2026-08-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Det skulle inte förvåna mig, men då av den enkla anledningen att graviditeter och bebisar genererar mer trafik och fler betalande kunder. Nu när sönerna är stora och det inte går att marknadsföra dem på samma sätt längre så är det väl bara en tidsfråga innan det blir ett kärleksbarn.

Exakt – som pappan i Swedish Family kallar deras yngsta dotter när kameran är avstängd: ”contentbabyn” (true story). Kan inte tänka mig att Clara skulle tveka, hur bekvämt det än må vara med mer självgående barn. Det vore ju att vända ryggen åt en guldgruva att välja bort en kärlekssladdis i hennes läge! Orimligt. Brottsligt nästan! 🙄
Citera
2026-08-12, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeatoaster
Exakt – som pappan i Swedish Family kallar deras yngsta dotter när kameran är avstängd: ”contentbabyn” (true story). Kan inte tänka mig att Clara skulle tveka, hur bekvämt det än må vara med mer självgående barn. Det vore ju att vända ryggen åt en guldgruva att välja bort en kärlekssladdis i hennes läge! Orimligt. Brottsligt nästan! 🙄

Jag tror också att det är fullt möjligt, inte minst med tanke på att hennes kompis Stina väntar barn med sin nya man. Stina är lite (mycket) coolare än Clara och antagligen någon Clara inspireras mycket av.
Citera
2026-08-12, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Detta! Att skaffa barn med en kille som flyttar mer än 10 mil från sina barn när han träffar en ny tjej är väl en röd flagga om något. Men OM Clara vill ha fler barn så är jag inte säker på att hon tänker så långt...
Har inte hängt med i turerna om hennes nye man, men håller med, en man som väljer sin nya partner framför en vardag med sina barn är en stor röd flagga!! Eller har han stora barn?
Citera
2026-08-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Ok, my bad. Men knappast amazon som hon vill framhäva det som. Hon vill ju alltid påpeka hur lång hon är, och vältränad men BMI ligger väl en bra bit över ändå.
Hon är lång, och troligen lite smalare än för några år sen, därför hon älskar att exponera sig med urringning och minikjol. Men vältränad, njae....
Citera
2026-08-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Har inte hängt med i turerna om hennes nye man, men håller med, en man som väljer sin nya partner framför en vardag med sina barn är en stor röd flagga!! Eller har han stora barn?

De verkar vara i ungefär samma ålder som Claras två äldsta, så typ mellan 12 och 16. Jag hade aldrig gått med på att en ny partner lämnade sina barn för mig. Hur kär jag än var. Clara har dessutom ett jobb som hon delvis kan genomföra var som helst. Hon hade kunnat vara hos honom de barnfria veckorna och skriva på sina böcker, om längtan efter honom blev för stor. Men det är klart, rent ekonomiskt och praktiskt vinner hon ju mycket på att han flyttat in till henne, det kanske slår högre än att hans barn har tillgång till sin pappa under vardagarna.
Citera
2026-08-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
De verkar vara i ungefär samma ålder som Claras två äldsta, så typ mellan 12 och 16. Jag hade aldrig gått med på att en ny partner lämnade sina barn för mig. Hur kär jag än var. Clara har dessutom ett jobb som hon delvis kan genomföra var som helst. Hon hade kunnat vara hos honom de barnfria veckorna och skriva på sina böcker, om längtan efter honom blev för stor. Men det är klart, rent ekonomiskt och praktiskt vinner hon ju mycket på att han flyttat in till henne, det kanske slår högre än att hans barn har tillgång till sin pappa under vardagarna.
Tack för uppdatering. Där sjönk hon ännu mer..
Citera
2026-08-12, 12:07
Medlem
farlings avatar
Citat:

Han bodde väl i en möblerad andrahandslägenhet innan hsn "flyttade in" hos Clara, så antar att det var väldigt praktiskt och ekonomisk för hans del iallafall.
Nu får man ju inte se hela huset, utan endast väl valda delar - men jag tycker att allt ser exakt ut som det gjorde när hennes exman bodde där. Vem vill ens flytta rakt in i en annan persons gsmla hem?

