2026-08-26, 03:20
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Aha, bilden klarnar. Säkert därför höger-extrema rasisten som ville ha återvandring machetemördade en svensk flicka. Perfekt upplägg så här inför valet.
Samtliga offer har utländsk bakgrund. Precis som hans idol Lundin Pettersson så var det endast människor med utländsk bakgrund som attackerades.

Förutom att hylla andra skolmord på sin TikTok så var han även för återvandring och propagerade i flertalet inlägg för Alternativ för Sverige och Örebropartiet, som båda går till val på en omfattande återvandringspolitik.
Senast redigerad av Ellenlivsvilja 2026-08-26 kl. 03:23.
Citera
2026-08-26, 03:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Är ju hans pappa som heter Carlos(enligt tidningen) så är väl han som är latinamerikansk isåfall.

Mamman har inte jag sett någon info alls om.

Ber så mycket om ursäkt men det blev lite fel. Jag gissade att två stycken Karoly N fanns i Höganäs år 2000 enligt folkbokföringen. Jag skrev att jag gissade att de var far och farfar till Liam.

Efter kontroll på MrColl så har jag verifierat att KN född 1973 är rätt person. Eftersökt 10000+ gånger på MrColl. Om KN född 1948 är farfar gissar jag bara.

Vad som blev riktigt fel var att jag skrev att båda var födda i Sverige.
Båda är födda i Ungern.
Citera
2026-08-26, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Samtliga offer har utländsk bakgrund. Precis som hans idol Lundin Pettersson så var det endast människor med utländsk bakgrund som attackerades.

Förutom att hylla andra skolmord på sin TikTok så var han även för återvandring och propagerade i flertalet inlägg för Alternativ för Sverige och Örebropartiet, som båda går till val på en omfattande återvandringspolitik.

du verkar insinuera att politiken skulle vara ansvarig för att en idiot går bärsärkagång? Då är det vänsterns fel när terrorattacker sker i europa.
Citera
2026-08-26, 05:19
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
du verkar insinuera att politiken skulle vara ansvarig för att en idiot går bärsärkagång? Då är det vänsterns fel när terrorattacker sker i europa.
Ingen lever i ett vakuum. Människor påverkas av det samhällsklimat och den politiska retorik som omger dem. Att påpeka det är inte samma sak som att hävda att politiker personligen är ansvariga för att någon går bärsärkagång.
Citera
2026-08-26, 06:31
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ber så mycket om ursäkt men det blev lite fel. Jag gissade att två stycken Karoly N fanns i Höganäs år 2000 enligt folkbokföringen. Jag skrev att jag gissade att de var far och farfar till Liam.

Efter kontroll på MrColl så har jag verifierat att KN född 1973 är rätt person. Eftersökt 10000+ gånger på MrColl. Om KN född 1948 är farfar gissar jag bara.

Vad som blev riktigt fel var att jag skrev att båda var födda i Sverige.
Båda är födda i Ungern.

1990 bodde tre personer med samma efternamn (Nebel) på samma adress i Höganäs Skåne. Far och son som båda heter Karoly samt en kvinna Eva. Om Eva är Liams farmor låter jag vara osagt men det är väl ganska troligt. Sonen är iallafall född samma år och dag som Liams pappa. :-)
Citera
2026-08-26, 06:32
Medlem
Så han har syskon. Men vet man varför han gjorde de han gjorde.
Citera
2026-08-26, 07:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
1990 bodde tre personer med samma efternamn (Nebel) på samma adress i Höganäs Skåne. Far och son som båda heter Karoly samt en kvinna Eva. Om Eva är Liams farmor låter jag vara osagt men det är väl ganska troligt. Sonen är iallafall född samma år och dag som Liams pappa. :-)

KN 48 står som frånskild 1991.

Nog om detta.
Citera
2026-08-26, 08:11
Medlem
MyJustices avatar
Den dysfunktionella Pappan söker nu upp kvällstidningar för att förekomma negativ uppmärksamhet.
Jag tycker att vi måste få inblick i dysfunktionella
Familjers skadeverkningar.
Låt inte Pappans snyft historie få verkan
https://www.expressen.se/nyheter/krim/liam-nebels-pappa-har-gjort-misstag/
Senast redigerad av MyJustice 2026-08-26 kl. 08:15.
Citera
2026-08-26, 08:16
Medlem
Åklagaren har anhållit en man på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord och medhjälp till försök till mord i Fagersta
Citera
2026-08-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Är ju hans pappa som heter Carlos(enligt tidningen) så är väl han som är latinamerikansk isåfall.

Mamman har inte jag sett någon info alls om.
Pappan heter Karoly, men ska ha kallat sig Carlos på Facebook. Att han heter Carlos i Expressen är kanske för att han vill vara mera anonym. Visar ju inte ansiktet heller. Eller vill kanske kallas så. Är annars född i Ungern med ungerska föräldrar.
Citera
2026-08-26, 08:18
Medlem
Enligt svt är en till man anhållen
Citera
2026-08-26, 08:18
Medlem
Jag undrar varför det är så svårt att omhänderta barn i vissa situationer. På tv hör man hur de omhändertar barn som är 2 år på lösa grunder som sen återlämnas.

I det här fallet hade han behövts omhändertas när han var mycket yngre. Skolan har orosanmält i flera år.

Jag undrar vad som kommer att stå i Sundsvalls kommuns utredning. Kommer det stå att de gjorde en felbedömning och att han borde omhändertagits som 3-4-åring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in