2026-08-26, 15:30
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Ja jag mindes fel angående exakt vad han skrev. Zionister behöver absolut inte vara judar, så lägg ner det tramset. Att Israel låg bakom är väl det troligaste eftersom Charlie själv trodde att dom skulle mörda honom om han lämnade den proisraeliska rörelsen.
Nej, det är inte ett dugg troligare än andra kandidater, faktum är att det är betydligt mindre troligt eftersom Israel inte tjänar speciellt mycket på att mörda CK, dessutom finns det extremt stora risker med att göra det. Skulle de bli påkomna med att mörda en amerikansk medborgare på amerikansk mark hade de nog kunnat kyssa mycket av sina relationer med USA och israelvänligt sinnade amerikaner hejdå direkt.

Speciellt om du nu har fått för dig att det är en jättekonspiration med en massa människor inblandade och en massa grejer som kunde gå fel. Mycket kan man säga om Israelisk säkerhetstjänst men de är inte korkade.

CK hade gjort en jävla massa människor på vänsterkanten förbannade, det är betydligt troligare att en av dem blev förbannad nog och ansåg att CK förtjänade att dö. Till exempel någon som var arg på CK för hans uttalanden om transpersoner, kanske någon som var ihop med en transperson och hade starka känslor av den anledningen.
Citera
2026-08-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Du verkar ha köpt Candace snack rakt av. Det är mycket tyckande och tänkande. Men var är bevisen? Du skrev till Memnok att någon skrev något på X och drar slutsatser av det. Och Candace har påstått att hon har fått information att någon har sett Tyler Robinson på annan plats än vad polisen uppgett och drar slutsatser av det. Är du medveten om hur mycket som påstås i typ varenda fall som förekommer där brott utreds. Ta t.ex. fallet med Mattias som försvann i Ljungby 2020 (som förövrigt är ett riktigt mysterium, till skillnad mot detta, men inte fastställt att ett brott förekommit dock), i det fallet har det kommit in massa vittnesuppgifter om att han skulle ha setts på massa olika platser (en del där det inte kan ha varit så och där folk bara sett någon som liknat Mattias). Så bara för att någon påstår någonting kan man inte ta det som fakta och bevis.
Jag tar inte några påståenden som fakta eller bevis. Men när det handlar om jättestora pengar och om väldig politisk makt så blir jag misstänksam. Särskilt när man själv kan se hur tröjan rör sig.
Citera
2026-08-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, det är inte ett dugg troligare än andra kandidater, faktum är att det är betydligt mindre troligt eftersom Israel inte tjänar speciellt mycket på att mörda CK, dessutom finns det extremt stora risker med att göra det. Skulle de bli påkomna med att mörda en amerikansk medborgare på amerikansk mark hade de nog kunnat kyssa mycket av sina relationer med USA och israelvänligt sinnade amerikaner hejdå direkt.

Speciellt om du nu har fått för dig att det är en jättekonspiration med en massa människor inblandade och en massa grejer som kunde gå fel. Mycket kan man säga om Israelisk säkerhetstjänst men de är inte korkade.

CK hade gjort en jävla massa människor på vänsterkanten förbannade, det är betydligt troligare att en av dem blev förbannad nog och ansåg att CK förtjänade att dö. Till exempel någon som var arg på CK för hans uttalanden om transpersoner, kanske någon som var ihop med en transperson och hade starka känslor av den anledningen.
Kan man utföra ett folkmord helt öppet och spränga personsökare som dödar och skadar oskyldiga och skryta om det...då kan man mörda någon som har stor politisk makt och som går emot den proisraeliska rörelsen.
Citera
2026-08-26, 15:43
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Kan man utföra ett folkmord helt öppet och spränga personsökare som dödar och skadar oskyldiga och skryta om det...då kan man mörda någon som har stor politisk makt och som går emot den proisraeliska rörelsen.
Jo, att man kan är en sak. Men varför skulle man göra det, som jag sade är det extremt höga risker och inte speciellt mycket man vinner. Det finns ju rätt gott om folk som går emot den proisraeliska rörelsen utan att bli mördade.

Vad gäller att "utföra folkmord" så har de ju rätt bra vinst av att Hamas inte längre skall kunna kidnappa och/eller döda oskyldiga Israeler och vad gäller personsökarna var ju vinsten att Hezbollah blev i stort sett slaget i spillror men risken är relativt liten.

Men jag tror jag förstår. Du vill väldigt gärna att det skall vara "sionisterna" som ligger bakom det här så du greppar efter varje halmstrå du kan för att det skall vara de utan att egentligen ha tänkt igenom varför och hur de skulle göra det.
Senast redigerad av Memnok 2026-08-26 kl. 15:47.
Citera
2026-08-26, 15:47
Medlem
Citat:
Jo, att man kan är en sak. Men varför skulle man göra det, som jag sade är det extremt höga risker och inte speciellt mycket man vinner. Det finns ju rätt gott om folk som går emot den proisraeliska rörelsen utan att bli mördade.

Vad gäller att "utföra folkmord" så har de ju rätt bra vinst av att Hamas inte längre skall kunna kidnappa och/eller döda oskyldiga Israeler och vad gäller personsökarna var ju vinsten att inte längre Hezbollah blev i stort sett slaget i spillror men risken är relativt liten.

