2026-08-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men vilka anhörigförändringar vill du ha i "rätten" då?

P.S jag frågade aldrig varför du tar upp ämnet "anhöriga"...

Finns något som heter RESPEKT.
Tänk dig själv att nån som är dig när och kär blir grovt misshandlad.
Då är väl riktig rättvisa viktigare än nåt perverst rödgrönt godhetsknarkande ?
Varför jag tar upp anhöriga är ju för att även de lider. Kanske inte fysiskt, men psykiskt.
Citera
2026-08-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
-Det hjälper för att det är RÄTTVISA.

-Rödgröna är inte i mentalt tillstånd att bestämma vad som är PROPORTIONERLIGT.

-Tidö eller inte, så länge sossarna och minisossarna existerar så lyckas dom alltid på ett eller annat sätt att fucka upp det för brottsoffren.

-Ja, men hur hjälper det rent praktiskt?

-Då är det ju bra att det finns en regeringsform/grundlag som stadgar proportionalitetsprincipen, så att man har någonting att luta sig emot ifall man skulle ha oturen att inte vara i det "mentala tillståndet" som krävs.

-Apropå det, hur går det med frågan om rätten till målsägandebiträde i överrätt? Är detta någonting som går under kontot "att fucka upp för brottsoffren", och isåfall varför har inte Tidö gjort någonting åt detta? (FB) S: JA till att sänka straffmyndighetsåldern till 14 år (juli 2026)
Citera
2026-08-28, 11:33
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Som vi alla vet så bryr sig vänstern så gott som NADA om de som blir misshandlade, våldtagna och förnedringsrånade. Det har vi fått se i åtskilliga trådar.

Men hur är det med de stackars ANHÖRIGA då, som får lida när deras nära och kära blir skadade, hamnar på sjukhus, blir gipsade, kanske till och med handikappade för livet och som får stå ut med hånet att våldsverkarna får korta straff om några straff alls ?

Ser vänsterpacket ner på de anhöriga också precis som vänsterpacket ser ner på offren ?
Eller skulle vänsterpacket kunna vakna upp och ha empati för åtminstone offrens anhöriga, om inte offret självt ?

Maggan visade inte alltför mycket empati för den ihjälskjutne polackens
( i Skärholmen. Han som sa åt stökiga muhammedbabbar att lugna ner sig )
anhöriga, i för sig. Men ni vänstermänniskor här på Flash, ni kanske kunde få er en tankeställare och inse att låga straff är usel brottsbekämpning och att ett våldsbrott inte skadar "bara" den utsatte utan även dennes familj och vänner.

Jag vet att ni vänsterblivna (S, V, MP och C ) är fega, sjuka, ynkliga och patetiska
men försök yttra er om vålds-, våldtäkts- och mordoffers anhöriga, tack.
Nog är det väl dags för rejält höjda straff för hemska brott, va ?

Ni normala får gärna yttra er också.

Vad bryr sig högerpacket om förutom att stampa ner fattiga i skiten och stapla ytterligare fler onödiga lyxprylar på deras redan väl tilltagna hög i förrådet för onödiga lyxprylar?

Vem var Beiviks far? Jens Breivik?
Citera
2026-08-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Vad bryr sig högerpacket om förutom att stampa ner fattiga i skiten och stapla ytterligare fler onödiga lyxprylar på deras redan väl tilltagna hög i förrådet för onödiga lyxprylar?

Vem var Beiviks far? Jens Breivik?

Högerpartierna är inte perfekta men de vill ge farliga människor det de förtjänar.
Vänsterdräggen vill ju att de farliga ska gå fria och göra ännu mer skada på samhället.

Med sossevänstern blir många lidande. Offer samt anhöriga.
Sossevänstern är för mig ett pack terrorister.
Citera
2026-08-28, 11:39
Medlem
Citat:
-Ja, men hur hjälper det rent praktiskt?

-Då är det ju bra att det finns en regeringsform/grundlag som stadgar proportionalitetsprincipen, så att man har någonting att luta sig emot ifall man skulle ha oturen att inte vara i det "mentala tillståndet" som krävs.

