången. Det blir intressant att se vad som framkommer där.
Citera
2026-08-29, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Men jag håller med om att Candace har blivit för mycket av ett sidospår.
Ja släpp eran fixering vid Candace och börja titta på vad bilderna faktiskt visar. Varför tog Terryl Farnsworth ut SD-kortet ur just kameran som filmade Charlie bakifrån? Vad visade den som ingen skulle få se?
Citera
2026-08-29, 08:20
Medlem
Och varför går bara Mikey McCoy iväg och börjar prata i telefon så fort Charlie trillar ihop. Han tittar inte ens åt Charlie, han bara går iväg pratandes i telefon.
Citera
2026-08-29, 08:22
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ja släpp eran fixering vid Candace och börja titta på vad bilderna faktiskt visar. Varför tog Terryl Farnsworth ut SD-kortet ur just kameran som filmade Charlie bakifrån? Vad visade den som ingen skulle få se?
Kanske tog han bara ut kortet. Behöver inte vara något mystiskt med det? Återigen något du sett/hört av Candace...
Citera
2026-08-29, 08:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Eftersom jag antar att han talar sanning när han säger att han har lämnat SD-kortet till FBI, och jag antar även att det inte är någon konspiration där FBI är inblandade, så förutsätter jag att om kameran fångade något av värde - så kommer vi att få se det under rättegången. Jag förutsätter också att om vi inte får det - så fångade den inget av värde. Jag kan så klart ha fel i mina antagande och förutsättningar men det får tiden utvisa. Jag förstår att du inte delar dom antagande och förutsättningar men du kan väl i alla fall försöka att underhålla tanken, om inget annat för resonemangets skull?

Om jag skulle varit en konspiratör och inte ville att någon skulle få se något från den vinkeln, då hade jag sett till så att kameran inte funkade, kanske såg till så att det 'glömdes' att sätta in ett minneskort eller sett till så att batteriet nästan var slut. Jag hade i alla fall inte låtit en fullt fungerande kamera filma från en vinkel som jag som konspiratör skulle vilja dölja.

Vad tror du att kameran kan ha fångat som 'ingen skulle få se?' Eller du kanske inte vet som vanligt? Bara tänker att den hade filmat något som inte skulle komma ut men du vet inte vad?

För, återigen - jag tror inte att Kirk var så pass viktig eller stor spelare för att någon underrättelsetjänst skulle vilja ha ihjäl honom.
Jag tror också, fortfarande, att om det mot förmodan skulle vara så att exempelvis Israel skulle vilja ha ihjäl honom - så skulle man valt en mer diskret metod.
Samma gäller om det skulle varit en intern stridighet inom TPUSA.

Jag tror nämligen att en främmande makt, eller interna fiende, skulle velat undvika den här mediacirukusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in