2026-08-25, 23:17
Medlem
Pappan berättar i Expressen

https://www.expressen.se/nyheter/krim/liam-nebels-pappa-har-gjort-misstag/

Jag undrar verkligen vilken bakgrundskontroll Sundsvalls kommun gjorde på familjehemmet.
Citera
2026-08-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999

Varför ger dem detta utrymme i media? Pappans dikt med?

Spyr lite i munnen av Expressens ”journalistik”. Äckligt med den där dikten.

Fanns förmodligen goda avledningar till att killen inte hade kontakt med sin pappa. Kanske att pappan var en gigantisk skitstövel?

Men nu ska pappan få utrymme med sin ”kärlek”. Också lite martyrfasoner med ”han kommer kanske inte leva så länge.”
Citera
2026-08-25, 23:26
Medlem
[quote=Kronhjort111|95775275]
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Är det bara jag som inte får ihop det som pappan säger i expressens artikel?

Och

Desto mer som framkommer kring killens liv desto mer skugga faller på de vuxna (inklusive professionella) han har haft omkring sig. Man förstår att han måste ha varit helt rotlös och mått skit. Varför har han fått bo med denna pappa så länge som hotat och misshandlat hans mamma? Sedan tydligen även andra kvinnor och hållit honom borta från skolan? Varför blev han placerad i helt olämpliga fosterhem? Varför blev han dumpad i en ensam lägenhet på slutet?

Han har ju tydligt signalerat att han behöver hjälp. Ingen som gått under radarn. Mått skit, betett sig våldsamt.

Hans liv förefaller otryggt och sorgligt.

Jag håller verkligen med dig...så mångq radikalt misstag som gjorts under de senaste typ 18 åren och jag har också funderat över exakt samma frågor.

Hur kan familjehemmet ha godkänts...även om dom kände varandra och just det här med lägenheten...känns väl inte som det första jag skulle föreslå om jag hade haft vilken placering hos mig som helst.
Citera
2026-08-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1098zxc

Jag undrar verkligen vilken bakgrundskontroll Sundsvalls kommun gjorde på familjehemmet.

Jag tycker pappans brev är direkt konstigt. En första fundering... Är det skrivet med AI?

Sen att han berättar hur mycket han älskar sonen och att han alltid kommer vara där för honom. Och om han ser tillbaka så kommer han inse han hade en pappa som verkligen älskade honom eller vad han (eller AI:n) skriver. Det verkar ju som om han inte tyckte han gjorde något fel och att sonen ska inse det... Han skriver i för sig förlåt vilket väl är bra, men han är både i artikeln och brevet mycket vag om vad han egentligen ursäktar för...

Det konstiga är dock att han inte nämner dådet alls. Vad sonen har gjort... Han har en son som bokstavligen har gjort värre saker än Damien själv och han nämner det inte med ett ord? Att han tidigare säger sig vara förkrossad men ser han egentligen att sonen dödat en tjej som en bagatell? Många skulle ta avstånd från en son som gjort en så bestialisk handling... Eller åtminstone nämna det med ett ord...

Ingen annan som reagerar på det?

Sen framstår pappan som så sympatisk och ok att många börjar tvivla på att han gjort något fel alls. Alla framställer väl sig själv i bättre dager än de egentligen är, men vissa personer är speciellt bra på det. Fadern är väldigt vältalig och övertygande men sonen togs bort från hemmet en anledning...
Citera
2026-08-25, 23:42
Medlem
Dotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag tycker pappans brev är direkt konstigt. En första fundering... Är det skrivet med AI?

Sen att han berättar hur mycket han älskar sonen och att han alltid kommer vara där för honom. Och om han ser tillbaka så kommer han inse han hade en pappa som verkligen älskade honom eller vad han (eller AI:n) skriver. Det verkar ju som om han inte tyckte han gjorde något fel och att sonen ska inse det... Han skriver i för sig förlåt vilket väl är bra, men han är både i artikeln och brevet mycket vag om vad han egentligen ursäktar för...

Det konstiga är dock att han inte nämner dådet alls. Vad sonen har gjort... Han har en son som bokstavligen har gjort värre saker än Damien själv och han nämner det inte med ett ord? Att han tidigare säger sig vara förkrossad men ser han egentligen att sonen dödat en tjej som en bagatell? Många skulle ta avstånd från en son som gjort en så bestialisk handling... Eller åtminstone nämna det med ett ord...

