2026-08-27, 12:20
Medlem
Oelbacks avatar
Om inte gamla kompisar vill veta av en så får man hitta på nya minnen.

På Instagram hävdar Runar att han var bekant med Dolly Parton. ”Den mest karismatiska, begåvade och roliga artist jag någonsin träffat”, skriver mytomanen.

Kan Runar möjligen ha lärt känna henne när han påstod sig vara mental tränare och coach för internationella kändisar som Sting, Robert Downey Jr och Matt LeBlanc?

Eller träffade Runar Dolly under de år då han hävdade att han hade diverse rättigheter till amerikanska Grammygalan, med tillhörande fester i Atlantic City, New York och Los Angeles?

Eller mötte Runar på Dolly på någon av de ”mängder av fester” där både Trump och Epstein var närvarande?

Så många frågor, så lite bildbevis.

https://postimg.cc/p9vvWv1p
Citera
2026-08-27, 12:56
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Carola har åtminstone varit på flera fester hos Thomas Brolin. Antar att det visar att både Alban och Brolin på något sätt har förstått vad hon blivit utsatt för av deras före detta vän.

En annan pikant grej är att Dr Alban har blivit kompis med Jimmie Åkesson. Jimmie Åkesson syntes på poolpartyt i somras hemma hos Alban exempelvis. Runar investerade mycket tid i att komma in i Jimmies kretsar för några år sedan, påstod att han skulle skriva biografin osv. Men den relationen är avklippt idag.
Runar hade ju ett lysande tillfälle att verkligen "bli kompis" med Jimmi. Det var inför ett val för flera år sedan. Runar hade hyrt en konferenslokal hos Elmia i Jönköping och sålt sittplatser till hans egen intervju med Jimi. Framförallt var det ett tillfälle för Jimi att övertyga de som annars brukade rösta på KD att kliva över till hans parti. Jimi försökte smöra och säga att han gått i söndagsskola och hade "en slags tro" och så vidare. Runar lär ha tjänat en rejäl hacka på detta. Tänkte han i alla fall.
Ett par månader senare visade det sig att han inte hunnit betala hyran för Elmia. Runar betalar ju som bekant aldrig för sig, så det var inte oväntat. Men han ljög och påstod att han låg inlagd på sjukhus och inte hade hunnit öppna posten.
Kort därpå visade det sig att han hade fått låna en bil av Elmia. Han hade sagt att han bara behövde den för ett kort ärende. Men han hade glömt att lämna tillbaka den...
Och som en sista spik i kistan påstod han att han hade fått i uppdrag att skriva Jimis biografi. Vilket Jimi snabbt dementerade. Så det blev ingenting. Man får anta att Jimi inte var intresserad av att hänga med en blonderad sol och vårare.
Det roliga är att Runar ofta skriver på sitt Insta att han är noga med att "väga" sina bekantskaper så han vet vem som är vän eller fiende. Han tror att det är hans val att få vänner.
Citera
2026-08-27, 14:06
Medlem
Roligt att Runar hylla Dolly Parton så. Konstigt att han inte proklamerar att hon ska hamna i helvetet. Dolly stöttade öppet hbtqi rörelsen och var noga med att vi människor inte kan döma någon. Andra som som stöttar hbtqi rörelsen menar han borde hamna på havets botten med en kvarnsten runt halsen.

Hoppas jag använt rätt bokstäver men ni fattar vad jag menar 😅
Senast redigerad av Alltid42 2026-08-27 kl. 14:09.
Citera
2026-08-27, 19:55
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Roligt att Runar hylla Dolly Parton så. Konstigt att han inte proklamerar att hon ska hamna i helvetet. Dolly stöttade öppet hbtqi rörelsen och var noga med att vi människor inte kan döma någon. Andra som som stöttar hbtqi rörelsen menar han borde hamna på havets botten med en kvarnsten runt halsen.

