2026-08-27, 13:25
Medlem
Hon har ju lovat att premiuminläggen ska vara reklamfria.

Nu betalar jag inte (längre) för premium. Men jag ser definitivt inlägg om hennes almanacka och erbjudande om rabatt på den som reklam.

Jag är inte intresserad av att köpa hennes almanacka och inte inlägg om dem heller.

Jag är inte heller intresserad av hennes pod eller reklam för den.
Citera
2026-08-27, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Jag förutsätter att putande mage snarare är pga förklimakteriet istf ev graviditet. Hon är ju ingen ungdom längre. Det blir svårare att bli av med kilona med stigande ålder och sjunkande östrogen.

Haha men gud vad ni babblar om hennes ålder. Kan säga att det numera faktiskt är väldigt vanligt att man skaffar barn i övre 35+. Faktiskt mer vanligt att skaffa barn som ”äldre” numera än som väldigt ung. Kvinnor har större ambitioner och siktar på karriär idag än kanske t.o.m. så lite som för 10 år sedan. Saker förändras helt enkelt och normer ändras.
Tycker det är mycket som kan vara vettigt att diskutera här ang Underbaraclara, såsom betalväggen, stor förändring av personlighet, tyvärr ganska dålig podd osv, men när det blir så här låga kommentarer om förklimakteriet, kroppsform, fulhet osv så tycker jag bara att man sänker sig till troll-nivå. Blir väldig sorglig och bitter läsning för övriga som kanske har mer intressanta delar att diskutera ang bloggen….
Citera
2026-08-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradgardsnord
Haha men gud vad ni babblar om hennes ålder. Kan säga att det numera faktiskt är väldigt vanligt att man skaffar barn i övre 35+. Faktiskt mer vanligt att skaffa barn som ”äldre” numera än som väldigt ung. Kvinnor har större ambitioner och siktar på karriär idag än kanske t.o.m. så lite som för 10 år sedan. Saker förändras helt enkelt och normer ändras.
Tycker det är mycket som kan vara vettigt att diskutera här ang Underbaraclara, såsom betalväggen, stor förändring av personlighet, tyvärr ganska dålig podd osv, men när det blir så här låga kommentarer om förklimakteriet, kroppsform, fulhet osv så tycker jag bara att man sänker sig till troll-nivå. Blir väldig sorglig och bitter läsning för övriga som kanske har mer intressanta delar att diskutera ang bloggen….

Håller helt med. 100%
Citera
2026-08-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradgardsnord

Håller verkligen med! Jag gillar den här tråden mycket. Det är många välskrivna inlägg och träffande analyser. Men på sistone har det varit, som du skriver, trollnivå på vissa inlägg. Jag sade ifrån till en användare som gick på Claras utseende på ett riktigt otrevligt sätt (ren mobbarnivå) men fick bara ett hånfullt svar tillbaka. Tråkigt om tråden börjar hålla så låg nivå, för det finns ju så mycket intressant man kan diskutera om Clara utan att hemfalla till rena trollfasoner.
Citera
2026-08-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Mest att de verkar vara väldigt olika helt enkelt.
Vet du om det var Jakob, Clara eller gemensamt beslut att skiljas? Är de vänner eller är det bara en falsk idyll? Har Jakob någon ny?
Var Marcus bidragande orsak till skilsmässan?

Så många frågor som jag tänker en lokalbo kan svara på! 😂
Citera
2026-08-27, 19:52
Medlem
Ja, jag har exakt samma frågor. Även hur Marcus som verkar ha bott många mil ifrån kan ha barn som är bästisar med Claras barn.

Jag åkte förövrigt förbi Tvärålund förra året. Det är ju ganska långt till Umeå. Hon får det att låta som om det är typ 10-15 min bort. Lång resa till skolan för Bertil.

Jag undrar också om Clara och matlaget. Hur kom det sig att alla skilde sig? De var ju så tajta hela bunten.
Citera
2026-08-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmlan1-
Ja, jag har exakt samma frågor. Även hur Marcus som verkar ha bott många mil ifrån kan ha barn som är bästisar med Claras barn.

Jag åkte förövrigt förbi Tvärålund förra året. Det är ju ganska långt till Umeå. Hon får det att låta som om det är typ 10-15 min bort. Lång resa till skolan för Bertil.

Jag undrar också om Clara och matlaget. Hur kom det sig att alla skilde sig? De var ju så tajta hela bunten.
Bertil bor väl i stan hos farmor på veckorna?
Citera
2026-08-27, 20:36
Medlem
Citat:

Det där att Claras barn och Marcus barn är ”bästisar” tänker jag är något som blivit efter att C och M inlett en relation. Något hon vill att det ska vara.

