2026-08-23, 13:13
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskbullBarrabas
Switcha snabbt mella dessa bilder
FÅ: https://shorturl.at/0Ye7r
AS: https://shorturl.at/Bj1wM
Brun ögon är dominanta.
Amadeus har bruna ögon.
Runar har blå.
Carola har gröna.
Frank Å har bruna.
Bara att göra matten.
Citera
2026-08-23, 21:16
Medlem
Underbart, dom är ju riktigt lika
Citera
2026-08-24, 12:09
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Brun ögon är dominanta.
Amadeus har bruna ögon.
Runar har blå.
Carola har gröna.
Frank Å har bruna.
Bara att göra matten.
Du har fel din obildade stjärtåsna.

En blåögd och en grönögd förälder kan få ett brunögt barn. Ögonfärg styrs av flera gener, bland annat OCA2 och HERC2 – inte av en enkel dominant/recessiv modell.

Otroligt att skriva så långt, ha över 50 procent fel och bara ha rätt när du lånar från andra utan källhänvisning
Senast redigerad av becko 2026-08-24 kl. 13:00.
Citera
2026-08-24, 12:26
Medlem
Under livepodden kommer vi även att berätta en EXTREMT STOR NYHET, nämligen att AI-Lena aka Anette talar ut i podden om varför hon i tre års tid lurat Runar Sögaard att de är ihop. Avsnittet "Runars AI-flickvän del 2" kommer att släppas exklusivt för er prenumeranter den 21 september. Men vill ni vara först med det senaste, se till att komma till Malmö!

Detta fick jag på min mail idag från podden oförskämt att anta. Vi har lite att se fram emot!
Citera
2026-08-24, 12:35
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Du har fel – och bara ha rätt när du lånar från andra utan källhänvisning din obildade stjärtåsna.

En blåögd och en grönögd förälder kan få ett brunögt barn. Ögonfärg styrs av flera gener, bland annat OCA2 och HERC2 – inte av en enkel dominant/recessiv modell.

Otroligt att skriva så långt och ha över 50 procent fel.
Ah, du är inte bara läkare, advokat och kung, du är en mytoman också.
Synd att din läsförståelse matchar ditt iq.
Jodå, det är teoretiskt möjligt som du skriver. Men du glömde skriva att chansen är mindre än en procent. Faktum är att det är närmare noll.
Sedan har du ju lite problem med matten också. Men visst, du kan ha rätt. Om det gör dig lycklig. En chans på tusen.
Jag har aldrig hävdat att Amadeus skulle ha en annan far, men jag har insinuerat att så kan vara fallet. F Ådal kanske ska vara lite nervös nu, eftersom han var gift när Amadeus föddes. Men det finns ju fler brunögda kandidater. Skrev du inte en lista för inte så länge sedan över Carolas partner? Du kanske har källhänvisning till när de hade samlag och vilken ögonfärg de har? Presentera gärna i långa listor som du brukar.
Citera
2026-08-24, 12:40
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Under livepodden kommer vi även att berätta en EXTREMT STOR NYHET, nämligen att AI-Lena aka Anette talar ut i podden om varför hon i tre års tid lurat Runar Sögaard att de är ihop. Avsnittet "Runars AI-flickvän del 2" kommer att släppas exklusivt för er prenumeranter den 21 september. Men vill ni vara först med det senaste, se till att komma till Malmö!

Detta fick jag på min mail idag från podden oförskämt att anta. Vi har lite att se fram emot!
Vad roligt. Ännu roligare hade ju varit om de fått Runar att ställa upp i samma program. Hur kan man vara så oerhört korkad att man tror man är ihop med en kvinna i tre år och som man aldrig fått träffa?
Citera
2026-08-24, 17:59
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Du har fel din obildade stjärtåsna.

Otroligt att skriva så långt, ha över 50 procent fel och bara ha rätt när du lånar från andra utan källhänvisning
Kul att du är här igen
Du skrev ju tiidgare att Runar hade ett liv innan han gifte sig med Carola. Jag frågade vad för liv hade han då?
Du svarade inte, snälla berätta för oss andra.
Citera
2026-08-25, 18:18
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Kul att du är här igen
Du skrev ju tiidgare att Runar hade ett liv innan han gifte sig med Carola. Jag frågade vad för liv hade han då?
Du svarade inte, snälla berätta för oss andra.
22-årig pastorsson som sprang runt i Kongsvinger med farsan, fotboll, sjöng och drömde.

Rik, affärsman, utbildad och internationell ledare? Nä...

Ung, snygg och kaxig stort självförtroende och drömmare.

Sen träffar han Carola, förlovar sig, gorde slut, kom tillbaka och gifte sig

inga pengar, ingen karriär eller kändisskap, bara bibeln och ambitioner.

