Citat:
Ursprungligen postat av
13stryket
Det är klart att ladan inte är en okänd plats för honom, han har precis mördat Tor därinne.
Men en "målmedveten" släpning av Gerd bevisar inte det.
Precis, men han säger att han inte vet något om Tor utan bara snabbt ska få undan Gärd från ladugårdsplanen. Spåren visar, enligt mig, att han inte valde den snabbaste platsen att dumpa henne på. Han hade då kunnat stanna direkt innanför dörren, stängt den och sedan springa därifrån.
Jag anser oxå att spåren visar att han kände till hur det såg ut inne i ladan och Tors placering då han av alla ställen att placera en kropp på i ladan valde den bredvid Tor. Blodspåren visar att det inte var något fumlande, stannande på vägen, byte av plats utan de leder jämnt och direkt dit. Det tycker jag pekar på en "målmedvetenhet" i min mening. Jag tycker att blodspårens utformning säger mycket. Du behöver inte hålla med.
Bevis i juridisk mening är en helt annan sak och hur rätten väljer att se på det, återstår att se.
(Jag har aldrig sagt att blodspåren av sig själva bevisar att mgm mördat Tor, jag skrev att jag hoppades på att han åtminstone fälls för medhjälp till mord: "Men han var ändå, enligt min mening, och utifrån DNA bevis, blodspår och hans egna medgivanden, högst delaktig i Gärds död. Oavsett om han utdelade huggen eller inte." Läs ursprungsinlägget för jag vet inte vad du diskuterar)