Igår, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
https://www.youtube.com/watch?v=wa69SF7BOwc

Jag ska Köpa en PORSCHE.

Han inspirerar er att lyckas i livet, det är som temat i videon.

Han ägnar alltså halva filmen åt att grina över att han inte få nya lån av banken En stor del ägnas också åt att han inte vill att vi ska vara avundsjuka på hans lyxiga arbetsfria liv

En halv meningar ägnades åt att han drömmer om att köpa en eller två porschar (rätt falsk titel på filmen i vanlig ordning).

AI transkriberar ordagrant det som handlar om Porsche:
"nej jag har inget behov av att berätta för dig att jag ska köpa en porse eller rättare sagt att jag ska köpa två jag har inget behov av det alls det är någonting som glädjer mig och det är ingenting eh det är ingenting konstigt med det liksom för mig jag har inget behov av att visa upp den för dig inte det minsta och inte något av mina andra fordon heller"
Citera
Igår, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AI transkriberar ordagrant det som handlar om Porsche:
"nej jag har inget behov av att berätta för dig att jag ska köpa en porse eller rättare sagt att jag ska köpa två jag har inget behov av det alls det är någonting som glädjer mig och det är ingenting eh det är ingenting konstigt med det liksom för mig jag har inget behov av att visa upp den för dig inte det minsta och inte något av mina andra fordon heller"

Låter som någon som främst vill övertyga sig själv mer än andra.
Citera
Igår, 23:35
Medlem
Så mycket fire att han hellre betalar 50% skatt genom arb giv avgift och inkomstskatt istället för 20% på utdelning. För att ta det del skyddsnätet, sjuklön osv. Kunna ta fler lån. Hade varit mycket intressant med en grundlig genomgång av detta från figuren. Sen ett långt försvarstal av herr AA som egentligen är skattemotståndare.
Undrar hur det är med den där enormt starka självkänslan hos AA, han är verkligen inte konsekvent. Helt otroligt mycket som inte stämmer i hans utsagor om allt möjligt, har alltid varit så. Han lyckas alltid med allt, han lyckades t ex inte omvandla 5mille till 50mille för att han inte ville det längre, det var inte viktigt längre. Men fasiken vad han smaskar och skryter en bra dag på börsen. Finns sjukt många exempel om man skulle orka gå igenom videos och gå in för det, men fy fan vad tråkigt ändå 😬 ändå en intressant filur. Mest är jag nyfiken hur allt i verkligheten är Egentligen i och hos honom
Citera
Idag, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockesons
Så mycket fire att han hellre betalar 50% skatt genom arb giv avgift och inkomstskatt istället för 20% på utdelning. För att ta det del skyddsnätet, sjuklön osv. Kunna ta fler lån. Hade varit mycket intressant med en grundlig genomgång av detta från figuren. Sen ett långt försvarstal av herr AA som egentligen är skattemotståndare.
Undrar hur det är med den där enormt starka självkänslan hos AA, han är verkligen inte konsekvent. Helt otroligt mycket som inte stämmer i hans utsagor om allt möjligt, har alltid varit så. Han lyckas alltid med allt, han lyckades t ex inte omvandla 5mille till 50mille för att han inte ville det längre, det var inte viktigt längre. Men fasiken vad han smaskar och skryter en bra dag på börsen. Finns sjukt många exempel om man skulle orka gå igenom videos och gå in för det, men fy fan vad tråkigt ändå 😬 ändå en intressant filur. Mest är jag nyfiken hur allt i verkligheten är Egentligen i och hos honom

20% utdelningsutrymme är begränsat o det betalas med beskattade vinstmedel

Köpa porsche varför när man har Lotus

Om han säljer allt - hur skattar han - var skattar han 30% - allt - många - få eller alla

NVIDIA o AMD är lyckokast - de har stigit i princip varje dag sen köp
hur många % av hans totala innehav i pengar är dessa respektive bolag
o hur hög är vinsten o värdet idag

Om dessa 2 bolag fortsätter att rusa blir AA mångmiljonär

Hur är det med dotra aktierna - har hon sparat själv eller fått pengar av mamzen/papzen-
o sparar hon lön varje månad?
Citera
Idag, 19:07
Medlem
X3treams avatar
Han livestreamar nu för den som vill ha kunskap, gäller kanalen livet som arbetsfri miljonär. Han är produktiv!!
Citera
Idag, 19:08
Medlem
AA hade lite belåningsutrymme som var outnytjat. Han har gjort följande affärer idag.

Företagsportföljen:
AA köper 3000st aktier i Hexatronic

USA-portföljen:
AA köper 1500st aktier i Snap

I början av filmen är AA inloggad i backendläge på sin YT-kanal (aktieanalytikern) Där framgår div statistisk bl a att kanalen har haft ca 29K i intäkter senaste 28 dagarna. Respekt.
Citera
Idag, 19:24
Medlem
X3treams avatar
Citat:
AA hade lite belåningsutrymme som var outnytjat. Han har gjort följande affärer idag.

Företagsportföljen:
AA köper 3000st aktier i Hexatronic

USA-portföljen:
AA köper 1500st aktier i Snap

I början av filmen är AA inloggad i backendläge på sin YT-kanal (aktieanalytikern) Där framgår div statistisk bl a att kanalen har haft ca 29K i intäkter senaste 28 dagarna. Respekt.

Vet du hur mycket utav dessa 29k som var ads?
Citera
Idag, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Vet du hur mycket utav dessa 29k som var ads?

Står bara "beräknade intäkter". Inser nu att det rimmar dåligt med att det ska finnas 300+ betalande medlemmar. Snart är det Q3 rapport, då får vi svaret.
Citera
Idag, 19:34
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Står bara "beräknade intäkter". Inser nu att det rimmar dåligt med att det ska finnas 300+ betalande medlemmar. Snart är det Q3 rapport, då får vi svaret.

Tänk på att youtube tar 30% av medlemspengarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in