2026-08-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Ja om du är för samma korta och mjäkiga straff som alltid, då tycker du illa om offren och deras anhöriga. Vad borde jag tilllägga?

"...då tycker du illa om offren och deras anhöriga" ...HERRE GUD! Är det analysförmågan eller argumentationsförmågan det är fel på? Hur kan du ens säga så!?

Jag har inte pratat om straffen!?

Förstår jag dig rätt att du tycker att straffen är för mjäkiga, trots den rödgröna regeringens höjda straff för omkring 70 brott, och trots den nuvarande regeringens reform och ytterligare straffhöjningar? Vad mer kräver du? Hur långa skall straffen vara? Vilka brott har för korta straff?
Citera
2026-08-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Nej, försök inte. Frågan var ju hur detta skall hjälpa en anhörig rent praktiskt och logistiskt i frågan om dennes omsorg kring sin brottsutsatta närstående.

2. Jasså? Motsatsen till "proportionerligt" är ju "oproportionerligt" och det är väl f-n ingenting att sträva efter?

3. Men huruvida dom mår "bättre" rent allmänt spelar ju ingen större roll under en rättsprocess. Där skall man ju förberedas inför förhör, få hjälp med yrkanden och överklaganden, ha ett bollplank under rättegången, få domen förklarad för sig osv.

Du och såna som du ska inte bestämma över ett jävla skit.
Ni är inkompetenta när det gäller rättvisa.
Citera
2026-08-28, 12:44
Medlem
Citat:
"...då tycker du illa om offren och deras anhöriga" ...HERRE GUD! Är det analysförmågan eller argumentationsförmågan det är fel på? Hur kan du ens säga så!?

Jag har inte pratat om straffen!?

Förstår jag dig rätt att du tycker att straffen är för mjäkiga, trots den rödgröna regeringens höjda straff för omkring 70 brott, och trots den nuvarande regeringens reform och ytterligare straffhöjningar? Vad mer kräver du? Hur långa skall straffen vara? Vilka brott har för korta straff?

Jag har sett dom där patetiska höjningarna och dom imponerar inte på mig.
Rödgröna partier står på de kriminellas sida.
Ni är djävulens advokater.
Citera
2026-08-28, 12:44
Medlem
Citat:
Du och såna som du ska inte bestämma över ett jävla skit.
Ni är inkompetenta när det gäller rättvisa.

Det var också ett sådant där ickesvar. Tillbaks till punkt 1-3. Eller räcker inte dina argument för att kunna svara på dessa heller?
Citera
2026-08-28, 12:48
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Va menar du ?

Du är känslostyrd och har ju inga vettiga idéer hur vi ska förbättra för offren.
Citera
2026-08-28, 12:48
Medlem
Citat:
Jag har sett dom där patetiska höjningarna och dom imponerar inte på mig.
Rödgröna partier står på de kriminellas sida.
Ni är djävulens advokater.

Sluta ljug och lägga ord i munnen på mig. Jag skrev ju för bara en liten stund sedan att straffen skall vara proportionerliga för såväl gärningsmannen, som för brottsoffer/anhöriga.

Jag frågar igen: Hur långa skall straffen vara? Vilka brott har för korta straff?
Citera
2026-08-28, 13:00
Medlem
Citat:
Det var också ett sådant där ickesvar. Tillbaks till punkt 1-3. Eller räcker inte dina argument för att kunna svara på dessa heller?

Du lever i en konstant sossepsykos där dina principer är värda mer än de som fått stryk samt deras anhöriga. Omöjligt att diskutera med dig.
Citera
2026-08-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Du är känslostyrd och har ju inga vettiga idéer hur vi ska förbättra för offren.

Nej, jag har inga känslor för våldsamma kriminella.
För min del skulle dom få avlivas.
I don´t give a fuck.
Citera
2026-08-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund

Nej, nej, nej vad pratar du om? Han har ju massor med "vettiga idéer". Han menar ju att brottsoffermyndighet- och jourer, målsägandebiträden, sjukvård/psykiatri, Socialtjänsten, kommunen och andra samhällsaktörer inte på något sätt behövs för att hjälpa brottsoffer och deras anhöriga. Han tycker ju att det inte behövs en enda samhällsinsats för dessa människor eftersom att själva längden på straffet reparerar all psykiskt mående, all oro, alla praktiska göromål och alla frågor man har.

Han har också "vettiga idéer" kring att straff INTE skall vara proportionerliga, eftersom att "proportionerliga straff" automatiskt är korta straff som gynnar förövaren och "oproportionerliga straff" är någonting som gynnar brottsoffren och deras anhöriga....och det finns ju ABSOLUT INTE något mellanting, för förespråkar man det så är man ju landsförrädare eller de kriminellas advokat.
Citera
2026-08-28, 13:04
Medlem
Citat:
Sluta ljug och lägga ord i munnen på mig. Jag skrev ju för bara en liten stund sedan att straffen skall vara proportionerliga för såväl gärningsmannen, som för brottsoffer/anhöriga.

Jag frågar igen: Hur långa skall straffen vara? Vilka brott har för korta straff?

Men vem fuck är DU och såna som du att bestämma vad som är proportionerligt ?
Grov misshandel ? Minimum 5 år.
Får offret bestående men, minimum 10 år.

Det är just våldsbrotten och morden som har på tok för korta straff just för att sossar och andra pajasar TYCKER SYND om gärningsmännen.
Citera
2026-08-28, 13:06
Medlem
Citat:
Du lever i en konstant sossepsykos där dina principer är värda mer än de som fått stryk samt deras anhöriga. Omöjligt att diskutera med dig.

Även det var ett ickesvar.

Fråga: Alltså kan inte du hålla tråden och svara sakligt och argumentativt på det som framförs? För jag börjar känna att OM man hade kunnat bli omyndigförklarad här på Flashback, så hade du nog haft en bra chans att bli föremål för det...
Citera
2026-08-28, 13:13
Medlem
Citat:
Även det var ett ickesvar.

Fråga: Alltså kan inte du hålla tråden och svara sakligt och argumentativt på det som framförs? För jag börjar känna att OM man hade kunnat bli omyndigförklarad här på Flashback, så hade du nog haft en bra chans att bli föremål för det...

Ja, inte fan är det jag som skapar våldstillfällen med lockande och slapphänt kriminalpolitik i Sverige !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in