2026-08-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Gärd hade väl hunnit börja putsa fönster? Alltså varit på plats ett tag.

Det är det jag funderar på. Hur kan hon ha hunnit putsa fönster? Det är ju 2 vånigar plus glasveranda? B*rbro säger att Gerd tydligen planterade om växter i badrummet samtidigt som hon skulle ha tvättat fönstren, något som hon verkade tycka vara rimligt "när hon ändå var i farten".
Men vem byter jord samtidigt som man putsar fönster?
Citera
2026-08-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
😄ja, jag får kanske göra det - för det känns som att jag skulle kunna få ihop en bok som enbart handlar om trädstammen😉 det finns så många frågor kring den. Exempelvis var han fick han tag på den och hur länge har han haft den. Det borde hans mamma veta, så jag borde kanske tipsa Carina Bergfelt om dendrofil-teorin, så hon kan fråga ut mamman om trädstammen då hon gör sin dokumentär🤩

Ja spännande! Är den hemmatillverkad, tro? Han verkar duktig på inredning, men har en morbid smak när det gäller konst. Så varför skulle inte även trädstammen symbolisera något besynnerligt... Annars tror jag den mest är en estetisk inredningsdetalj och/eller klädhängare, men det är väl för att min fantasi inte är lika livlig som din
Citera
2026-08-27, 17:14
Medlem
Varför dåren sitter fortfarande kvar i häktet har de flesta här på flashback verkligen missat..
Är inte något som finns i fup överhuvudtaget dessutom...

Men ni får gärna hålla på med era teorier om utopi som inte ens är relevant längre, då det går inte att hålla kvar någon i häktet på grund av det som finns i fup..

Jag kan åberopa en annan häktning på tre personer på mordet L.B , där kan vi snacka om en utförlig fup och det var så gott som klart att de var skyldiga...

Efter huvudförhandling i tingsrätten så släpptes dessa tre på fri fot i väntan på dom.. De blev frikända, åklagaren överklagade men de blev fria även där...

Sen varför J.J sitter häktat är för att det finns en stor anledning till varför, som ni inte har ens har uppfattat...
Citera
2026-08-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Varför dåren sitter fortfarande kvar i häktet har de flesta här på flashback verkligen missat..
Är inte något som finns i fup överhuvudtaget dessutom...

Men ni får gärna hålla på med era teorier om utopi som inte ens är relevant längre, då det går inte att hålla kvar någon i häktet på grund av det som finns i fup..

Jag kan åberopa en annan häktning på tre personer på mordet L.B , där kan vi snacka om en utförlig fup och det var så gott som klart att de var skyldiga...

Efter huvudförhandling i tingsrätten så släpptes dessa tre på fri fot i väntan på dom.. De blev frikända, åklagaren överklagade men de blev fria även där...

Sen varför J.J sitter häktat är för att det finns en stor anledning till varför, som ni inte har ens har uppfattat...

??
Citera
2026-08-27, 17:30
Medlem
Jag skulle inte förvåna mig om J.J lider av megalomani med schizoida drag med tanke på hur dåren uppträtt i rättssalen...

Liknande en vaxdocka på Madame vaxkabinett i London...
Citera
2026-08-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Gerd har svarat i T hemtelefon och haft telefonsamtal efter hon anlänt. Hon har angripits efter det. Hennes handväska brukade hänga på en stol på glasverandan har jag för mig. Reagerade för det är väldigt synligt.

Om det nu inte finns några indikationer på att JJ varit i huset måste någon annan ha burit ut väskan till honom. Eller så kan han ha sträckt sig efter den från dörren om den hängde synlig på verandan.

Dessutom måste han burit ut mordvapnet (samma som Tor mördades med) ur ladan efter att Tord mördats samt möjligtvis använt den utomhus för att mörda Gerd. På något sätt har Gerd kommit ut på gården, inte så långt från huset. För att leta reda på Tor som inte syns till?

Om nu både Tor och Gerd var undanstoppade i ladan, hade JJ då gått tillbaka till huset med blod på sig efter två våldsamma yxmord och hakat av väskan från stolen på verandan utan att sprida mer DNA än på väskan? Varför ta med sig en tygpåse och försöka gömma glasögon, klocka och sko (utan att avsätta DNA)?
Citera
2026-08-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, man har inte hittat storlek 42-43 på brottsplatsen.

I övrigt läs: (FB) Dubbelmordet i Brattås, Härnösand 2005 - man i 45-årsåldern åtalas

Du har verkligen inte lyssnat på vad åklagaren åberopar om storleken på skorna...
Citera
2026-08-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Förlåt en dum fråga. Men hittade man även skospår i storlek 42-43 eller den storlek JJ brukar ha? Om inte måste han väl nästan vara personen med skor i storlek 45?

Åklagaren åberopar om storleken av skor i rättegången om vad J.j kunde haft för storlek på skorna
Citera
2026-08-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Du har verkligen inte lyssnat på vad åklagaren åberopar om storleken på skorna...

Jo då. Men nu svarade jag ju på frågan om man hittat skospår i storlek 42-43 på brottsplatsen...
Citera
2026-08-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Tror inte att man i den stressiga situationen står och funderar på vad en klocka har för värde. Och hur och var skulle man våga sälja den.
Tror inte jag heller. Men de flesta kan nog avgöra att man inte köper en Tissot på Åhlens. Den som är ute efter pengar skulle definitivt kunna vara intresserad av klockan. Men JJ fattade tydligen inte.

Det finns marknader för allt. Och Tissot är ett kvalitetsur som finns över hela världen. En pantbank utan referenskontroll kan absolut ha intresse.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-27 kl. 17:41.
Citera
2026-08-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om det nu inte finns några indikationer på att JJ varit i huset måste någon annan ha burit ut väskan till honom. Eller så kan han ha sträckt sig efter den från dörren om den hängde synlig på verandan.

Dessutom måste han burit ut mordvapnet (samma som Tor mördades med) ur ladan efter att Tord mördats samt möjligtvis använt den utomhus för att mörda Gerd. På något sätt har Gerd kommit ut på gården, inte så långt från huset. För att leta reda på Tor som inte syns till?

Om nu både Tor och Gerd var undanstoppade i ladan, hade JJ då gått tillbaka till huset med blod på sig efter två våldsamma yxmord och hakat av väskan från stolen på verandan utan att sprida mer DNA än på väskan? Varför ta med sig en tygpåse och försöka gömma glasögon, klocka och sko (utan att avsätta DNA)?

Vad är det som säger att j.j inte hämta väskan och påsen innan och la de utanför innan han drog in Gerd i verkstaden 🤔
Citera
2026-08-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Vilka "blodspår" syftar du på?

Blodspåren som visar att Gärd släpats målvedvetet och utan uppehåll från ladugårdsplanen till platsen inne i ladan bredvid Tor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in