-Apropå det, hur går det med frågan om rätten till målsägandebiträde i överrätt? Är detta någonting som går under kontot "att fucka upp för brottsoffren", och isåfall varför har inte Tidö gjort någonting åt detta? (FB) S: JA till att sänka straffmyndighetsåldern till 14 år (juli 2026)

1. Det praktiska är att så länge avskummen sitter inne så kan de inte göra fanstyg i samhället.
Ska jag lära dig att borsta tänderna också?

2. Äe Sveriges grundlag är inte i gott skick, i så fall. Även den är skriven av människor, förresten.

3. Det där har vi redan gått igenom. Om lagarna vore i sin ordning skulle både offer och anhöriga må bättre och inget "stöd" skulle behövas. Sen så ska inte offret behöva vistas i samma byggnad som gärningsmannen mot sin vilja. Det finns avstånd, kameror, mikrofoner och skärmar.
Citera
2026-08-28, 11:43
Medlem
Citat:
Finns något som heter RESPEKT.
Tänk dig själv att nån som är dig när och kär blir grovt misshandlad.
Då är väl riktig rättvisa viktigare än nåt perverst rödgrönt godhetsknarkande ?
Varför jag tar upp anhöriga är ju för att även de lider. Kanske inte fysiskt, men psykiskt.

Vi gör såhär: Här kommer ett litet uppsamlingsheat med frågor jag inte fått svar på. Dessa frågor har nu ställts så många gånger, så om du nu inte kan svara på dessa, så kommer jag utgå ifrån att du inte har argumenten eller kunskapen som krävs för att besvara detta:

1. Hur arbetar Tidö-partierna med anhörigperspektivet och vilka förslag/vallöften har dom? (...och jag syftar inte på svaret "högre straff")

2. Hur hjälper antal fängelseår en anhörig (rent praktiskt och logistiskt) när denne skall vidta omsorg och åtgärder gentemot sin brottsutsatta närstående? (..och jag syftar inte på svaret hur detta hjälper den anhörige rent mentalt eller förekomsten av att den dömde inte kan återfalla)

3. Vilka anhörigförändringar vill du ha i lag? (...och jag syftar inte på svar kring de reella brottsoffren/målsäganden, utan just de anhöriga)

/Sista chansen, visa att du kan nu!
Citera
2026-08-28, 11:45
Medlem
Citat:
Vi gör såhär: Här kommer ett litet uppsamlingsheat med frågor jag inte fått svar på. Dessa frågor har nu ställts så många gånger, så om du nu inte kan svara på dessa, så kommer jag utgå ifrån att du inte har argumenten eller kunskapen som krävs för att besvara detta:

1. Hur arbetar Tidö-partierna med anhörigperspektivet och vilka förslag/vallöften har dom? (...och jag syftar inte på svaret "högre straff")

2. Hur hjälper antal fängelseår en anhörig (rent praktiskt och logistiskt) när denne skall vidta omsorg och åtgärder gentemot sin brottsutsatta närstående? (..och jag syftar inte på svaret hur detta hjälper den anhörige rent mentalt eller förekomsten av att den dömde inte kan återfalla)

3. Vilka anhörigförändringar vill du ha i lag? (...och jag syftar inte på svar kring de reella brottsoffren/målsäganden, utan just de anhöriga)

/Sista chansen, visa att du kan nu!

Jag behöver inte visa sossar ett jävla skit. Det är ni som bör ändra på er.
Långa straff hjälper på alla sätt, lille vän. De har en fantastisk effekt.

Det behöver inte vara krångligare än så.
Det är bara sossevänstern som älskar att i onödan komplicera saker och ting.
Citera
2026-08-28, 12:08
Medlem
Citat:
Jag behöver inte visa sossar ett jävla skit. Det är ni som bör ändra på er.
Långa straff hjälper på alla sätt, lille vän. De har en fantastisk effekt.

