2026-08-25, 21:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Du verkar inte minnas att vi haft samma diskussion ett par gånger tidigare.

Varför skulle polisen ringa upp SE igen, dagen efter, när de redan hade ett snarlikt förhör med honom?

Det är hans drivkraft, snarare än polisens, som ligger bakom.

Var finns uppgiften om att det var SE som ringde upp polisen 5 gånger? Länka gärna.

Varför säger SE att det var polisen som ringde upp honom?

Tråden blir faktiskt inte bättre för att du hittar på osanningar hela tiden.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-08-25 kl. 21:05.
Citera
2026-08-25, 21:08
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Intelligent?

Det var altså JAG som använde uttrycket «satt», INTE Anna Hage. Det var ett sätt att beskriva vad hon egentligen sa, meningen med det hon sa. Är det så jävla svårt att fatta?

Sen har jag tänkt tanken att kanske ni svenskar lägger en lite annan betydning i ordet «satt» än jag är van vid. Det vet jag faktiskt inte.
Men det är smällar ni får ta om ni öppnar upp ett förum för baggar.

Anyhow, Anna Hage beskriver en människa som mycket väl kan vara Engström. Så är det.

Du framstår som allt annat än intelligent. Övrigt avstår jag att kommentera, jag anser att det är trams. Både på norsk och svenska.
Citera
2026-08-25, 21:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Var finns uppgiften om att det var SE som ringde upp polisen 5 gånger? Länka gärna.

Varför säger SE att det var polisen som ringde upp honom?

Tråden blir faktiskt inte bättre för att du hittar på osanningar hela tiden.

Det hsr redan länkats och förklarats tidigare.

Du fattade lika lite då.
Citera
2026-08-25, 21:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Du framstår som allt annat än intelligent. Övrigt avstår jag att kommentera, jag anser att det är trams. Både på norsk och svenska.

Hur går det? Du har hittills inte bidragit med ett enda sakligt argument i den här tråden.
Citera
2026-08-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere

En lägre intelligens kan aldrig varken förstå eller bedömma en högre intelligens. I princip vad som en dag kommer bli problemet med AI.

———————————————————-

Som får mig att tänka på.. är det inte på tiden att någon seriös spelare tar och använder AI i Palmefallet?

Matar in ALL jävla info som finns och försöker få till nåt.

Men svensk polis sitter vel och knackar med ett finger på en skrivmaskin fortfarande?
Citera
2026-08-25, 21:20
Medlem
Thurizas-09s avatar
Det är inget annat än beklämmande att läsa hur en sekterist skriver om att saker ältas, då just det är sekteristernas kännetecken.

Vid flertalet tillfällen har påhitt av diverse sekterister motbevisats med källunderlag. Trots det fortsätter vissa ändå upprepa samma avslöjade falsarier, taktiken förefaller vara att befästa ett påhitt medelst upprepningar och helt förbise fakta som omkullkastar det falska påståendet.

Att hänvisa till Christer Anderssons cafébesök samtidigt när den verkliga diskussionen kretsar kring vapen som bevisligen försvunnit under oklara omständigheter, påvisar både oärlighet och en pinsamt låg nivå. Men det är förvisso inget nytt i sammanhanget avseende vissa.

Och som dynga på det redan förmultnade uppslaget Engström citeras återigen en artikel publicerad flera år efter mordet och presenteras som någon sorts bekännelse.

Allt sekteristerna tycks ha att komma med är en observerad bögslunga, en artikel i en obskyr tidskrift och de 5-6 sekunderna. Avseende det sistnämnda uppvisar sekteristerna en analysförmåga motsvarande en racklig IKEA-möbel. Ungdomarna är framme och har satt igång med Palme när Engström anländer, vilket självfallet omöjligör en ankomst 5-6 sekunder efter skotten. Om inte Hage och Glantz teleporterade sig till platsen förstås.

Vittnesmål från mordplatsen är onödiga och alla Engströms korrekta iaktagelser avfärdas med ett slött, slentrianmässigt svar att han läst sig till allting i efterhand. Tydligen även sådant som inte förekom i media, oklart hur dock.

Men om artiklar i media skall utgöra bevismaterial finns det en solklar mördarkandidat som får Stickan att fullständigt blekna i jämförelse, nämligen ingen annan än Jan Guillou.

Några citat som belyser saken:

"Efter det letade jag naturligtvis efter varje tänkbart skottläge på Olof Palme."

