2026-08-27, 22:53
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Problemet är att ingen, varken Anjo, Gustav, Johnny Tumme eller någon vågar sätta ner foten och vara en man. Det är lite som när en Chihuahua skäller och Dobermann står och skakar av rädsla. Jag fattar att ingen vill bli drevad emot, men hur jävla tösaaktigt är det inte att vara springis åt Jockiboi?
Detta är problemet nu. Men så fort det börjar gå utför PÅ RIKTIGT så kommer nog alla springa snabbt som tusan. Jockiboi har inga riktiga vänner. Han har folk (hundar) som tjänar på att vara runt honom. När vinden vänt ordentligt kommer alla "vänner" blåsa bort illa kvickt.

Det kommer att bli en jobbig höst för Jockiboi. Tur att han och Fiona inte köpt ngt eget hus för det är nog bra att hålla i slantarna nu när det inte kommer att bli så fett framöver.
Citera
2026-08-28, 08:16
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Problemet är att ingen, varken Anjo, Gustav, Johnny Tumme eller någon vågar sätta ner foten och vara en man. Det är lite som när en Chihuahua skäller och Dobermann står och skakar av rädsla. Jag fattar att ingen vill bli drevad emot, men hur jävla tösaaktigt är det inte att vara springis åt Jockiboi?

Dom behöver ha en ledare som berättar vad dom känner och tycker. Alla var mobbade som barn, och gör allt för ingå i ett sammanhang.
Citera
2026-08-28, 08:20
Medlem
Brott och Blandat gjorde ett referat om bröllopet igår. Kan man hoppas att Jocke beordrar Anjo en reaktion på den? Det var ju en del frågor där som skulle vara intressant att få svar på.
Senast redigerad av Dannejunior96 2026-08-28 kl. 09:19.
Citera
2026-08-28, 09:42
Medlem
Jag har varit på en del bröllop under åren, både små intima och större tredagars. Jag såg inte hela sändningen på TV4 men kan säga att mer WT än så här blir det inte.
En deltidsskoförsäljare som toastmaster, en kille dom knappt känner, och som definitivt inte känner brudparet. Vart är vänner som funnits vid parets sida i många år, som kan berätta om dom roliga sakerna som hänt under deras gemensamma tid. Och vad i helvete var det för presentationsstil han hade? Ropar upp kommande talare som om det skulle vara nästa tävlande i Melodifestivalen. "Bestman" Anjo, som troligen är Jockes, inte närmaste men, trognaste vän, står och svamlar om sin egen betydelse i Jockes liv.
Vart var Gustav, Danjal och Johnny Tumme? Dom hade väl varit ett bättre val som Bestman och Toastmaster.
Varför var det ingen bröllopsbrunch dagen efter? Efterfest för betalande följare på Youtube, där det stängdes ner flera timmar innan utlovat.
Varför får jag känslan av att, "vi är på väg åt helvete så nu maxar vi krediterna innan det är för sent"?
Som sagt WT
Citera
2026-08-28, 17:03
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Jag har varit på en del bröllop under åren, både små intima och större tredagars. Jag såg inte hela sändningen på TV4 men kan säga att mer WT än så här blir det inte.
En deltidsskoförsäljare som toastmaster, en kille dom knappt känner, och som definitivt inte känner brudparet. Vart är vänner som funnits vid parets sida i många år, som kan berätta om dom roliga sakerna som hänt under deras gemensamma tid. Och vad i helvete var det för presentationsstil han hade? Ropar upp kommande talare som om det skulle vara nästa tävlande i Melodifestivalen. "Bestman" Anjo, som troligen är Jockes, inte närmaste men, trognaste vän, står och svamlar om sin egen betydelse i Jockes liv.
Vart var Gustav, Danjal och Johnny Tumme? Dom hade väl varit ett bättre val som Bestman och Toastmaster.
Varför var det ingen bröllopsbrunch dagen efter? Efterfest för betalande följare på Youtube, där det stängdes ner flera timmar innan utlovat.
Varför får jag känslan av att, "vi är på väg åt helvete så nu maxar vi krediterna innan det är för sent"?
Som sagt WT

Värst tal var av Anna Book, som verkligen inte känner paret mer än att hon fått vara nödbarnvakt åt deras bebis då ingen annan kunde eller ville. Annas tal handlade bara om henne själv och hur bra hon är på alla dess vis och vilken bra extramamma hon är till deras bebis.