Men jag tror jag förstår. Du vill väldigt gärna att det skall vara "sionisterna" som ligger bakom det här så du greppar efter varje halmstrå du kan för att det skall vara de utan att egentligen ha tänkt igenom varför och hur de skulle göra det.
Eftersom Charlie själv påpekade hur pressad han var av zionisterna och hur farlig hans situation var så tror jag helt enkelt att det var zionister som låg bakom mordet.
Citera
2026-08-26, 15:52
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Eftersom Charlie själv påpekade hur pressad han var av zionisterna och hur farlig hans situation var så tror jag helt enkelt att det var zionister som låg bakom mordet.
Charlie påpekade väl också hur mycket transpersoner hatade honom och hur farlig hans situation var på grund av dem också, faktum är att det var betydligt fler incidenter där han blev hotad/kände sig hotad av transpersoner eller andra i den rörelsen jämfört med "sionister".

Så du kan lika gärna tro att TR låg bakom mordet. Men det passar väl inte in i din världsbild lika bra.

Du får naturligtvis tro exakt vad du vill och jag inser att du aldrig kommer erkänna detta, men du kanske för dig själv kan erkänna för dig själv att det till 99% är dina känslor för "sionister" som gör att du tror att det är Israel som ligger bakom.
Citera
2026-08-26, 16:02
Medlem
Citat:
Charlie påpekade väl också hur mycket transpersoner hatade honom och hur farlig hans situation var på grund av dem också, faktum är att det var betydligt fler incidenter där han blev hotad/kände sig hotad av transpersoner eller andra i den rörelsen jämfört med "sionister".

Så du kan lika gärna tro att TR låg bakom mordet. Men det passar väl inte in i din världsbild lika bra.

Du får naturligtvis tro exakt vad du vill och jag inser att du aldrig kommer erkänna detta, men du kanske för dig själv kan erkänna för dig själv att det till 99% är dina känslor för "sionister" som gör att du tror att det är Israel som ligger bakom.
Tröjan, ljugandet, det utrymda sjukhuset, den saknade bevakningen osv. Allt talar för en konspiration, inte en ensam galning
Citera
2026-08-26, 16:04
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Precis! Det har även framkommit nyligen att Charlie Kirk hade skrivit till sitt säkerhetsteam dagen innan mordet på honom att han var orolig över att vänstern skulle försöka mörda honom. Det är mycket troligare att en hatisk vänsterlutande och transbejakande person mördat honom (möjligtvis med någon/några som har varit med på det, men det behöver isåfall bevisas) än en jättekonspiration som blandar in både amerikanska och utländska aktörer!
Citera
2026-08-26, 16:25
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Jag tar inte några påståenden som fakta eller bevis. Men när det handlar om jättestora pengar och om väldig politisk makt så blir jag misstänksam. Särskilt när man själv kan se hur tröjan rör sig.
Så du är expert på vapen och vad som händer när någon blir skjuten? Berätta gärna mer om din expertis och skicka något klipp (som de som tänker som du ofta gör) med någon som hävdar att det är märkligt. Men det finns flertalet experter som menar att det inte är något märkligt alls med det som du åsyftar.

För att Candaces teori ska gå ihop krävs det i princip historiens största konspiration, där TPUSA, Erika Kirk, Charlies närmaste vänner, Israel, Frankrike, Trumpadministrationen och olika amerikanska myndighets- och underrättelseaktörer, samt flera andra aktörer på något sätt skulle vara inblandade i en konspiration kring mordet på Charlie Kirk.

Hur kan man inte se hur verklighetsfrånvänt det är? Och då är jag ändå av uppfattningen att det faktiskt förekommer riktiga konspirationer ibland.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-26 kl. 16:28.
Citera
2026-08-26, 16:33
Medlem
Citat:
Så du är expert på vapen och vad som händer när någon blir skjuten? Berätta gärna mer om din expertis och skicka något klipp (som de som tänker som du ofta gör) med någon som hävdar att det är märkligt. Men det finns flertalet experter som menar att det inte är något märkligt alls med det som du åsyftar.

För att Candace teori ska gå ihop krävs det i princip historiens största konspiration, där TPUSA, Erika Kirk, Charlies närmaste vänner, Israel, Frankrike, Trumpadministrationen och olika amerikanska myndighets- och underrättelseaktörer, samt flera andra aktörer på något sätt skulle vara inblandade i en konspiration kring mordet på Charlie Kirk.

Hur kan man inte se hur verklighetsfrånvänt det är? Och då är jag ändå av uppfattningen att det faktiskt förekommer riktiga konspirationer ibland.
Det finns konspirationer som är väldigt mycket större. Men det är OT.
Citera
2026-08-26, 17:01
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Det finns konspirationer som är väldigt mycket större. Men det är OT.
Ok. Det är möjligt att det finns det. Jag kan ge dig den. Men varför skulle alla dessa aktörer vilja ha ihjäl Charlie Kirk – alltifrån hans egen fru till andra länder? Och var är bevisen?

Jag förstår att man kan fundera över någon av alla de saker Candace Owens har sagt. Men när man zoomar ut lite och ser hur många olika saker hon har hävdat, och hur svårt det blir att sammanföra allt till en sammanhängande berättelse, så förstår jag inte hur man kan lita på henne.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-26 kl. 17:12.
Citera
2026-08-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ok. Det är möjligt att det finns det. Jag kan ge dig den. Men varför skulle alla dessa aktörer vilja ha ihjäl Charlie Kirk – alltifrån hans egen fru till andra länder? Och var är bevisen?

Jag förstår att man kan fundera över någon av alla de saker Candace Owens har sagt. Men när man zoomar ut lite och ser hur många olika saker hon har hävdat, och hur svårt det blir att sammanföra allt till en sammanhängande berättelse, så förstår jag inte hur man kan lita på henne.
Tänk om Israel inte skulle bli försörjda av USA, det vore katastrof för dom. Därför måste folk med stort politiskt inflytande som går emot den proisraeliska rörelsen röjas undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in