2026-08-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlisanBusan
Jag är beredd att hålla med 😆

Vad är det för löjligt ”skratt” hon har börjat med?! 🙄🤦‍♀️

Ja, " HEHEHE " låter som ett läte. Kan hon inte skratta ordentligt ?
Citera
2026-08-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Säkert mest hennes pengar. Hon sålde sin lägenhet i Stockholm och köpte huset i Norrsundet för 400 000kr och har inga bolån. Hon har jobbat deltid som ekonomiansvarig/redovisningsekonom åt något/några företag i flera år. Hon har Youtube (ger nog några tusenlappar som mest i månaden men ibland har hon reklamsamarbeten, och så har haft insamling på GoFundMe som gav ca 250 000kr förra hösten.
Hon har haft CSN fram till i somras.

Stefan har utmätning ca 20 000kr/mån enligt den som kollat upp hans skulder. Betyder att hans lön före skatt är ca 40 000kr och att han efter skatt och utmätning ska ha kvar någonstans kring 6000kr (existensminimum).

Tidigare har han jobbat med husbesiktning i eget företag. Han gjorde något misstag/fel och blev stämd på mycket pengar. Då konkade hans företag och sen dess har han samlat på sig skulder till allt från sotaren till trafikförsäkringen. Han jobbade därefter som besiktningsman på företag till han träffade Ellie. Oklart varför han sen var utan jobb ett tag i höstas, men nu jobbar han med något annat eftersom han sagt ”jag har varit besiktningsman”.

Pengarna från lägenheten är kanske slut nu, med tanke på flytten och boendet. Elen är billig för ett hus även om hon eldar en del.

OK CSN, kanske hon tog " bara bidraget " för hon har minderåriga barn.
Citera
2026-08-27, 21:21
Medlem
Citat:
Hans hus gick för 1,3-1,6 miljoner. Minns inte exakt men det var över 1 miljon.

1,3 miljoner fick han för huset.
Citera
2026-08-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkast66
Vilken jvla stress när det ska lagas nånting.
Koka på högsta så all vätska dunstar bort.
Och sen rätt ner i burkarna!!!

Ja, det är inte bra. Undra vad hon sedan gör med burkarna som innehåller varm mat.
Citera
2026-08-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
1,3 miljoner fick han för huset.

Då bör stefan vara skuldfri nu och ha lite över till annat om han kan hålla i pengarna vill säga.
Citera
2026-08-27, 21:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Pengarna från lägenheten är kanske slut nu, med tanke på flytten och boendet. Elen är billig för ett hus även om hon eldar en del.

OK CSN, kanske hon tog " bara bidraget " för hon har minderåriga barn.

Hennes 19 åriga son har ju dock nyss flyttat till en bostadsrätt i Täby. Jag har svårt att tro att han eller hans flickvän hade tillräckligt med egna pengar för att köpa bostadsrätten själv (få lån).

Jag tänker att Ellie hjälpt till med detta ändå. (Hans pappa har inte varit med i bilden).
Senast redigerad av PamBam 2026-08-27 kl. 21:30.
Citera
2026-08-27, 21:37
Medlem
Såg nu på etiketten att det är nötfärs från Irland med 20% fett 😂😂😂
Citera
2026-08-27, 21:42
Medlem
Citat:
Hennes 19 åriga son har ju dock nyss flyttat till en bostadsrätt i Täby. Jag har svårt att tro att han eller hans flickvän hade tillräckligt med egna pengar för att köpa bostadsrätten själv (få lån).

Jag tänker att Ellie hjälpt till med detta ändå. (Hans pappa har inte varit med i bilden).

Du kan ha rätt, eller så hyr de lägenheten i 2 hand. * jag vet inte *
Citera
2026-08-27, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Såg nu på etiketten att det är nötfärs från Irland med 20% fett 😂😂😂
20 % fett är det väl inte i svensk köttfärs eller? Låter som väldigt mycket. Irländskt skulle aldrig komma hem till mig.
Citera
2026-08-27, 21:53
Avslutad
Citat:

Vi får hoppas hon varit med och hjälpt till? Men det som är illa är att man tigger pengar om man har ett stort sparkapital. Vilket hon troligtvis hade efter lägenhetsförsäljningen.
Hon har inte dåligt ställt nu heller. Hon köper vaselin för över 500 spänn åt gången. Kollar inte vad saker kostar knappt när hon handlar. Skulle tippa på att hon tjänar ganska bra på att göra bokföring åt företag plus att hon kan plocka ut mellan 20-30 på hennes bolag då hon omsätter 500k på den. Sen underhåll och barnbidrag på det. Ingen hyra osv. Bara el och sophämtning.
Citera
2026-08-27, 21:56
Medlem
Det syns tydligt att ibland är hon rädd att M ska avslöja saker, snabbt som ögat kan hon då avbryta och säga se lastbilen där. Ex från idag när hon kör
Citera
2026-08-27, 21:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Vi får hoppas hon varit med och hjälpt till? Men det som är illa är att man tigger pengar om man har ett stort sparkapital. Vilket hon troligtvis hade efter lägenhetsförsäljningen.
Hon har inte dåligt ställt nu heller. Hon köper vaselin för över 500 spänn åt gången. Kollar inte vad saker kostar knappt när hon handlar. Skulle tippa på att hon tjänar ganska bra på att göra bokföring åt företag plus att hon kan plocka ut mellan 20-30 på hennes bolag då hon omsätter 500k på den. Sen underhåll och barnbidrag på det. Ingen hyra osv. Bara el och sophämtning.
Jag tror hon hjälpt till med lägenheten. Men att hon såklart inte vill prata om sonens privata saker i vloggen. Men detta + det du nämner är tecken på att hon aldrig haft dåligt med pengar sen efter flytten (knappt innan henne för hon tog tag i att flytta när ekonomin började bli dålig). Så ja, just därför skaver insamlingar och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in