Igår, 12:52
Avslutad
Hade handlag lite kläder och insåg att ett klädesplagg hade krympt väldigt mycket i tvätten. Så tänkte reklamera och välja något annat.

Blev nekad i butiken och fick då reda på kläderna kan krympa ocg det gäller inte reklamation. Stod då på mig och sa ville prata med butikschef. Personen som jobbade där började bli otrevlig och jag fortsatte stå fast vid att det hade krympt mycket. Ville då ha namn på personen och kontaktuppgifter till chefen sä jag kan gå vidare med hennes beteende. Detta eskalerade och sa jag kommer nu ta en bild så jag kan skicka detta vidare till huvudkontoret.

Gick sedan därefter ut och mejlade huvudkontoret då jag aldrig fick reda på hennes namn. Huvudkontoret svarar då att jag har varit hotfull mot personen och att en polisanmälan kommer göras. Då hänvisade jag till övervakningskameror som visar tydligt att jag var lugn men stod fast vid mitt beslut för att därefter självmant 5 min senare gå ut.

Har jag passerat någon olaglig gräns?

Är det straffbart det jag har gjort?

Har inte hotat eller sagt något olämpligt mer än att jag kommer stå på mig och vägrar acceptera ett nej utan butikschefen medgivande.

Nu säger hon att hon är rädd för mig och att hon vill polisanmäla mig enligt mejl konversationen.
Citera
Igår, 12:59
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
Hade handlag lite kläder och insåg att ett klädesplagg hade krympt väldigt mycket i tvätten. Så tänkte reklamera och välja något annat.

Blev nekad i butiken och fick då reda på kläderna kan krympa ocg det gäller inte reklamation. Stod då på mig och sa ville prata med butikschef. Personen som jobbade där började bli otrevlig och jag fortsatte stå fast vid att det hade krympt mycket. Ville då ha namn på personen och kontaktuppgifter till chefen sä jag kan gå vidare med hennes beteende. Detta eskalerade och sa jag kommer nu ta en bild så jag kan skicka detta vidare till huvudkontoret.

Gick sedan därefter ut och mejlade huvudkontoret då jag aldrig fick reda på hennes namn. Huvudkontoret svarar då att jag har varit hotfull mot personen och att en polisanmälan kommer göras. Då hänvisade jag till övervakningskameror som visar tydligt att jag var lugn men stod fast vid mitt beslut för att därefter självmant 5 min senare gå ut.

Har inte hotat eller sagt något olämpligt mer än att jag kommer stå på mig och vägrar acceptera ett nej utan butikschefen medgivande.

Nu säger hon att hon är rädd för mig och att hon vill polisanmäla mig enligt mejl konversationen.

Stämmer din berättelse har du inte gjort något fel.

Vid köp har du en reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Men för att kunna kräva din rätt så kan du i värsta fall behöva gå via domstol.

Vilken butik handlar det om? Du vill väl inte skydda en butik som både säljer dåliga produkter, såväl som ljuger om dig när du vill reklamera? Hon borde hänvisat dig till en person som kunde ta emot ditt klagomål,

men tja kvinnor är ju som de är tyvärr, är en man missnöjd och det minsta sur så skriker kvinnor att mannen är våldsam!
Citera
Igår, 13:26
Medlem
olasvenssons avatar
Kläder kan krympa vid tvätt. Det är bara att gilla läget. Köp en storlek större nästa gång.
Citera
Igår, 13:34
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
...
Har jag passerat någon olaglig gräns?...
Du tog alltså en bild på butikspersonalen? För att hon inte sa sitt namn? Gav hon chefens namn?

Annars fattar jag bara inte varför det ska behöva bli såhär. Om en kund är missnöjd är det väl bara att mäta cm och räkna procent på hur mycket det krymt och skriva ner namn och nummer till chef och be att få återkomma.
Citera
Igår, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Vid köp har du en reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Men för att kunna kräva din rätt så kan du i värsta fall behöva gå via domstol.

Vilken butik handlar det om? Du vill väl inte skydda en butik som både säljer dåliga produkter, såväl som ljuger om dig när du vill reklamera? Hon borde hänvisat dig till en person som kunde ta emot ditt klagomål,

men tja kvinnor är ju som de är tyvärr, är en man missnöjd och det minsta sur så skriker kvinnor att mannen är våldsam!

Dem hävda att kläder kan krympa med 6mm och det är ok. Den hade krympt med mer än 6mm och detta påtalade men nekades ändå.

Hur gör man då?

Hon vägrade och sa mer kan hon inte hjälpa mig istället gav mig rådet hur jag kan stretcha ut den för att den ska bli längre.

Butiken är kings and queens på emporia.

Nu vänder dem på klacken och hävdar jag var hotfull. Om jag nu var hotfull när det stod 6 personer där som inte reagerade då jag stod och prata med henne så borde vakterna ha tillkallats. Detta är skrämsel hot från deras sida för att jag inte ska gå vidare med detta.

Det var såklart en kvinnlig personal och kundtjänsten kvinna. Dem manliga anställda där brydde inte sig så mycket och jobbade bara på. Men när jag sa jag tog en bild för att skicka till huvudkontoret och klaga då blev hon tokig.
Citera
Igår, 13:36
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Tror det ligger en hamster begravd i den här historien det är något som inte stämmer

Det kan varit så att kunden har använt stötande ord som andra upplevt som hot

Normalt sett är det inga problem att reklamera en vara men om kunden är otrevlig eller exempelvis kallar någon honunge gapar och skriker som verkar vara vanligt uttryck från muppar blir det ingen hjälp men vad vet jag
Citera
Igår, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Du tog alltså en bild på butikspersonalen? För att hon inte sa sitt namn? Gav hon chefens namn?

Annars fattar jag bara inte varför det ska behöva bli såhär. Om en kund är missnöjd är det väl bara att mäta cm och räkna procent på hur mycket det krymt och skriva ner namn och nummer till chef och be att få återkomma.

Hon vägrade ge namn på chefen. När jag sa jag vill ha det skriftligt att reklamationen inte är ok så ville hon undvika. Jag sa jag behövde det skriftligt så jag kunde gå vidare med vem som nekade mig. Jag sa jag behövde namn på henne så jag kan meddela kundtjänst. Vilket hon vägrade. Då tog jag en bild och sa det är allt jag behöver för att kontakta arbetsgivaren.
Citera
Igår, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Tror det ligger en hamster begravd i den här historien det är något som inte stämmer

Det kan varit så att kunden har använt stötande ord som andra upplevt som hot

Normalt sett är det inga problem att reklamera en vara men om kunden är otrevlig eller exempelvis kallar någon honunge gapar och skriker som verkar vara vanligt uttryck från muppar blir det ingen hjälp men vad vet jag

Nope har inte gapat eller så. Då hade vakterna tillkallats. Jag sa om jag gör något fel tillkalla vakterna. Men hon blev helt stum så jag är säker på att inget olagligt från mitt håll. När hon insåg att hon inte hade fler dumma kommentarer samt att jag hade tillräckligt med bevis vem personen var så jag kan klaga på så gick jag därifrån. Personalen hade kunnat kalla på vakterna utan problem
Citera
Igår, 13:56
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Tumlade du plagget?
Citera
Igår, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Tumlade du plagget?

Nope. Följde anvisning som vanligt. Tvättade i 30 och hängde på tork.
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Tog du en bild på personalen eller inte?
Citera
Igår, 14:08
Medlem
Stark-Senaps avatar
Så här går du vidare

https://www.radron.se/svarta-listan/evergreens/anmal-till-arn--har-ar-vara-basta-rad/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in