Resten kom med Carola. Ja, du har rätt där. Minns inte om jag skrivit nagot annat, dags for lite horse
Citera
2026-08-26, 12:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
"– Tyvärr har bitterheten bara eskalerat, av någon obegriplig anledning, säger han om exfrun"

Källa: Expressen https://share.google/T9dksjiMcRjUJzycp

"Han har tidigare anklagat henne för otrohet, något som hon i boken också bekräftar att hon varit"

Källa: Expressen https://share.google/dZoQ7wg8XzY1Mmtht
Citera
2026-08-27, 07:04
Medlem
Amors avatar
Brolin lägger upp bilder från Dr Albans födelsedagsmiddag. Äpplet, JO, Mattias Frisk, Niklas Hjulström, Ulrika Nilsson på plats. Dock är inte Runar på plats.

Runar gratulerar Alban med en gammal grynig bild på sin instastory. Är lite hjärtknipande att han förlorat sin bästis, som han fortfarande skulle vilja umgås med.
Citera
2026-08-27, 10:35
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Brolin lägger upp bilder från Dr Albans födelsedagsmiddag. Äpplet, JO, Mattias Frisk, Niklas Hjulström, Ulrika Nilsson på plats. Dock är inte Runar på plats.

Runar gratulerar Alban med en gammal grynig bild på sin instastory. Är lite hjärtknipande att han förlorat sin bästis, som han fortfarande skulle vilja umgås med.
Den gode doktorn närvarade faktiskt på Amadeus bröllop. Han rev till och med av en liten sång på festen efteråt. Jag tror nämligen att han är gudfar åt Amadeus och därmed tog han sitt ansvar och ställde upp, för Amadeus skull... Huruvida Alban och Carola har någon relation alls har jag ingen aning om, men de lär väl ha träffats en del genom åren i alla fall? Alban la i alla fall upp en del hälsningar och bilder på sitt Insta-konto när det begav sig. Men taggade inte Runar. Runar la upp bilder (där han själv syntes med Alban) och taggade Alban. Ingen kommentar.
Jag är rätt nyfiken om de har talat ut alls eller om de går runt och surar på varsitt håll? Jag har ingen aning om vart Alban står vare sig politiskt eller annat. Man kan ju tänka sig att han inte vill umgås med någon som suttit inne, men tystnaden dem emellan har ju pågått längre ån så. Brolin och de andra var väl mest ytliga festkompisar under tiden Rune var singel. Jag kan tänka mig att Runar har lånat pengar av Alban som han inte kunnat betala tillbaka och som vanligt skyllt ifrån sig på andra. Och/eller bara upptäckt vilken skitstövel Runar verkligen är? Men har han sagt det till honom eller varför går Runar omkring och låtsas som att de fortfarande är vänner?
Citera
2026-08-27, 10:39
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Den gode doktorn närvarade faktiskt på Amadeus bröllop. Han rev till och med av en liten sång på festen efteråt. Jag tror nämligen att han är gudfar åt Amadeus och därmed tog han sitt ansvar och ställde upp, för Amadeus skull... Huruvida Alban och Carola har någon relation alls har jag ingen aning om, men de lär väl ha träffats en del genom åren i alla fall? Alban la i alla fall upp en del hälsningar och bilder på sitt Insta-konto när det begav sig. Men taggade inte Runar. Runar la upp bilder (där han själv syntes med Alban) och taggade Alban. Ingen kommentar.
Jag är rätt nyfiken om de har talat ut alls eller om de går runt och surar på varsitt håll? Jag har ingen aning om vart Alban står vare sig politiskt eller annat. Man kan ju tänka sig att han inte vill umgås med någon som suttit inne, men tystnaden dem emellan har ju pågått längre ån så. Brolin och de andra var väl mest ytliga festkompisar under tiden Rune var singel. Jag kan tänka mig att Runar har lånat pengar av Alban som han inte kunnat betala tillbaka och som vanligt skyllt ifrån sig på andra. Och/eller bara upptäckt vilken skitstövel Runar verkligen är? Men har han sagt det till honom eller varför går Runar omkring och låtsas som att de fortfarande är vänner?

Carola har åtminstone varit på flera fester hos Thomas Brolin. Antar att det visar att både Alban och Brolin på något sätt har förstått vad hon blivit utsatt för av deras före detta vän.

En annan pikant grej är att Dr Alban har blivit kompis med Jimmie Åkesson. Jimmie Åkesson syntes på poolpartyt i somras hemma hos Alban exempelvis. Runar investerade mycket tid i att komma in i Jimmies kretsar för några år sedan, påstod att han skulle skriva biografin osv. Men den relationen är avklippt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in