Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
AA har nu gjort en gedigen analys av Nvidias rapport.
* AA tycker att
Nvidias läge nu liknar väldigt mycket hur det såg ut när Hexatronic stod i 17kr

aktiemarknade fattar inte vilket fint bolag Nvidia är som minsann säljer till datacenter o lever på hela den där AI grejen
* AA tror att Nvidia kommer fortsätta växa kraftigt i många år till. Det finns inget stopp.
* AA tycker Nvidia är tokbilligt just nu
* AA tror att vinsten dubblas från 10 USD / aktie till 20USD nästa år. Om 3 år tror AA att Nvidia tjänar 50USD / år o aktie.
* AA tycker alla på aktiemarknaden är idioter som inte handlar upp Nvidias kurs
* AA överväger att öka i Nvidia om o när möjlighet ges. Men även han frågar sig - kan ett bolag vara så bra? (Precis som övriga aktiemarknaden som nyss var idioter

)
* AA äger Nvidia för 1,4mkr. AA kommer tjäna miljoner på Nvidia om han får rätt i sina prognoser precis som han kommer göra på Hexatronic
Vi medlemmar fick 47 min kvalitetsanalys av Nvidia. Medlemskapet betalar sig!
Tillägg: Ingen av den kritik mot Nvidia som finns med olika finansieringsupplägg, delägarskap med kunder etc togs upp av AA. Inte heller något om konkurrens från andra aktörer, allt från Kinesiska till Google. AA går helt på vad Nvidia själva basunerar ut.
Att vara aktieanalytiker måste vara en av världens tacksammaste titel att ta sig? Köp den, sälj den, och du har 50% chans att få rätt på varje bet. Får du fel, så säger du bara ,"men det är ju på lååååång sikt".
AA sticker ut genom att ha haft fel 8-9 gånger av 10. Bara titta på surdegsportföljen. Men då säger man bara att "marknaden är korkad som inte fattar". När sen kursen återhämtat sig (i bästa fall) är man kung igen, men mörkar helt vad alternativa aktieval och placeringar hade kunnat avkasta under samma tid.
Angående Hexan så började han rekommendera aktien när den stod i 70-80kr ska man komma ihåg, men det är alltid bara det sista köpet på 17kr som nämns .
Hur har han då lyckats slå index? Som nämnts så många gånger redan, genom att maxbelåna under en bullmarknad som varat i 5-6 år , samt haft turen att rekylerna varit tämligen små och kortvariga så han klarat sig precis innan en fullständig härdsmälta.
En maxbelånad indexfond har väl gett ungefär samma resultat, och ett köp i Investor med belåning där utdelningen återinvesteras ännu mer (har för mig AI kom fram till ca 9-12 gånger pengarna vilket AA inte är i närheten av).
Riskerna han samtidigt tagit under dessa år ska vi inte ens gå in på, men vi vet att han varit riktigt illa ute ett par gånger, men det gick ju vägen till slut.......så här långt ska understrykas.
Men den som kan får gärna förklara för en korkad loser som jag hur sjutton han kan locka så många betalande medlemmar? Är det 99% svagsinta med funktionsvariation och vad gör deras godemän i såfall? Eller vad är det som jag missat? Finns ju oändligt med kanaler som är gratis där man kan följa olika personer i deras vardag. Säger det inte för att vara elak, utan är bara genuint nyfiken hur det är möjligt? Ja ja det är väl tur att vi alla är olika, och bra ändå att AA mår bra och funnit meningen med livet (göra videos om...ehh..ingenting!?)