2026-08-27, 15:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Min analys (2026-02-26) av Hexatronic (27,92) var klockren, men jag tror inte det var den som gjorde att han ökade antalet till 100 000 aktier. Han brukar inte lyssna på oss proffs som skriver i tråden.

Och framtiden då?
Det blev ju inga 60 kr så som AA trodde skulle ske till midsommar, nu är det före årets sista börsdag som gäller tydligen? Vad tror du?
Och tror du också på 200 kr nästa är?
Citera
2026-08-27, 15:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Så nu är det hans tänder ni ska klaga på, ja ni hittar då på allt, tänk att ha ett sådant negativt tänkande som ni har hela tiden. Analytikern sprider glädje och visdom, ni sprider bara bitterhet.

Jag är inte bitter men jag varnar allmänheten för att ha en privatekonomi som bygger på ständigt ökad belåning.
Citera
2026-08-27, 18:23
Medlem
X3treams avatar
Fin dag på börsen för analytikern. allt pekar uppåt. han bör nå 1000 följare på sin youtube kanal också, mera pengar i kassan.
Citera
2026-08-27, 21:58
Medlem
Säga vad man vill om denna man…. Men herregud så riskfyllt han kör…. Men det behövs väll om man inte ska jobba och har sån a utgifter?

Mina portföljer har fått allt från -30 till +60% senaste åren…. Med åren på plus hade jag kunnat sluta jobba (typ 20 år före bastumannen), men med belåning minusåren…. Så hade jag fått bosätta mig i en hyresrätt 😂

Det som fascinerar mig e att han lyckas så galet kasst med sin avkastning…. Hade jag haft inte haft ett jobb att gå till hade jag haft sååå mycket mer tid att ”analysera” aktier…. Han har ju verkligen noll koll…. Lätt att gå plus när börsen går plus och man kör med 200% belåning…. Men satan tänk så rik han varit om han lyckats med en enda analys 😬😂
Citera
2026-08-28, 10:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Så nu är det hans tänder ni ska klaga på, ja ni hittar då på allt, tänk att ha ett sådant negativt tänkande som ni har hela tiden. Analytikern sprider glädje och visdom, ni sprider bara bitterhet.

Jag tycker vi ska hålla hans psykiska och fysiska förutsättningar utanför denna tråd. Även tankar kring hans sambo kan vi klara oss utan här.

Låt oss istället fokusera på AA:s finansiella strukturer och vad som gör att han har en riktkurs för Hexatronic som är 20% högre än de 50 kr som är högsta riktkurs från proffsen.
Citera
2026-08-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag tycker vi ska hålla hans psykiska och fysiska förutsättningar utanför denna tråd. Även tankar kring hans sambo kan vi klara oss utan här.

Låt oss istället fokusera på AA:s finansiella strukturer och vad som gör att han har en riktkurs för Hexatronic som är 20% högre än de 50 kr som är högsta riktkurs från proffsen.

Jag håller helt med. Och det trots att AA själv valt att prata om sitt hälsotillstånd. Räcker gott så.
Citera
2026-08-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baaaltis
Lätt att gå plus när börsen går plus och man kör med 200% belåning…. Men satan tänk så rik han varit om han lyckats med en enda analys 😬😂
Ja, han är så kass på analysera. Kör bara på aktier med högst belåningsutrymme så han kan låna max.
Citera
2026-08-28, 15:34
Medlem
Förvisso ska det väl vara de stabilaste bolagen. Men det är inte mycket till analys. Dessutom med många bolag går ju proppen ur förr eller senare och det blir magplask för analytikerna på banker m.m. Främst då med teknikbolag. Eftersom kurser på aktierna har byggts upp genom hajp istället för verkliga värden.
Citera
2026-08-28, 16:06
Medlem
X3treams avatar
Aktieanalytikern nådde 1000 följare på Youtube, så nu lär han bli godkänd på några dagar till youtube premium program. det betyder en ny inkomstkälla.
Citera
2026-08-28, 17:12
Medlem
Citat:
Aktieanalytikern nådde 1000 följare på Youtube, så nu lär han bli godkänd på några dagar till youtube premium program. det betyder en ny inkomstkälla.
Gäller prenumeranter "Livet som arbetsfri miljonär". Den större kanalen "Aktieanalytikern" har 6400 prenumeranter, plus betalande medlemar.
Citera
2026-08-28, 17:18
Medlem
Citat:

De andra mindre kanalerna han har drog inte ens in 5000kr (SEK) under Q2. Lite skatt o arbetsgivaravgifter på det blir inte många kr. Vill ju inte påstå att det ändrar förutsättningarna för AA. Eller tror du han kontaktar banken direkt o frågar om det räcker för nya lån?

AAs levebröd är de 300 korkade prenumeranterna (inkl undertecknad) som betalar 300kr / månad för AAs fabulerande.

För övrigt är Intrum upp ca 30% från botten där den överbelånade AA tvingades sälja ut sig.
Citera
2026-08-28, 17:44
Medlem
X3treams avatar
Fördelen att ha flera kanaler som är godkända innebär ju ett starkare varumärke generellt ur youtubes perspektiv. Han kan ju börja med att ta betalt för den kanalen om han vill, det har han ju kunnat göra tidigare än 1000 följare dock. En sådan kanal kan nog vara bra för sponsorer, han kan ju få en motorcykel eller vattenskoter att köra omkring med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in