2026-08-22, 09:52
Medlem
Nu har Runar kommenterat Pernilla Wahlgrens kommentar hos Gabriel och Tobias. Dom han glatt berättade för att de skulle hamna i helvetet. Han är inte klokt.
Citera
2026-08-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Runar skrev för några år sedan på sin FB att han precis hade fått reda på det största sveket i sitt liv. Han är så korkad att det inte är omöjligt att han fått reda på att Amadeus har en annan pappa? En spekulation,

Kan mycket väl vara så. Men jag tror snarare att han syftade på att pappa Frank inte täckte upp för honom inför och under rättegången 2019. Enligt Runar var det pappan som drev företaget, medan åklagaren hävdade att det var Runar som var den egentliga huvudmannen med det operativa ansvaret, trots att Frank var företrädare på pappret (pga. Runars näringsförbud). Frank bekräftade mer eller mindre det åklagaren påstod, både under förundersökningen och under förhöret i tingsrätten. Om jag minns rätt.
Citera
2026-08-22, 19:35
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matelart
Kan mycket väl vara så. Men jag tror snarare att han syftade på att pappa Frank inte täckte upp för honom inför och under rättegången 2019. Enligt Runar var det pappan som drev företaget, medan åklagaren hävdade att det var Runar som var den egentliga huvudmannen med det operativa ansvaret, trots att Frank var företrädare på pappret (pga. Runars näringsförbud). Frank bekräftade mer eller mindre det åklagaren påstod, både under förundersökningen och under förhöret i tingsrätten. Om jag minns rätt.
Ja, det har du helt rätt i. Men farsan satt ju flera år i norskt fängelse (när Runar gifte sig) för mer eller mindre samma ekobrott som Rune själv åkte för. Uppenbarligen ser man strängare på ekobrott i Norge.

Med andra ord önskade Runar att hans då typ 80-åriga far skulle ta hans smäll och krypa in i hans ställe. Det kan man förstå att han inte ville. Hur funtad i huvudet är man om man tycker det är ett svek? Jag minns att domaren efter en rättegång tog upp just det och undrade om Runar verkligen ville sätta dit sin far för ett brott som han bevisligen gjort helt på egen hand. Och det kan man verkligen fråga sig.

Det var därför jag tänkte att det som kan vara ett stort svek är att han skulle vara adopterad eller att typ han inte är far till sin son. Det ligger som sagt rätt bra i tiden för att ignoreras.
Citera
2026-08-22, 19:48
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Nu har Runar kommenterat Pernilla Wahlgrens kommentar hos Gabriel och Tobias. Dom han glatt berättade för att de skulle hamna i helvetet. Han är inte klokt.
För er som i likhet med mig hade missat denna roliga händelse, finns allt sammanfattat här:
https://bloggbevakning.nyheter24.se/2026/08/22/runar-sorgaard-facit/#comments

Runar har sagt att Gabriel (som är en homosexuell kristen) skulle brinna i helvetet. Han blev ledsen och tog upp det sin podd. Pernilla skrev tröstande att Runar är IQ-badboll och att han inte ska ta åt sig. Runar svarar och skyller ifrån sig på Gud. Ingen gillar Runar, så det var kul att läsa kommentarsfätet hos bloggbevakning också.
Citera
2026-08-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Gabriel och Tobias är det ett konto eller?

Edit - såg nu att frågan besvarats av annan användare.
Senast redigerad av Jonsson99 2026-08-22 kl. 20:28.
Citera
2026-08-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Gabriel och Tobias är det ett konto eller?

Edit - såg nu att frågan besvarats av annan användare.
Jag vet när jag skrev inlägget att jag gjorde det väldigt slarvigt. Glad att nån fångade upp och länkade bloggbevakningen.
Citera
2026-08-22, 20:34
Medlem
Citat:
För er som i likhet med mig hade missat denna roliga händelse, finns allt sammanfattat här:
https://bloggbevakning.nyheter24.se/2026/08/22/runar-sorgaard-facit/#comments

