Citat:
Ursprungligen postat av
Din-gamla-mamma
Stämmer din berättelse har du inte gjort något fel.
Vid köp har du en reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Men för att kunna kräva din rätt så kan du i värsta fall behöva gå via domstol.
Vilken butik handlar det om? Du vill väl inte skydda en butik som både säljer dåliga produkter, såväl som ljuger om dig när du vill reklamera? Hon borde hänvisat dig till en person som kunde ta emot ditt klagomål,
men tja kvinnor är ju som de är tyvärr, är en man missnöjd och det minsta sur så skriker kvinnor att mannen är våldsam!
Dem hävda att kläder kan krympa med 6mm och det är ok. Den hade krympt med mer än 6mm och detta påtalade men nekades ändå.
Hur gör man då?
Hon vägrade och sa mer kan hon inte hjälpa mig istället gav mig rådet hur jag kan stretcha ut den för att den ska bli längre.
Butiken är kings and queens på emporia.
Nu vänder dem på klacken och hävdar jag var hotfull. Om jag nu var hotfull när det stod 6 personer där som inte reagerade då jag stod och prata med henne så borde vakterna ha tillkallats. Detta är skrämsel hot från deras sida för att jag inte ska gå vidare med detta.
Det var såklart en kvinnlig personal och kundtjänsten kvinna. Dem manliga anställda där brydde inte sig så mycket och jobbade bara på. Men när jag sa jag tog en bild för att skicka till huvudkontoret och klaga då blev hon tokig.