Det är precis som att hon leker Sims och bara bytt ut en karaktär mot en annan.
Citera
2026-08-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Han bodde väl i en möblerad andrahandslägenhet innan hsn "flyttade in" hos Clara, så antar att det var väldigt praktiskt och ekonomisk för hans del iallafall.
Nu får man ju inte se hela huset, utan endast väl valda delar - men jag tycker att allt ser exakt ut som det gjorde när hennes exman bodde där. Vem vill ens flytta rakt in i en annan persons gsmla hem?

Det är precis som att hon leker Sims och bara bytt ut en karaktär mot en annan.

Verkligen så. Vi vet ju väldigt lite om Marcus, men får ändå så dåliga vibbar av honom utifrån det lilla man känner till. Och Clara sväljer allt med hull och hår - för att han ger henne uppmärksamhet och komplimanger.

Som någon skrev för ett tag sedan - så verkar Jacob ha en del råg i ryggen, och kan säkert vara väldigt ärlig i sina sanningar. Vilket blir jobbigt för en som Clara. Marcus ger intrycket av att vara 100% tvärt om. En sillrygg som glider genom livet. Och har inget emot att strössla komplimanger och komma med tomma ord om han får fördelar av det. Typ som att han enligt Clara ska ha sagt att hon aldrig ska behöva dra lasset själv igen. Medan bevis pekar på att han tidigare lämnat både fru och barn därhän. Falskt fjäsk för att få bostad och… ja… lägga handen på ett ytterst vältränat lår
Citera
2026-08-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Verkligen så. Vi vet ju väldigt lite om Marcus, men får ändå så dåliga vibbar av honom utifrån det lilla man känner till. Och Clara sväljer allt med hull och hår - för att han ger henne uppmärksamhet och komplimanger.

Som någon skrev för ett tag sedan - så verkar Jacob ha en del råg i ryggen, och kan säkert vara väldigt ärlig i sina sanningar. Vilket blir jobbigt för en som Clara. Marcus ger intrycket av att vara 100% tvärt om. En sillrygg som glider genom livet. Och har inget emot att strössla komplimanger och komma med tomma ord om han får fördelar av det. Typ som att han enligt Clara ska ha sagt att hon aldrig ska behöva dra lasset själv igen. Medan bevis pekar på att han tidigare lämnat både fru och barn därhän. Falskt fjäsk för att få bostad och… ja… lägga handen på ett ytterst vältränat lår

Bedrövligt OM han nu sagt det, att hon lägger ut det på sin blogg. Det är så smutsigt gjort mot Jakob och mot Marcus exfru. Dels för att M uppenbarligen lämnat hela lasset till sitt ex, för att stödja Clara med hennes barn varannan vecka. Men också för att Jakob framstår som en lat jävel som inte tog ansvar (fast hon tidigare i bloggen flera gånger skrivit om hur de delade upp sysslorna hemma och att det fungerade bra).

Är det något jag föraktar så är det folk som offentligt smutskastar sina ex, särskilt om det finns barn inblandade. Spelar ingen roll om det görs subtilt, som i Claras fall. Att sätta sig själv och sina egna behov framför barnens trygghet, det är riktigt usligt gjort. Förstår hon hur jobbigt det är att som barn höra sina föräldrar prata skit om varandra? Särskilt vid och efter en separation, när stabiliteten rubbats. Även om det här sker på en blogg som är låst, så kommer infon ändå nå ut till barnen.
Citera
2026-08-12, 18:15
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Ja, hon framstår bara som mer och mer falsk som person och tappar all trovärdighet som ”professionell” om hon låter sig påverkas av vad vi troll anser om henne. Hon är väl bara inte van vid att få höra den här typen av nyanserad och saklig kritik som hon får i den här tråden efter att hon bara fått en massa hyllningar och hejarop tidigare av sina närmast sörjande och betalande följare, att hon inte vet hur hon ska bemöta den kritiken så då är den enklaste vägen att försöka förlöjliga eller förminska oss. Hon verkar dock inte inse att det har precis motsatt effekt, hon gör sig själv löjlig och till en liten människa. Hon verkar fortfarande ha en mobbare i sig som inte kan ta att några tjejer i gänget vänt sig emot henne.
Temat tjejgäng och mobbning har hon återkommit till genom åren vilket är talande i sig. De flesta i hennes ålder tänker inte i de termerna kring andra vuxnas agerande utan mer nyanserat för det är så de flesta utvecklas genom livet p g a att ingått i olika sortens gruppkonstellationer efter skolan på bl a arbetsplatser osv. Väldigt avslöjande vad hon inte kunnat utveckla för egenskaper hemma på sin egen kammare utan att ha varit någon längre stund på en mer vanlig arbetsplats.
Citat:
Ursprungligen postat av socklock
Apropå skav. Den här tråden har verkligen exploderat i aktivitet sen skilsmässan kom ut. För mig är det ett kvitto på att något skaver.