Hoppas jag använt rätt bokstäver men ni fattar vad jag menar 😅
Runar är ju hycklarnas överstepräst. Men ibland får man faktiskt ge honom att han bara är korkad och obildad. Dolly var ju annars sinnebilden för en normal kristen amerikan. Runar visste kanske inte att hon hade tagit ställning för något han själv inte kan acceptera?
Elvis Presley gifte sig med ett barn. Michael Jackson var pedofil. Runar döpte sin söner efter dem...
Att Jesus sa att det vore bättre att dränka någon med en kvarnsten runt halsen syftade på om någon som har makt eller inflytande bär ett särskilt stort ansvar för hur han eller hon behandlar andra. Och i det fallet handlar de om "mina minsta". Alltså övergrepp på barn. Det är väl tolkningsbart. Däremot skule ju Jesus aldrig uppmana till mord, men kontexten är ju att det ska vara ett kännbart straff.
Med de minsta kan man ju även läsa in minoriteter över lag. Till exempel homosexuella. Och då är det Runar som ska in på lodrät nybroviken.
Citera
2026-08-28, 14:56
Medlem
Oelbacks avatar
Runar har för första gången på tre månader skrivit ett nytt inlägg på Substack. Detta med anledning av Carolas kommande memoarer, som Runar inte har läst (boken släpps först 8 september).

Runar skriver: ”Hon har nu skrivit en bok där hon av någon oförklarlig anledning attackerar, demoniserar och försöker förnedra mig 146(!) gånger enligt tidningen Dagens Nyheter”.

Vilket inte är sant. Bara för att Runars namn nämns 146 gånger betyder det förstås inte att Carola attackerar, demoniserar och försöker förnedra honom lika många gånger - även om hon nog skulle kunna göra det.

Carola har tidigare sagt att det var hon som gjorde slut. Runar hävdar nu att det var han: ”Jag begärde tyvärr skilsmässa år 2000 pga av hennes notoriska otrohet.”

Av någon anledning blandas också Dolly Parton in i det förvirrade inlägget: ”I dagarna har en hel värld och dens olika potentater bevittnat hur Dolly Parton föddes… ”

Runars förra inlägg på Substack gillades för övrigt av hela 2 personer.

https://substack.com/@runarofficial/note/c-324420122
Citera
2026-08-28, 15:41
Medlem
Läste någonstans att Carola sa att hon hade uppgifter som skulle kunna sänka Runar långt ner.

"I sin nya bok ”Jag är Carola”, som släpps 8 september, anklagar hon Sögaard för psykisk misshandel under deras äktenskap. – Jag hade kunna sänka den karln under varenda matta. Men då hade folk slagit in dörren."
https://www.expressen.se/noje/runars-svar-till-carola-bitterheten-eskalerat/
Senast redigerad av Berraperra1975 2026-08-28 kl. 15:55.
Citera
2026-08-28, 15:57
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Runar har för första gången på tre månader skrivit ett nytt inlägg på Substack. Detta med anledning av Carolas kommande memoarer, som Runar inte har läst (boken släpps först 8 september).

Runar skriver: ”Hon har nu skrivit en bok där hon av någon oförklarlig anledning attackerar, demoniserar och försöker förnedra mig 146(!) gånger enligt tidningen Dagens Nyheter”.

Vilket inte är sant. Bara för att Runars namn nämns 146 gånger betyder det förstås inte att Carola attackerar, demoniserar och försöker förnedra honom lika många gånger - även om hon nog skulle kunna göra det.

Carola har tidigare sagt att det var hon som gjorde slut. Runar hävdar nu att det var han: ”Jag begärde tyvärr skilsmässa år 2000 pga av hennes notoriska otrohet.”

Av någon anledning blandas också Dolly Parton in i det förvirrade inlägget: ”I dagarna har en hel värld och dens olika potentater bevittnat hur Dolly Parton föddes… ”

Jag råkar veta att Runar knullade runt redan som nygift. Antagligen innan det också. Så det var ingen hemlighet att hon också knullade runt. Men hon hade i alla fall ett par män över tid, medan Runar satte på allt han kunde. Jag har alltid undrat över varför hon blev mamma med Runar så sent in i äktenskapet. Men det är ju inte säkert att hon blev det... med Runar.
Att Runar nämns 146 gånger betyder ju inte att hon kastar skit på honom 146 gånger. Att han nu särskilt skriver en helt egen artikel om detta tyder ju på att han vett vilken skitstövel han har varit och gör allt för att ljuga sig fri. Och de var ju trots allt gift i tio år, mitt under hennes brinnande karriär. Så det var knappast möjligt att nämna honom färre gånger, oavsett vad det handlar om.
Runar försöker göra sig till offer här. Och så försöker han rättfärdiga sig som man genom att hävda att han ville ha skilsmässa. Carola säger motsatsen. Med Runar-logik gick det till sä här:
Carola: Runar, jag har legat med en annan man. Nu orkar jag inte mer. Jag vill skilja mig.
Runar: Nej nej, älskling. Inte det. Jag lovar, jag ska bli en ny och bättre man.
Carola: Jag har bestämt mig, så det blir inga nya försök.
Runar: Okej, i så fall vill jag skilja mig. Jag älskar inte dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Läste någonstans att Carola sa att hon hade uppgifter som skulle kunna sänka Runar långt ner.
Jag tycker han är rätt duktig på att sänka sig själv. Det går lite långsamt bara. Just nu verkar han slagit sig samman med några av krisendomens riktiga mörkermän som vill skapa något nytt tillsammans. Jag kan nästan slå vad om att han har lånat pengar av dem och snart kommer de inse att han aldrig tänker betala tillbaka och så är han ensam igen.
Citera
2026-08-28, 18:50
Medlem
beckos avatar
Citat:

Fattar du fortfarande inte att Runar hade rätt?

Runar gjorde slut: ”Jag begärde tyvärr skilsmässa år 2000 på grund av hennes notoriska otrohet.”

Om man utan belägg tror att Carolas otrohet berodde på psykiskt eller fysiskt våld från Runar, är man helt dum i huvudet.

Det sitter folk här och serie-nätmobbar och stalkar Runar eftersom de tror att Carola är ett helgon, när hon uppenbarligen har stora problem både i huvudet och mellan benen.

Sveriges mest skenheliga kristna. Det såg man ju hela tiden, fast man inte ville se det: Carola är ett mentalt och spirituellt riskvrak som bröt ner sin stackars man, både under och efter äktenskapet. Det händer hela tiden med vrak.

Alla, inklusive vänner och barn, ska be Runar om ursäkt: Förlåt, Runar. Vi intelligenta fattar nu.
Senast redigerad av becko 2026-08-28 kl. 18:54.
Citera
2026-08-29, 08:18
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
😅😂 du o Runar står för fredagsunderhållningen
Till alla läsare: Tro inte på alla galna nätmobbare i den här tråden

Sakligt hållbar kritik om Runar (offer för notorisk otrohet, galna nätmobbare, vrakex-hat mm) :

– Upprepade domar för ekonomisk brottslighet
– Historiska miljonskulder
– Ny hovrättsdom för penningtvätt
– Dokumenterad misskötsamhet i fängelset
– Erkännandet att han sköt katten
– Bilder som sannolikt är AI-genererade

Obekräftad galen kritik och galna 😅 omdömen av galna 😂 serie-näthataren Rikskrim08:

– Psykopati, antisocial personlighetsstörning och andra allvarliga psykiska problem
– Våldsamhet
– Låg intelligens, svagbegåvning och en 14-årings intellektuella nivå
– Ett liv byggt på lögner, ständigt ljugande och löften som aldrig förverkligas
– Systematiskt ekonomiskt utnyttjande av kvinnor
– Intresse enbart för förmögna kvinnor
– Tömning av kvinnors tillgångar efter giftermål
– Sökande efter äldre kristna kvinnor att utnyttja
– Jakt på nästa kvinnliga offer och planering av nya bedrägerier
– Pågående skattefusk och oredovisade Swishbetalningar
– Spärrade bankkort till följd av ekonomisk brottslighet
– Ytterligare ekonomiska utredningar
– Förlorad vårdnad om barnen
– Barn som inte vill ha kontakt, skäms eller tagit avstånd
– En son som inte vill bära hans efternamn
– En fullständigt förstörd relation till barnen
– Oförmåga eller ovilja att arbeta
– Arbete endast under hot om fängelsestraff
– Avsaknad av utbildning och yrkeskompetens
– Extrem fattigdom och ett påstått liv ”i en garderob”
– En flickvän som inte existerar
– Egen produktion eller beställning av AI-genererade flickvänsbilder
– Positiva artiklar om sig själv skrivna med AI
– Följare och en målgrupp som huvudsakligen sägs ha psykiatriska diagnoser
– Kristendomen använd som verktyg för egen vinning
– Omdömen som clown, förlorare, sjuk, patetisk, tafatt och ointelligent
Senast redigerad av becko 2026-08-29 kl. 08:27.
Citera
2026-08-29, 13:55
Medlem
En kung till en annan skrev han om Harald..de säger väl allt om grandios självbild 🚩🚩🚩🚩🚩

Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Runar hade ju ett lysande tillfälle att verkligen "bli kompis" med Jimmi. Det var inför ett val för flera år sedan. Runar hade hyrt en konferenslokal hos Elmia i Jönköping och sålt sittplatser till hans egen intervju med Jimi. Framförallt var det ett tillfälle för Jimi att övertyga de som annars brukade rösta på KD att kliva över till hans parti. Jimi försökte smöra och säga att han gått i söndagsskola och hade "en slags tro" och så vidare. Runar lär ha tjänat en rejäl hacka på detta. Tänkte han i alla fall.
Ett par månader senare visade det sig att han inte hunnit betala hyran för Elmia. Runar betalar ju som bekant aldrig för sig, så det var inte oväntat. Men han ljög och påstod att han låg inlagd på sjukhus och inte hade hunnit öppna posten.
Kort därpå visade det sig att han hade fått låna en bil av Elmia. Han hade sagt att han bara behövde den för ett kort ärende. Men han hade glömt att lämna tillbaka den...
Och som en sista spik i kistan påstod han att han hade fått i uppdrag att skriva Jimis biografi. Vilket Jimi snabbt dementerade. Så det blev ingenting. Man får anta att Jimi inte var intresserad av att hänga med en blonderad sol och vårare.
Det roliga är att Runar ofta skriver på sitt Insta att han är noga med att "väga" sina bekantskaper så han vet vem som är vän eller fiende. Han tror att det är hans val att få vänner.
Citera
2026-08-29, 19:00
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

"I sin nya bok ”Jag är Carola”, som släpps 8 september, anklagar hon Sögaard för psykisk misshandel under deras äktenskap. – Jag hade kunna sänka den karln under varenda matta. Men då hade folk slagit in dörren."
https://www.expressen.se/noje/runars-svar-till-carola-bitterheten-eskalerat/
Det hedrar Carola athon inte vill beblanda sig med horkarlen Runar. Den som brottas med sotaren blir alltid smutsig.
Runar påstod att han älskade Carola med bedrog henne ständigt. Carola var väl inte heller Guds bästa barn. Men Runar var mer av en häradsbetäckare, medan Carola hade några återkommande partners hon dessutom hittade stöd hos. Så där är de lika goda skåpsupare. Men Runar vet väl inte själv hur. många människor han har lurat och hur mycket han stulit genom åren. Där är Carola en godare person som faktiskt vill göra rätt för sig. Runar blåser alla han kan eftersom han är sjuk i huvudet och inte kan hejda sig. Jag tror Runar är livrädd för hennes kommande bok och kommer att skriva en egen bok där han kommer hitta på svar på alla hennes påståenden. En psykopat kan aldrig ha fel.
Citera
2026-08-29, 19:34
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Om inte gamla kompisar vill veta av en så får man hitta på nya minnen.

På Instagram hävdar Runar att han var bekant med Dolly Parton. ”Den mest karismatiska, begåvade och roliga artist jag någonsin träffat”, skriver mytomanen.

Kan Runar möjligen ha lärt känna henne när han påstod sig vara mental tränare och coach för internationella kändisar som Sting, Robert Downey Jr och Matt LeBlanc?

Eller träffade Runar Dolly under de år då han hävdade att han hade diverse rättigheter till amerikanska Grammygalan, med tillhörande fester i Atlantic City, New York och Los Angeles?

Eller mötte Runar på Dolly på någon av de ”mängder av fester” där både Trump och Epstein var närvarande?

Så många frågor, så lite bildbevis.

https://postimg.cc/p9vvWv1p
Runar och de andra bedragarna från församlingen Karisma brukade systematiskt sno pengar ur kollekten för att bekosta sina resor till LA. Där höll en amerikansk pastor vid namn Tim Storey gudstjänster och bibelstudier mot ganska dyr betalning. Det gjorde han inte för att berika sig själv, pengarna skulle gå till välgörenhet. Men genom att betala 10,000 kronor fick kändisarna vara ifred. Det gjorde Sting och Robert Downey. Och eftersom Runar också gjorde det så fick han vara med. Det var här något gick sönder på riktigt hos Runar. Han ljög och trodde nog på riktigt att han skulle få ett eget TV-program i USA. Han kan ju knappt engelska.
Så nej, Runar känner inte Dolly. Han har drömt det. Han har rest till USA och bott en del hos sin syrra eller bror när Amadeus var liten. Han stämde Carola på ett par miljoner och köpte klippkoty till Disneyworld. Han brände alla pengar på ingenting egentligen. Så när Carolas pengar var slut försökte han förföra andra kändistjejer, men det gick inte. Han är alldeles för störd föratt någon ska orka leva med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in