Det behöver inte vara krångligare än så.
Det är bara sossevänstern som älskar att i onödan komplicera saker och ting.

Okej. Tack, då vet jag att du inte har några argument eller kunskap i just dessa frågor.

Måste säga att dina trådar är väldigt intressanta. För oftast när någon startar en tråd så bygger det ämnet på att man har kompetens i området, driver agendan och liksom utmanar de andra skribenterna med detta. Men med dig är det ju precis tvärtom. När du startar en tråd, med dina teser, gör du dig själv till någon slags "självmordspilot" där var och varannan skribent har mer kunskap och argument i ämnet, vilket gör att du tappar taktpinnen direkt. /Bara en observation från min sida!
Citera
2026-08-28, 12:17
Medlem
Citat:
Okej. Tack, då vet jag att du inte har några argument eller kunskap i just dessa frågor.

Måste säga att dina trådar är väldigt intressanta. För oftast när någon startar en tråd så bygger det ämnet på att man har kompetens i området, driver agendan och liksom utmanar de andra skribenterna med detta. Men med dig är det ju precis tvärtom. När du startar en tråd, med dina teser, gör du dig själv till någon slags "självmordspilot" där var och varannan skribent har mer kunskap och argument i ämnet, vilket gör att du tappar taktpinnen direkt. /Bara en observation från min sida!

Hur kompetent är det att år efter år bara uppmuntra till att vara kriminell i Sverige och skapa offer och lidande anhöriga ?
Hur kompetent är det ?
Citera
2026-08-28, 12:22
Medlem
Citat:
Hur kompetent är det att år efter år bara uppmuntra till att vara kriminell i Sverige och skapa offer och lidande anhöriga ?
Hur kompetent är det ?

Hur kompetent är det att starta en tråd om ANHÖRIGPERSPEKTIVET och sedan hävda att någon år efter år uppmuntrar till att vara kriminell, och skapa offer och lidande anhöriga, när denne bara försöker hålla sig till ämnet?

...Och hur kompetent är det att starta en tråd, där man direkt klargör för andra skribenter att man skall hålla sig till ämnet, där man själv har störst problem av alla att hålla sig till ämnet?
Citera
2026-08-28, 12:23
Medlem
Citat:
1. Det praktiska är att så länge avskummen sitter inne så kan de inte göra fanstyg i samhället.
Ska jag lära dig att borsta tänderna också?

2. Äe Sveriges grundlag är inte i gott skick, i så fall. Även den är skriven av människor, förresten.

3. Det där har vi redan gått igenom. Om lagarna vore i sin ordning skulle både offer och anhöriga må bättre och inget "stöd" skulle behövas. Sen så ska inte offret behöva vistas i samma byggnad som gärningsmannen mot sin vilja. Det finns avstånd, kameror, mikrofoner och skärmar.

1. Nej, försök inte. Frågan var ju hur detta skall hjälpa en anhörig rent praktiskt och logistiskt i frågan om dennes omsorg kring sin brottsutsatta närstående.

2. Jasså? Motsatsen till "proportionerligt" är ju "oproportionerligt" och det är väl f-n ingenting att sträva efter?

3. Men huruvida dom mår "bättre" rent allmänt spelar ju ingen större roll under en rättsprocess. Där skall man ju förberedas inför förhör, få hjälp med yrkanden och överklaganden, ha ett bollplank under rättegången, få domen förklarad för sig osv.
Citera
2026-08-28, 12:32
Medlem
Citat:
Hur kompetent är det att starta en tråd om ANHÖRIGPERSPEKTIVET och sedan hävda att någon år efter år uppmuntrar till att vara kriminell, och skapa offer och lidande anhöriga, när denne bara försöker hålla sig till ämnet?

...Och hur kompetent är det att starta en tråd, där man direkt klargör för andra skribenter att man skall hålla sig till ämnet, där man själv har störst problem av alla att hålla sig till ämnet?

Ja om du är för samma korta och mjäkiga straff som alltid, då tycker du illa om offren och deras anhöriga. Vad borde jag tilllägga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in