Min högsta önskan är nån gång få höra Jakobs version och upplevelse av allt som hänt.
Ja! Det hade varit oerhört intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Varför i hela fridens namn har hon T-shirten på gymmet instoppat baktill? Ofta har ju vi millennials en tendens att envisas med att stoppa i lite av tröjan fram, men bak?! Är det bara för att visa rumpan eller är det nån styrkelyftare grej jag inte fattar?!

Nr 2: blir det ett kärleksbarn?! Vad tror ni?
Den bilden har återanvänts ett antal ggr tror jag. Verkar vara en favoritbild för henne eller så är hon bara lat och orkar inte producera mer aktuellt material.

Citat:
Bedrövligt OM han nu sagt det, att hon lägger ut det på sin blogg. Det är så smutsigt gjort mot Jakob och mot Marcus exfru. Dels för att M uppenbarligen lämnat hela lasset till sitt ex, för att stödja Clara med hennes barn varannan vecka. Men också för att Jakob framstår som en lat jävel som inte tog ansvar (fast hon tidigare i bloggen flera gånger skrivit om hur de delade upp sysslorna hemma och att det fungerade bra).

Är det något jag föraktar så är det folk som offentligt smutskastar sina ex, särskilt om det finns barn inblandade. Spelar ingen roll om det görs subtilt, som i Claras fall. Att sätta sig själv och sina egna behov framför barnens trygghet, det är riktigt usligt gjort. Förstår hon hur jobbigt det är att som barn höra sina föräldrar prata skit om varandra? Särskilt vid och efter en separation, när stabiliteten rubbats. Även om det här sker på en blogg som är låst, så kommer infon ändå nå ut till barnen.
Det är verkligen illa hur hon uttryckt sig på bloggen senaste året kring saker hon kan hålla för sig själv av hänsyn till andra som ex och barn. Extra illa att det skrivits i det öppna och inte ens i de låsta premiumdelarna.
Citera
2026-08-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Temat tjejgäng och mobbning har hon återkommit till genom åren vilket är talande i sig. De flesta i hennes ålder tänker inte i de termerna kring andra vuxnas agerande utan mer nyanserat för det är så de flesta utvecklas genom livet p g a att ingått i olika sortens gruppkonstellationer efter skolan på bl a arbetsplatser osv. Väldigt avslöjande vad hon inte kunnat utveckla för egenskaper hemma på sin egen kammare utan att ha varit någon längre stund på en mer vanlig arbetsplats.

Ja! Det hade varit oerhört intressant.

Den bilden har återanvänts ett antal ggr tror jag. Verkar vara en favoritbild för henne eller så är hon bara lat och orkar inte producera mer aktuellt material.

Det är verkligen illa hur hon uttryckt sig på bloggen senaste året kring saker hon kan hålla för sig själv av hänsyn till andra som ex och barn. Extra illa att det skrivits i det öppna och inte ens i de låsta premiumdelarna.

ÄNTLIGEN någon som noterar det jag tänkt på så länge. Vilken 40 åring kvinna refererar till högstadiet och gymnasiet?! Det är ju egentligen inte riktigt klokt! 🤭
Citera
2026-08-13, 01:07
Medlem
Citat:

Vem/vilka ska ta hand om ruljansen hemma när Clara reser bort helt själv två veckor. Hon har fått ett vistelsestipendium till Ellen Keys efterlämnade hus.

https://underbaraclaras.se/2026/08/11/jag-har-fatt-ett-stipendium/?_post_id=895791117#respond

Enligt vistelsereglerna får inte män och barn vara där.

” Män, barn och husdjur får inte vistas på Strand annat än – efter samråd med föreståndare och övriga stipendiater – som besökare dagtid och inte heller vara mat- eller kaffegäster. För personliga besök ansvarar stipendiaten själv.”

https://ellenkey.se/stipendium/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in