Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Okej. Att filma/ta bild i sig är inte olagligt men beroende på hur du agerat i övrigt (t.ex. hotfull eller på ett störande sätt) kan det möjligtvis utgöra ofredande enligt 4 kap 7 § brottsbalken (varför butiken valde att polisanmäla dig).
Ett tips i fortsättningen är att inte tjafsa onödigt mycket med personalen på golvet. Uppstår problem är det ju bara att mejla kundtjänst/huvudkontoret så brukar man lösa detta.
Lycka till!
Har verkligen inte gjort det. Efter hon nekade mig information om hennes chef och henne själv så sa jag då kommer jag ta en bild så jag kan gå vidare med detta så jag kan hänvisa till vilken person som har varit hemsk. Inga hot eller ofredande. Den bilden har bara delats med kundtjänsten vilket jag vet att det inte är fel. Den har inte delats offentligt eller med obehöriga.
Butiken ville polisanmäla mig pga att dem påstår jag hade hängt ut henne offentligt vilket jag nekade och krävde bevis att jag hade gjort. Då blev det tyst från deras sida. Det enda jag har gjort är att ha lämnat dålig recension utan bild och namn, kontaktat kundtjänst där jag delade informationen med bild och mer än så har jag inte gjort.
När jag läser deras recensioner i efterhand så märker jag att jag är inte den enda som har hamnat i samma blåsväder. Det verkar vara ett stort problem hos dem med kunder som har vägrats reklamation.