2026-08-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sura.S.
Han hade kunnat lämna henne direkt innanför dörren så som han sagt att han gjorde.
Han hade kunnat stanna upp innanför porten och fundera några sekunder på var han skulle lägga/gömma henne då ladan bör vara en okänd plats för honom (då skulle det troligtvis blivit en större blodansamling där).
Han hade kunnat gå vänster först och sedan insett att det inte var en bra plats och sedan släpat tillbaka och tagit höger.
Jag menar bara att det är ett jämnt spår från där han började till där han slutade. Det är allt. Och att platsen han gick raka spåret till var precis bredvid det andra BO...

Det är klart att ladan inte är en okänd plats för honom, han har precis mördat Tor därinne.

Men en "målmedveten" släpning av Gerd bevisar inte det.
Citera
2026-08-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Det är klart att ladan inte är en okänd plats för honom, han har precis mördat Tor därinne.

Men en "målmedveten" släpning av Gerd bevisar inte det.

Precis, men han säger att han inte vet något om Tor utan bara snabbt ska få undan Gärd från ladugårdsplanen. Spåren visar, enligt mig, att han inte valde den snabbaste platsen att dumpa henne på. Han hade då kunnat stanna direkt innanför dörren, stängt den och sedan springa därifrån.

Jag anser oxå att spåren visar att han kände till hur det såg ut inne i ladan och Tors placering då han av alla ställen att placera en kropp på i ladan valde den bredvid Tor. Blodspåren visar att det inte var något fumlande, stannande på vägen, byte av plats utan de leder jämnt och direkt dit. Det tycker jag pekar på en "målmedvetenhet" i min mening. Jag tycker att blodspårens utformning säger mycket. Du behöver inte hålla med.

Bevis i juridisk mening är en helt annan sak och hur rätten väljer att se på det, återstår att se.

(Jag har aldrig sagt att blodspåren av sig själva bevisar att mgm mördat Tor, jag skrev att jag hoppades på att han åtminstone fälls för medhjälp till mord: "Men han var ändå, enligt min mening, och utifrån DNA bevis, blodspår och hans egna medgivanden, högst delaktig i Gärds död. Oavsett om han utdelade huggen eller inte." Läs ursprungsinlägget för jag vet inte vad du diskuterar)
Senast redigerad av Sura.S. 2026-08-27 kl. 20:04.
Citera
2026-08-27, 19:48
Medlem
Citat:
"Målmedvetet" ...

Han försöker gömma en kropp i ren panik troligtvis, vad ska han göra ?

stanna upp efter ett par meters släpande och ta en snus och läsa lite aftonbladet?

Han har ju redan erkännt att han släpat in Gerd i ladan, dock inte "målmedvetet" ... hans mål var att släpa in henne fort som fan innan han blev påkommen.

Vem gör så om man inte är skyldig?
Citera
2026-08-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vem gör så om man inte är skyldig?

Ingen såklart, ,men det handlar om vad man kan bevisa.

Han kan ju haft en medhjälpare? eller vet du något som ingen annan vet ?
Citera
2026-08-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Hur kommer det sig att du vet så mycket om dendrofili? Är du själv en?

Inget mer än att det finns folk som tänder på träd. Och efter att ha studerat trädstammen, som jag gissar är en grov hägg-gren, och funderat över vad JJ kan ha haft för sig med den kan jag inte ge ett klart svar på din andra fråga😏
Citera
2026-08-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ingen såklart, ,men det handlar om vad man kan bevisa.

Han kan ju haft en medhjälpare? eller vet du något som ingen annan vet ?

Skyldig är han även med en medhjälpare. Han tänkte bara på att skydda sig själv. Inte på att hjälpa Gerd eller att larma. Och inte heller på att de anhöriga behövde få veta.
Citera
2026-08-27, 20:54
Medlem
Det här ämnet framstår som ett skämt, men efter att ha tittat lite extra noggrant på bilderna från hans rum, de bilder polisen fann på en gammal dator, får jag erkänna att ngt är inte sunt vad gäller trädstammen, hans lakan, grenarna i fönstret i kombination med blomkrukorna. Obs blomkrukorna hade man ju inte alls reagerat på utan att ta in hela sammanhanget. Undra om inte polisen som tagit högra bilden på sid 1615 noterat "vissa grenars" position mot datorn.... känns sjukt ens skriva det, men märkligt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Inget mer än att det finns folk som tänder på träd. Och efter att ha studerat trädstammen, som jag gissar är en grov hägg-gren, och funderat över vad JJ kan ha haft för sig med den kan jag inte ge ett klart svar på din andra fråga😏
Senast redigerad av Akademiker12 2026-08-27 kl. 21:04.
Citera
2026-08-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Det här ämnet framstår som ett skämt, men efter att ha tittat lite extra noggrant på bilderna från hans rum, de bilder polisen fann på en gammal dator, får jag erkänna att ngt är inte sunt vad gäller trädstammen, hans lakan, grenarna i fönstret i kombination med blomkrukorna. Obs blomkrukorna hade man ju inte alls reagerat på utan att ta in hela sammanhanget. Undra om inte polisen som tagit högra bilden på sid 1615 noterat "vissa grenars" position mot datorn.... känns sjukt ens skriva det, men märkligt är det.

Nu blev jag väldigt nyfiken på de där bilderna på datorn, så berätta mer om dem, och utveckla gärna dina tankar kring blomkrukorna.
Citera
2026-08-27, 21:14
Medlem
Blomkrukorna är egentligen inte konstiga alls, utan sammanhanget i kombination övriga "träd/kvistar" i rummet är märkligt. När ngn skrev om detta tidigare i tråden tog jag det som ett skämt. Men förstår poängen då jag tittade noggrant själv.
Citat:
Nu blev jag väldigt nyfiken på de där bilderna på datorn, så berätta mer om dem, och utveckla gärna dina tankar kring blomkrukorna.
Citera
2026-08-27, 21:17
Medlem
Trädstammen är väl ingen inredningsdetalj man kan köpa typ ? I så fall ett jäkla jobb göra den och sandpappra etc
Citera
2026-08-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Blomkrukorna är egentligen inte konstiga alls, utan sammanhanget i kombination övriga "träd/kvistar" i rummet är märkligt. När ngn skrev om detta tidigare i tråden tog jag det som ett skämt. Men förstår poängen då jag tittade noggrant själv.

De tomma blomkrukorna är förvisso tillverkade i nåt växtmaterial… dessutom står det ett antal växter i vad som ser ut som innerkrukor uppe på skåpet bredvid datorn. Så han verkar ha lyft ur växterna ur ytterkrukorna där de vanligtvis brukade vara och anledningen till att han hade gjort det kan man ju fundera över en bra stund🤔

Du skrev att polisen hittat bilder på en av hans gamla datorer, vad var det för bilder?
Citera
2026-08-27, 22:02
Medlem
Förstår din poäng om bilderna från "senaste bostaden", jag kommenterade bilderna från sid 1610 och framåt, dvs bilderna på en gammal bostad som man hittade på en dator.

Ngt är helt klart märkligt med träd, stammen, blomkrukor , lakanen etc. Helt säkert en fascination/fokus av ngt slag.

Citat:
De tomma blomkrukorna är förvisso tillverkade i nåt växtmaterial… dessutom står det ett antal växter i vad som ser ut som innerkrukor uppe på skåpet bredvid datorn. Så han verkar ha lyft ur växterna ur ytterkrukorna där de vanligtvis brukade vara och anledningen till att han hade gjort det kan man ju fundera över en bra stund🤔

Du skrev att polisen hittat bilder på en av hans gamla datorer, vad var det för bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in