Danjal behövde hålla ytterst låg profil med tanke på att han utreds för våldtäkt på Åland. TV4 vill inte ha sån publicitet men kunde inte tvinga bort Danjal helt från bröllopet även om de undvek att filma honom.
Det jag tyckte var som mest sorgligt var att ingen ur deras familj/släkt var där förutom Jonnas mamma. Det är ovanligt att ha gjort sig så osams i två släkter.
Citera
2026-08-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Värst tal var av Anna Book, som verkligen inte känner paret mer än att hon fått vara nödbarnvakt åt deras bebis då ingen annan kunde eller ville. Annas tal handlade bara om henne själv och hur bra hon är på alla dess vis och vilken bra extramamma hon är till deras bebis.

Danjal behövde hålla ytterst låg profil med tanke på att han utreds för våldtäkt på Åland. TV4 vill inte ha sån publicitet men kunde inte tvinga bort Danjal helt från bröllopet även om de undvek att filma honom.
Det jag tyckte var som mest sorgligt var att ingen ur deras familj/släkt var där förutom Jonnas mamma. Det är ovanligt att ha gjort sig så osams i två släkter.

Jag såg som sagt inte hela bröllopet. Var inte Jockes pappa och syskon på pappans sida där? Att TV4 skulle undvika Danjal pga dålig publicitet står i kontrast till hela jippot, 12 timmar. TV4 borde tänka sig för med tanke på allt som exposats kring Jocke det senaste året, och mer kommer. Startsträckan har varit lång, men nu är det igång på flera håll.
Jocke tror att Medvikt, Skilleras och Linnea är hans största problem, men fan va fel han har 😎
Citera
2026-08-28, 22:11
Medlem
Citat:
Jag såg som sagt inte hela bröllopet. Var inte Jockes pappa och syskon på pappans sida där? Att TV4 skulle undvika Danjal pga dålig publicitet står i kontrast till hela jippot, 12 timmar. TV4 borde tänka sig för med tanke på allt som exposats kring Jocke det senaste året, och mer kommer. Startsträckan har varit lång, men nu är det igång på flera håll.
Jocke tror att Medvikt, Skilleras och Linnea är hans största problem, men fan va fel han har 😎

Nu blir man ju nyfiken! Kan du utveckla?
Citera
2026-08-28, 23:09
Medlem
Spritnotas avatar
Några som ett kollektiv, förtjänar ett stort tack och bock, är "kändissverige" som kollektivt tog ansvar och inte gick på "bröllopet". Tycker inte vi i tråden gett dem cred för detta när TV4 räknade med att de skulle:

- Stort tack till alla Youtubers som JLC, Emil Hansius, Mauri, Sampev2, Gordon Dewoon, Hampus Hedström, och alla andra som unisont tog avstånd

- Stort tack till alla som var med i Jockes säsong av Förrädarna, Jonnas säsong av Förrädarna, Körslaget, Fångarna på fortet och andra produktioner

- Stort tack till alla random svenska kändisar som är med i Mello, Bingolotto, andra lotteriprogram, SR och reklamradio och bästisar med Gry Forsell som ändå tackade nej. Gry - hoppas du tjänade en årslön.

- Tack till Bingo, Julia och fröken Felicia som inte kunde komma.

