2026-08-27, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Tog du en bild på personalen eller inte?
Jag tog en bild på personen som va otrevlig för att gå vidare med det till hennes chef då hon vägrade uppge sitt namn eller ge mig information vem hennes chef var.
Citera
2026-08-27, 14:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
Jag tog en bild på personen som va otrevlig för att gå vidare med det till hennes chef då hon vägrade uppge sitt namn eller ge mig information vem hennes chef var.
Okej. Att filma/ta bild i sig är inte olagligt men beroende på hur du agerat i övrigt (t.ex. hotfull eller på ett störande sätt) kan det möjligtvis utgöra ofredande enligt 4 kap 7 § brottsbalken (varför butiken valde att polisanmäla dig).

Ett tips i fortsättningen är att inte tjafsa onödigt mycket med personalen på golvet. Uppstår problem är det ju bara att mejla kundtjänst/huvudkontoret så brukar man lösa detta.

Lycka till!
Citera
2026-08-27, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Okej. Att filma/ta bild i sig är inte olagligt men beroende på hur du agerat i övrigt (t.ex. hotfull eller på ett störande sätt) kan det möjligtvis utgöra ofredande enligt 4 kap 7 § brottsbalken (varför butiken valde att polisanmäla dig).

Ett tips i fortsättningen är att inte tjafsa onödigt mycket med personalen på golvet. Uppstår problem är det ju bara att mejla kundtjänst/huvudkontoret så brukar man lösa detta.

Lycka till!

Har verkligen inte gjort det. Efter hon nekade mig information om hennes chef och henne själv så sa jag då kommer jag ta en bild så jag kan gå vidare med detta så jag kan hänvisa till vilken person som har varit hemsk. Inga hot eller ofredande. Den bilden har bara delats med kundtjänsten vilket jag vet att det inte är fel. Den har inte delats offentligt eller med obehöriga.

Butiken ville polisanmäla mig pga att dem påstår jag hade hängt ut henne offentligt vilket jag nekade och krävde bevis att jag hade gjort. Då blev det tyst från deras sida. Det enda jag har gjort är att ha lämnat dålig recension utan bild och namn, kontaktat kundtjänst där jag delade informationen med bild och mer än så har jag inte gjort.

När jag läser deras recensioner i efterhand så märker jag att jag är inte den enda som har hamnat i samma blåsväder. Det verkar vara ett stort problem hos dem med kunder som har vägrats reklamation.
Citera
2026-08-27, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Stå på dig. Om kameror finns kmr du vinna. Men du kan ändå bli bannad från butiken så var beredd på det efter det här.

Jag hade nog bara gått och senare stulit från butiken om dom gör fel enligt mitt tycka. Tycker det är ett bra sätt att gå tillväga, dom får en chans att göra rätt för sig, gör dom inte det är det inget personligt liksom.

När hon sa att hon skulle ringa vakterna på mig så sa jag gör gärna de jag står kvar här för det finns kameror som har spelat in allt och har därför ingenting att vara rädd för. Då sket hon i det och jag gick min väg. Kontakta då kundtjänst efter detta. Nu hävdar kundtjänst att hon är rädd för sitt liv för jag tog bilden.

Nej om jag tar något så gör jag fel. Vill inte ge dem de utrymme att utnyttja. Rätt ska vara rätt. Bättre lämna dålig recensioner och aldrig mer handla. I längden kommer dem försvinna.

Jag är tydligen inte mer välkommen dit😂. Hur gäller det om man går till en annan stad?
Citera
2026-08-27, 15:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Har verkligen inte gjort det. Efter hon nekade mig information om hennes chef och henne själv så sa jag då kommer jag ta en bild så jag kan gå vidare med detta så jag kan hänvisa till vilken person som har varit hemsk. Inga hot eller ofredande. Den bilden har bara delats med kundtjänsten vilket jag vet att det inte är fel. Den har inte delats offentligt eller med obehöriga.

Butiken ville polisanmäla mig pga att dem påstår jag hade hängt ut henne offentligt vilket jag nekade och krävde bevis att jag hade gjort. Då blev det tyst från deras sida. Det enda jag har gjort är att ha lämnat dålig recension utan bild och namn, kontaktat kundtjänst där jag delade informationen med bild och mer än så har jag inte gjort.

När jag läser deras recensioner i efterhand så märker jag att jag är inte den enda som har hamnat i samma blåsväder. Det verkar vara ett stort problem hos dem med kunder som har vägrats reklamation.
Då låter det ju lugnt. Hoppas det löser sig.
Citera
2026-08-27, 16:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Kings & Queens, belägen i shoppingcentret Emporia i Malmö, är en klädbutik som presenterar en komplex och tudelad bild för sina kunder. Å ena sidan lockar butiken med ett brett och varierat sortiment av märkeskläder för både män och kvinnor. Å andra sidan präglas dess rykte av en anmärkningsvärt låg kundnöjdhet och allvarliga anklagelser gällande service och bemötande. För den som överväger ett besök är det därför avgörande att väga de potentiella fördelarna mot de avsevärda risker som andra kunder har rapporterat.

https://lundbladsherrmode.se/kladbutik/kings-queens-malmo-emporia/

Om det stämmer vet jag inte, men om det stämmer så är du inte ensam.
Tror att du behöver handla i någon annan butik framöver..
Citera
2026-08-27, 16:06
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:
Hade handlag lite kläder och insåg att ett klädesplagg hade krympt väldigt mycket i tvätten. Så tänkte reklamera och välja något annat.