Å ”bästisar”….. 😳 Återigen, vilken 40-åring använder det barnsliga uttrycket? Hur ofta har vi inte läst ”min bästis Elina”? Tycker det skickar så konstiga signaler till hennes andra vänner, som att de på nåt vis är ”sämre”. Men vi har ju redan konstaterat att hon mentalt fortfarande befinner sig på högstadiet… 🙄
Citera
2026-08-27, 20:37
Medlem
Gör han? Jag hade uppfattningen att han bodde där någon dag men inte varje.

Vad har Clara för förhållande till de grannar som bor nära. Husen ligger ju rätt tätt men det skriver hon aldrig om..
Citera
2026-08-27, 20:45
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Barnen lärde känna varandra när Marcus och hans ex bodde i Tvärålund nåt år. Sen fortsatte barnen att ses, bla pga att Marcus fortfarande har en stuga i Tvärålund. Det var så Clara och han började dejta. Källa bloggen.
Citera
2026-08-27, 21:26
Medlem
Har nån koll på om Marcus bodde i Tvärålund när Clara började träna och gjorde sin sk hälsoresa? Det vill säga i ungefär samma veva när hon började lägga ut träningsbilder i tid och otid och för varje vecka blev det mindre och mindre plagg på bilderna. Jag tänkte på det redan då att det knappast var för Jakobs eller för andra kvinnors skull hon skulle visa upp sin kropp för på bloggen. För att inte nämna alla nakenbadsbilderna, både när hon badade i sjön men också när hon visade upp sig naken (bakifrån förvisso) i zinkbaljan. Jag undrade redan då vad Jakob egentligen tyckte om det beteendet. Så här med skilsmässan som facit i hand så är jag inte förvånad om det hela hänger ihop, och det blir tyvärr en fördom som besannas lite grann när en medelålders kvinna eller man för den delen plötsligt börjar träna och bli väldigt kroppsfixerad, så är det bara en tidsfråga innan hon eller han börjar tycka sig vara förtjänt av lite mer än det som erbjuds där hemma i vardagslivet. Dessutom när hon före skilsmässan flera gånger i podden pratade om hur hon gillade när andra män tittade på henne…och hur hon noterat att par som blivit ihop tidigt som tonåringar bråkar och tjafsar mer än par som träffats i vuxen ålder. Alla tecken och varningsklockor fanns där hela tiden så skilsmässan kändes inte ett dugg överraskande.
Citera
2026-08-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Har nån koll på om Marcus bodde i Tvärålund när Clara började träna och gjorde sin sk hälsoresa? Det vill säga i ungefär samma veva när hon började lägga ut träningsbilder i tid och otid och för varje vecka blev det mindre och mindre plagg på bilderna. Jag tänkte på det redan då att det knappast var för Jakobs eller för andra kvinnors skull hon skulle visa upp sin kropp för på bloggen. För att inte nämna alla nakenbadsbilderna, både när hon badade i sjön men också när hon visade upp sig naken (bakifrån förvisso) i zinkbaljan. Jag undrade redan då vad Jakob egentligen tyckte om det beteendet. Så här med skilsmässan som facit i hand så är jag inte förvånad om det hela hänger ihop, och det blir tyvärr en fördom som besannas lite grann när en medelålders kvinna eller man för den delen plötsligt börjar träna och bli väldigt kroppsfixerad, så är det bara en tidsfråga innan hon eller han börjar tycka sig vara förtjänt av lite mer än det som erbjuds där hemma i vardagslivet. Dessutom när hon före skilsmässan flera gånger i podden pratade om hur hon gillade när andra män tittade på henne…och hur hon noterat att par som blivit ihop tidigt som tonåringar bråkar och tjafsar mer än par som träffats i vuxen ålder. Alla tecken och varningsklockor fanns där hela tiden så skilsmässan kändes inte ett dugg överraskande.
Bra iakttagelse!

Jag tyckte den där första bilden på Marcus hand, (där man såg tydligt att han hade tagit av sig ringen) som hon la ut, var så smaklöst gjort.
Vilken normalt funtad person väljer en sådan bild och vilken normalt funtad person säger inte ”stopp, det var ingen bra bild, det kan bli känsligt”? Känns som tonårsbeteende när man har ”snott” någons kille och vill visa världen att ”HAN VALDE MIG”. Kanske Clara var singel, men Marcus körde dubbelt ett tag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in