Citat:
Ursprungligen postat av
PaleontologistKid
Den här frågeställningen borde vara en bra träning för Kurt-Sune för att utveckla sina låsta tankespår. Men på något absurt vis så väljer man att dra på sig skygglappar och bara se en orosanmälan (trots att alla relativt unisont håller med om att orosanmälan från IS är orsaken till att allt gick fel från början). Utan den hade det aldrig blivit ett akut omhändertagande.
Det är ju för tusan precis det jag INTE gör! Jag har ju gjort det glasklart för er systemriddare: den externa utredaren har läst orosanmälningarna i deras helhet och i original och det handlar alltså inte för fem öre om samma typ av oro!
Utredaren förklarar ju tydligt att det behandlande vårdteamets oro var av en helt annan karaktär än skrivbordsläkaren I.S. fria fantasier om att Victoria skulle föra in farliga ämnen i infarterna!
Ni försöker desperat ge sken av att det här var samma typ av oro, men det var det alltså inte! När ni försöker klumpa ihop I.S. hittepå-oro med det faktiska vårdteamets oro visar ni bara att ni desperat försöker dölja socialtjänstens fatala misstag: att blint gå på en skrivbordsläkares fantasier och strunta fullständigt i det behandlande vårdteamets bedömningar.
Vårdteamets oro räckte inte på långa vägar för ett så brutalt och överdrivet ingripande från socialtjänstens sida och det kritiserades som bekant extremt hårt i den externa utredningen!
Citat:
Ursprungligen postat av
PaleontologistKid
Eftersom man la ner spåret kring I.S anmälan och MbP - varför kan inte Kurt-Sune göra det?
Ni systemriddare fular er och misstolkar vårdteamets oro helt medvetet!
Den var inte för fem öre av samma karaktär som I.S. rena hittepå. Vårdteamets oro räckte inte på långa vägar till något ingripande.
Att ni låtsas som att det var samma sak bevisar bara att ni desperat försöker täcka upp för soc fatala misstag!
Citat:
Ursprungligen postat av
PaleontologistKid
Varför kan vi inte fokusera på anmälan från Elsas egna vårdteam och ställa oss frågan varför det blev orosanmälan undertecknat av hela teamet?
Det var precis det som den externa utredaren fokuserade på och läste i sitt original. Slutsatsen är ju alldeles glasklar: socialtjänsten vägde oron totalt fel!
Den oro som borde ha vägt i princip lättast från en skrivbordsläkare som aldrig någonsin hade träffat vare sig Elsa eller Victoria fick absolut störst genomslag i hela utredningen. Samtidigt avfärdades oron från det behandlande vårdteamet, som var av en helt annan karaktär och som inte på långa vägar räckte till ett så brutalt juridiskt ingripande som soc tog till!
Att ni systemriddare vägrar ta in vad den externa utredaren slår fast i originalakterna bevisar bara hur saklösa ni är. Soc ställde till med ett fullständigt myndighetshaveri genom att bygga ett LVU på rena skrivbordsfantasier i stället för på verklig vårdexpertis!
Citat:
Ursprungligen postat av
PaleontologistKid
Vad hade hänt innan? Vad stod i IVO-anmälan? Om dialogen om droppet förekommit regelbundet i enlighet med förhöret från L.E - varför journalfördes inte det? Varför agerade inte vården mer avseende diskrepansen - eller gjorde dom det?
Hur ska någon kunna veta det? Vet du det? Bäst är att hålla sig till originaldokumentationen. men det verkar du ha svårt att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
PaleontologistKid
Att tro att sjukhuset i Örebro försökte ”mörka” sina misstag genom en orosanmälan är absurt. Om något riktar man ett ljus på händelserna genom en anmälan - knappast effektivt om man vill dölja ett fel.
att orosanmälningar kan användas som repressalie är inget konstigt. Om det gjorts i detta fall vet vi inte, men det är ett riktigt lömskt vapen som kan få oerhörda konsekvenser som soc beter sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
PaleontologistKid
Sen finns det enligt mig mindre intressanta frågor, som ”varför behövde Elsa gömmas undan hela sin familj?” För där är svaret - det behövde hon kanske inte.
"Kanske?!" Alltså, nu får du för tusan ta och skärpa dig! Säg det rakt ut i stället för att sitta och linda in saker i bomull: Hon behövde inte skiljas från sin familj överhuvudtaget!
Hon är hemma hos sin familj i dag och det går hur bra som helst! Det fanns faktiskt noll anledning att separera henne från sin familj på det där vidriga sättet. Absolut noll!
Att du fortfarande sitter och tvekar och slänger dig med fega "kanske" när facit ligger rakt framför näsan på dig är ju helt otroligt. Det var ett fullständigt meningslöst myndighetsövergrepp som orsakade enorm skada helt utan grund, och att hon är hemma och mår bra i dag är det definitiva beviset på att socialtjänstinsatsen var en total katastrof från start till mål!
Citat:
Ursprungligen postat av
PaleontologistKid
Socialtjänsten har gjort fel upprepade fel i detta ärendet. Fel. Fel. Fel. Jag vet liksom inte hur många gånger jag, doktorn, Adina, Totius och alla andra som gett upp om tråden ska behöva säga att vi tycker att socialtjänsten tagit felaktiga beslut och gjort fel.
Det har ni inte sagt.. Och det kan vem som helst gå tillbaka i tråden och kontrollera. Pinsamt försök av dig att skriva om historien.
Citat:
Ursprungligen postat av
PaleontologistKid
Men det går inte att föra en enda dialog om någon faktiskt intressant frågeställning i den här tråden - för Kurt-Sune förstör exakt varje dialog med AI-sammanfattningar ingen behöver eftersom jag tror att alla som hänger kvar här läst både den externa utredningen och Lex Sarah. Jag slutar i alla fall att svara Kurt-Sune nu.
Men vad exakt är fel i sammanfattningarna? AI är ett bra verktyg för att sammanfatta utredningar. De får inte plats i sin helhet, annars hade jag klippt in hela om det hade gått. Det går inte här.