Blev nekad i butiken och fick då reda på kläderna kan krympa ocg det gäller inte reklamation. Stod då på mig och sa ville prata med butikschef. Personen som jobbade där började bli otrevlig och jag fortsatte stå fast vid att det hade krympt mycket. Ville då ha namn på personen och kontaktuppgifter till chefen sä jag kan gå vidare med hennes beteende. Detta eskalerade och sa jag kommer nu ta en bild så jag kan skicka detta vidare till huvudkontoret.

Gick sedan därefter ut och mejlade huvudkontoret då jag aldrig fick reda på hennes namn. Huvudkontoret svarar då att jag har varit hotfull mot personen och att en polisanmälan kommer göras. Då hänvisade jag till övervakningskameror som visar tydligt att jag var lugn men stod fast vid mitt beslut för att därefter självmant 5 min senare gå ut.

Har jag passerat någon olaglig gräns?

Är det straffbart det jag har gjort?

Har inte hotat eller sagt något olämpligt mer än att jag kommer stå på mig och vägrar acceptera ett nej utan butikschefen medgivande.

Nu säger hon att hon är rädd för mig och att hon vill polisanmäla mig enligt mejl konversationen.

Spelar ju mindre roll om mötet mellan er är filmat eller ej, vad exakt sa du til henne som kunde uppfattas som ett hot?
Citera
2026-08-27, 16:14
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Varför inte bara ge upp? Ser framför mig hur du envisats och ändå uttalat dig väldigt fel. Att du var lugn på film visar ju inget. Du kan ändå ha sagt något olämpligt.

Har själv jobbat i butik och träffat ett antal envisa människor som hävdat att de ska reklamera plagg som blivit förstörda. När man då frågat hur de tvättat plaggen har det tydligt framgått att de tvättat eller torkat fel. Såklart går det då inte att reklamera.

Kläder kan krympa och det står i plaggets info. Har du dessutom frångått tvättrådet får du inte reklamera. Står det exempelvis 30 grader och du tvättat i 40 är felet ditt. Likaså om du torkat plagget fel. Exempelvis torktumlat när symbolen är överkryssad. Eller hängtorkat när plagget ska plantorka. Bara som exempel på när kläder kan bli förstörda och sen vill köparen reklamera.
Citera
2026-08-27, 16:22
Medlem
Låter som att du råkat ur för en curlad ungdom i kassan/butiken som inte kan hantera kritik eller några negativa känslor alls. Troligtvis är chefen lika ung och nervsvag och hämndlysten.

Det är så det är idag ibland.
Citera
2026-08-27, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tindratina
Lär dig vanligt hyfs,detta fotande med mobiltelefoner i alla situationer."Så lågt"!

När man blir hindrad med att få tillgång till ansvariga för att få en rättvis behandling så finns det inget annat sätt än att skaffa bevis med egna händer. I detta läge vägrade hon uppge namn, chefens namn eller skriva på papper att hon nekar mig reklamation.
Citera
2026-08-27, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kings & Queens, belägen i shoppingcentret Emporia i Malmö, är en klädbutik som presenterar en komplex och tudelad bild för sina kunder. Å ena sidan lockar butiken med ett brett och varierat sortiment av märkeskläder för både män och kvinnor. Å andra sidan präglas dess rykte av en anmärkningsvärt låg kundnöjdhet och allvarliga anklagelser gällande service och bemötande. För den som överväger ett besök är det därför avgörande att väga de potentiella fördelarna mot de avsevärda risker som andra kunder har rapporterat.

https://lundbladsherrmode.se/kladbutik/kings-queens-malmo-emporia/

Om det stämmer vet jag inte, men om det stämmer så är du inte ensam.
Tror att du behöver handla i någon annan butik framöver..

Japp till 100%. Är tydligen inte ensam om denna hemska behandlingen. Nu när jag läser i efterhand så förstår jag vad jag kunde förvänta mig.
Citera
2026-08-27, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Weitzmann
Spelar ju mindre roll om mötet mellan er är filmat eller ej, vad exakt sa du til henne som kunde uppfattas som ett hot?

Jag sa jag behöver det skriftligt att du nekar mig reklamtion då jag behöver sända detta till huvudkontoret. Hon nekade. Sa då bra nu har jag tagit bild på dig då du vägrar uppge namn, chefens namn samt nekar mig utan anledning då der varken stod på er hemsida, kläderna eller kvittot att kläderna kan krympa. Då blev hon arg och sa hon kommer tillkalla vakterna. Så sa jag gärna det finns kameror här så det kan vi kolla på. Då gjorde hon ingenting och gick ut för att kontakta huvudkontoret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in