Runar har sagt att Gabriel (som är en homosexuell kristen) skulle brinna i helvetet. Han blev ledsen och tog upp det sin podd. Pernilla skrev tröstande att Runar är IQ-badboll och att han inte ska ta åt sig. Runar svarar och skyller ifrån sig på Gud. Ingen gillar Runar, så det var kul att läsa kommentarsfätet hos bloggbevakning också.
Tack för att du klargjorde vad det handlade om!
Citera
2026-08-22, 21:32
Medlem
Någon som vet Runars relationsstatus just nu? Är han fortfarande ihop med sitt fantasifoster ("Lena")?
Citera
2026-08-23, 12:24
Medlem
MyskbullBarrabass avatar
Switcha snabbt mella dessa bilder
FÅ: https://shorturl.at/0Ye7r
AS: https://shorturl.at/Bj1wM

Citat:
Nu hann det ju gå en hel del år ändå. Carola har sagt att hon inte vågade skilja sig så länge de var med i Livets ord. Varför man kan anta att de under lång tid hade ett "öppet" förhållande. Öppet så tillvida att Runar knullade allt som kom i hans väg, men inte ville att Caola skulle ligga med någon annan. Runar ska nog vara tacksam att det finns abort, annars hade han haft bastarder lite här och där.

Carola nämner en musker hon låg med (F Å_al). Men hon hade flera älskare. Runar nämner en norrman hon hade en fling med under en semester (utan Runar). När hon berättade det för Runar påstår han själv att han körde till Oslo och spöade upp norrmannen. Det är såklart en lögn. Runar skulle aldrig våga det. Men det kan vara sant för det? En rolig anekdot är att det hände ganska exakt nio månader innan Amadeus föddes. Varför man även kan tänka sig att Carola och Runars sexliv kanske inte hände varje vecka under den perioden?

Runar skrev för några år sedan på sin FB att han precis hade fått reda på det största sveket i sitt liv. Han är så korkad att det inte är omöjligt att han fått reda på att Amadeus har en annan pappa? En spekulation, men Amadeus är ju inte särskilt lik Runar alls. Dessutom säger ryktet att norrmannen Carola var med var en känd norsk fotbollsspelare... sug på den.

Sug också på hur ni tror Runar skulle reagera på en sådan uppgift? Hans enda claim to fame är att han varit gift med Carola och att han skulle vara far till Amadeus. Om han inte är det... skulle han aldrig erkänna det. Då skulle banden till Carola vara klippt för all framtid. Så han är bakbunden. Å andra sidan "är" han ju pappa till Amadeus såtillvida att han varit med och uppfostrat honom. De har ett band som Amadeus kanske inte heller vill klippa helt, men som han vill hantera på sitt sätt. Oavsett.

Jag tycker ändå det är starkt av Carola att inte smutskasta Runar mer än nödvändigt. Boken ska ju handla om henne och hennes liv. Han var och är en skitstövel, men hon mår bra nu och vill fortsätta utan vidare inblandning av norrmannen. Helt rätt tänkt. Hotet om en del två är nog mest för att Runar ska hålla käften. Han har ju redan gått ut på Insta och skrivit att "media" ljuger om att han skulle vara en skitstövel. Han törs inte säga att Carola ljuger, för innerst inne vet han att det hon säger är sant och att hon har så många hållhakar på honom.
Citera
2026-08-23, 12:29
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Fuck 😱 Är det där AI eller?
Likheterna mellan dom här två är nästan för bra 😁

Citat:
Ursprungligen postat av MyskbullBarrabas
Switcha snabbt mella dessa bilder
FÅ: https://shorturl.at/0Ye7r
AS: https://shorturl.at/Bj1wM
Citera
2026-08-23, 12:30
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Någon som vet Runars relationsstatus just nu? Är han fortfarande ihop med sitt fantasifoster ("Lena")?

Runar är nog fortfarande ihop med fantasifostret AI-Lena, eftersom han nyligen skrev på Insta stories: "Har inte ens en exflickvän..."

https://postimg.cc/BjYvsvHZ
Citera
2026-08-23, 13:04
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Runar är nog fortfarande ihop med fantasifostret AI-Lena, eftersom han nyligen skrev på Insta stories: "Har inte ens en exflickvän..."

https://postimg.cc/BjYvsvHZ
Men det uttalandet beror nog på att det avslöjades att nån tant roddade ”Lena”kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in