Citat:
Varför inte bara ge upp? Ser framför mig hur du envisats och ändå uttalat dig väldigt fel. Att du var lugn på film visar ju inget. Du kan ändå ha sagt något olämpligt.
Har själv jobbat i butik och träffat ett antal envisa människor som hävdat att de ska reklamera plagg som blivit förstörda. När man då frågat hur de tvättat plaggen har det tydligt framgått att de tvättat eller torkat fel. Såklart går det då inte att reklamera.
Kläder kan krympa och det står i plaggets info. Har du dessutom frångått tvättrådet får du inte reklamera. Står det exempelvis 30 grader och du tvättat i 40 är felet ditt. Likaså om du torkat plagget fel. Exempelvis torktumlat när symbolen är överkryssad. Eller hängtorkat när plagget ska plantorka. Bara som exempel på när kläder kan bli förstörda och sen vill köparen reklamera.
Har själv jobbat i butik och träffat ett antal envisa människor som hävdat att de ska reklamera plagg som blivit förstörda. När man då frågat hur de tvättat plaggen har det tydligt framgått att de tvättat eller torkat fel. Såklart går det då inte att reklamera.
Kläder kan krympa och det står i plaggets info. Har du dessutom frångått tvättrådet får du inte reklamera. Står det exempelvis 30 grader och du tvättat i 40 är felet ditt. Likaså om du torkat plagget fel. Exempelvis torktumlat när symbolen är överkryssad. Eller hängtorkat när plagget ska plantorka. Bara som exempel på när kläder kan bli förstörda och sen vill köparen reklamera.
Sagt något olämpligt? Är det brottsligt att stå på sig? Är det olagligt att stå på sig gällande en reklamation? Då kanske man inte har kundservice anda för att jobba i butik. Kunden har rätt till reklamation om det uppstår fabriksfel i detta fall 2 cm förkortning när dem påstår 6 mm kan kläder krympa.
Om man inte kan hantera en missnöjd kund ja då får man jobba på lager där man inte behöver prata med människor. Jag ska känna mig trygg nör det kommer till rätten att reklamera om det uppstår produktionsfel på kläderna. Det är väldigt tröttsamt att flera påtalar detta problem med en butik och dess anställda men det är kundens fel.