Citat:
Ursprungligen postat av
matelart
Kan mycket väl vara så. Men jag tror snarare att han syftade på att pappa Frank inte täckte upp för honom inför och under rättegången 2019. Enligt Runar var det pappan som drev företaget, medan åklagaren hävdade att det var Runar som var den egentliga huvudmannen med det operativa ansvaret, trots att Frank var företrädare på pappret (pga. Runars näringsförbud). Frank bekräftade mer eller mindre det åklagaren påstod, både under förundersökningen och under förhöret i tingsrätten. Om jag minns rätt.
Ja, det har du helt rätt i. Men farsan satt ju flera år i norskt fängelse (när Runar gifte sig) för mer eller mindre samma ekobrott som Rune själv åkte för. Uppenbarligen ser man strängare på ekobrott i Norge.
Med andra ord önskade Runar att hans då typ 80-åriga far skulle ta hans smäll och krypa in i hans ställe. Det kan man förstå att han inte ville. Hur funtad i huvudet är man om man tycker det är ett svek? Jag minns att domaren efter en rättegång tog upp just det och undrade om Runar verkligen ville sätta dit sin far för ett brott som han bevisligen gjort helt på egen hand. Och det kan man verkligen fråga sig.
Det var därför jag tänkte att det som kan vara ett stort svek är att han skulle vara adopterad eller att typ han inte är far till sin son. Det ligger som sagt rätt bra i tiden för att ignoreras.