Tack, kändisar. Vi uppskattar det mer än ni anar.
Citera
2026-08-28, 23:22
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Nu räknar du dock upp tex Johnny, så måste försvara honom lite som i sätta saken i perspektiv:

Johnny är framförallt en snickare, framgångsrik sådan, som ibland får löjligt mycket betalt för att gå med på att bygga något framför kameran där ingen i hans kundkrets i Östergötland kommer tycka han gör ett dåligt jobb. Det är inte Johnnys fel att han bygger in en bokhylla när Jocke stör honom med att kasta Bullens varmkorv mot alla snickare och att "skämtet" är att Jonna gjorde. Det är inte han som är skum när en clown som överbetalar honom för att skruva ihop en garderob från IKEA betraktar honom som en så nära vän, att han ska sitta vid ett bord 3 steg bort från en kamera på ett bröllop som inte är ett bröllop. När alla runt bordet är hans jobbarkompisar. Vafan, han blir bjuden på firmafest och får ta med frugan och 7 jobbarkompisar med respektive, varför skulle de inte gå..
Citera
2026-08-28, 23:51
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Några som ett kollektiv, förtjänar ett stort tack och bock, är "kändissverige" som kollektivt tog ansvar och inte gick på "bröllopet". Tycker inte vi i tråden gett dem cred för detta när TV4 räknade med att de skulle:

- Stort tack till alla Youtubers som JLC, Emil Hansius, Mauri, Sampev2, Gordon Dewoon, Hampus Hedström, och alla andra som unisont tog avstånd

- Stort tack till alla som var med i Jockes säsong av Förrädarna, Jonnas säsong av Förrädarna, Körslaget, Fångarna på fortet och andra produktioner

- Stort tack till alla random svenska kändisar som är med i Mello, Bingolotto, andra lotteriprogram, SR och reklamradio och bästisar med Gry Forsell som ändå tackade nej. Gry - hoppas du tjänade en årslön.

- Tack till Bingo, Julia och fröken Felicia som inte kunde komma.

Tack, kändisar. Vi uppskattar det mer än ni anar.
Vet vi att alla dessa var bjudna?

Att han skulle bli lämnad av många efter hatet var rätt självklart, ens image är lite a och o i den bransch dom verkar. Finns många som fallit på detta behöver inte ens namnge dom.

Han är numera paria och värre kommer det bli vilket glädjer mig! Bedragare och kriminella faller alltid tillslut.
Citera
2026-08-29, 00:01
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vet vi att alla dessa var bjudna?

Att han skulle bli lämnad av många efter hatet var rätt självklart, ens image är lite a och o i den bransch dom verkar. Finns många som fallit på detta behöver inte ens namnge dom.

Han är numera paria och värre kommer det bli vilket glädjer mig! Bedragare och kriminella faller alltid tillslut.

Jocke och Jonna bekräftade att Bingo och Julia var bjudna. Och inte kom.

Resten är mina spekulationer utifrån hur jag TROR att TV4 (miss)uppfattar deras status, för bevisligen uppfattar TV4 den som skyhög då de bjuds in till alla program utan att TV4 har ett öra mot marken. TV4 verkar totalt tondöva, de ser bara till 2 mil följare och 8 kristaller så varför skulle INTE alla andra på Youtube hylla dem. Att de precis som de flesta uppför sig normalt mot folk i samma rum, är något helt annat mot att de uppfattas som de dårar de är när de är galna hatiska haverister och lögnare i det mesta. Två helt olika saker.

Sanningen är att de flesta kändisar numera är öppna med att de är jobbiga offerkoftor som skapar drama. Men TV4 blundar för det så de trodde det var en guldkalv sända deras bröllop.
Senast redigerad av Spritnota 2026-08-29 kl. 00:05.
Citera
2026-08-29, 08:27
Medlem
Ju mer exponering JL med fru får i media desto bättre, tänker jag. Folk blir till slut överbevisade om deras fejkade yta och egotrippade intentioner. Man ska inte underskatta folkets förmåga att dissa kändisar när deras egon får överdrivet mediatid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in