Ingen annan som reagerar på det?

Sen framstår pappan som så sympatisk och ok att många börjar tvivla på att han gjort något fel alls. Alla framställer väl sig själv i bättre dager än de egentligen är, men vissa personer är speciellt bra på det. Fadern är väldigt vältalig och övertygande men sonen togs bort från hemmet en anledning...

Det ligger en hel kennel begraven här...
Citera
2026-08-25, 23:46
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1098zxc

Ganska konstig grej att använda chatgpt till....
Citera
2026-08-25, 23:59
Avstängd
Monerokungens avatar
Häktad med restriktioner hur länge?
Citera
2026-08-26, 00:17
Medlem
[quote=Carsten2.0|95775370]
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111

Jag håller verkligen med dig...så mångq radikalt misstag som gjorts under de senaste typ 18 åren och jag har också funderat över exakt samma frågor.

Hur kan familjehemmet ha godkänts...även om dom kände varandra och just det här med lägenheten...känns väl inte som det första jag skulle föreslå om jag hade haft vilken placering hos mig som helst.

Å andra sidan bör inte någon behandling leda till att någon utför helt bisarra handlingar... Jag har svårt att tro att en i grunden normal 18-åring skulle göra något sådant. Jag tror inte heller att en dålig uppväxt kan driva vem som helst till vad som helst, även om det nog bidrar...
Citera
2026-08-26, 00:24
Medlem
[quote=Snobird|95775584]
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0

Å andra sidan bör inte någon behandling leda till att någon utför helt bisarra handlingar... Jag har svårt att tro att en i grunden normal 18-åring skulle göra något sådant. Jag tror inte heller att en dålig uppväxt kan driva vem som helst till vad som helst, även om det nog bidrar...
Nej, det är inte tillräckligt. Det krävs något mer. Man undrar tex varför ett barn av flera i en familj blir kriminell medan syskonen inte blir det, trots att de haft i stort sett samma uppväxt. Finns olika förklaringar, tex en medfödd känslighet. Slumpen har nog betydelse tänker jag.
Citera
2026-08-26, 01:05
Medlem
Att Expressen tillåter en sån ”snyft” historia från en notoriskt kvinnoförövare är så oerhört låg journalistik . Pappan Karola Nebel är en förövare av kvinnor som tyvärr fått en käft och tunga att använda för att snärja kvinnor , han använder Don Juan metoder med presenter , gåvor och löften om det ena och det andra och när han inte får som han vill så börjar hoten , stalking och trakasserier i kolossalformat. Så många han hasslat och blåst i Västernorrland är utan motsvarighet , både gamla människor , kvinnor och unga - fyfaan .

Att han själv vandrat samma väg med övergivenhet från egna föräldrar är inget rättfärdigande att själv skita i sitt ansvar som förälder Synd om Liam och än värre hans offer (hoppas att det stannar här) att istället småhassla för brödfödan till sig själv med sin ”Don Juan” metodik skadar tyvärr andra mer han själv . Detta som hänt har stor del ur hans egenlängtan och rädsla för övergivenhet (yttrar sig i sjuklig kontroll för övrigt) -Att ta sig ur dessa skuld känslor räcker inte tunga och käft att ta sig ur även om Expressen försökte hjälpa med det 🤮. Han har gömt sig i Finland en tid och fortsatt sitt hasslande , många vittnar om fortsatta svek i hans framfart .

En innerlig önskan är att han vårdas när det är dags av en grupp inte än trauma behandlade kvinnor , ej heller benägna att upprepa trauma . De får gärna dela ut karma dock till denna skit . Men man skall aldrig säga aldrig !! Kanske även denna man kan få förlåtelse 🙏🙏
Citera
2026-08-26, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Då ligger det alltså ingen sanning i påståendet att hon skulle vara knarkare och prostituerad?
Det var som sagt många år sedan nu som jag träffade henne sist. Så jag vet inte hur det är med henne nu. Tragiskt om det du skriver är sant.
Citera
2026-08-26, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Då ligger det alltså ingen sanning i påståendet att hon skulle vara knarkare och prostituerad?
JA, det stämmer. Hon sålde sex i Bredsand för cirka tio år sen. Hon var hårt kontrollerad och styrd av Liams pappa. Det är också en av anledningarna till att hon har skyddade personuppgifter idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in