"– Ja, jag fick honom till slut när jag avslöjade Harvard-affären."

"Hatar du honom fortfarande?
   – Nej, i samma sekund som han dog släppte jag honom."

https://wwwc.aftonbladet-cdn.se/nyheter/9907/19/guillou.html

Det förstnämnda talar naturligtvis för sig självt, medan en snabb analys av de senare citaten visar att det i själva verket rör sig om ett förtäckt erkännande.

Harvardaffären var rent snömos vilket självfallet Guillou kände till. Det visas av att Palme frikändes postumt, redan måndagen efter mordet. Alltså fick Guillou Palme med något annat medel...

Angående sista citatet kan Guillou där beläggas med en ren lögn, för bevisligen släppte han inte sitt hat direkt efter mordet, vilket belyses av följande:

"...Behovet av att ge igen är stort, som bekant råkade Jan Guillou illa ut både i Geijeraffären och IB-affären. Mycket på grund av Olof Palmes handlande."

"...Så ett fränt angrepp på en död man dominerade alltså programmet."

https://kajpacha.blogspot.com/2009/08/jan-guillou-pratade-sommaren-ut.html?m=1

Alltså släpptes Palme i samma sekund som han dog rent fysiskt. Vittnen har sett mördaren lägga en hand på Palmes axel och skottet medförde att han omedelbart föll till marken.

Det var i den meningen Guillou således "släppte" sin aversion mot Palme.

Tur att medieartiklar kan utgöra bevis, annars hade Guillou kunnat gå under radaren!
Senast redigerad av Thurizas-09 2026-08-25 kl. 21:57.
Citera
2026-08-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är inget annat än beklämmande att läsa hur en sekterist skriver om att saker ältas, då just det är sekteristernas kännetecken.

Vid flertalet tillfällen har påhitt av diverse sekterister motbevisats med källunderlag. Trots det fortsätter vissa ändå upprepa samma avslöjade falsarier, taktiken förefaller vara att befästa ett påhitt medelst upprepningar och helt förbise fakta som omkullkastar det falska påståendet.

Att hänvisa till Christer Anderssons cafébesök samtidigt när den verkliga diskussionen kretsar kring vapen som bevisligen försvunnit under oklara omständigheter, påvisar både oärlighet och en pinsamt låg nivå. Men det är förvisso inget nytt i sammanhanget avseende vissa.

Och som dynga på det redan förmultnade uppslaget Engström citeras återigen en artikel publicerad flera år efter mordet och presenteras som någon sorts bekännelse.

Allt sekteristerna tycks ha att komma med är en observerad bögslunga, en artikel i en obskyr tidskrift och de 5-6 sekunderna. Avseende det sistnämnda uppvisar sekteristerna en analysförmåga motsvarande en racklig IKEA-möbel. Ungdomarna är framme och har satt igång med Palme när Engström anländer, vilket självfallet omöjligör en ankomst 5-6 sekunder efter skotten. Om inte Hage och Glantz teleporterade sig till platsen förstås.

Vittnesmål från mordplatsen är onödiga och alla Engströms korrekta iaktagelser avfärdas med ett slött, slentrianmässigt svar att han läst sig till allting i efterhand. Tydligen även sådant som inte förekom i media, oklart hur dock.

Men om artiklar i media skall utgöra bevismaterial finns det en solklar mördarkandidat som får Stickan att fullständigt blekna i jämförelse, nämligen ingen annan än Jan Guillou.

Några citat som belyser saken:

"Efter det letade jag naturligtvis efter varje tänkbart skottläge på Olof Palme."

"– Ja, jag fick honom till slut när jag avslöjade Harvard-affären."

"Hatar du honom fortfarande?
   – Nej, i samma sekund som han dog släppte jag honom."

https://wwwc.aftonbladet-cdn.se/nyheter/9907/19/guillou.html

Det förstnämnda talar naturligtvis för sig självt, medan en snabb analys av de senare citaten visar att det i själva verket rör sig om ett förtäckt erkännande.

Harvardaffären var rent snömos vilket självfallet Guillou kände till. Det visas av att Palme frikändes postumt, redan måndagen efter mordet. Alltså fick Guillou Palme med något annat medel...

Angående sista citatet kan Guillou där beläggas med en ren lögn, för bevisligen släppte han inte sitt hat direkt efter mordet, vilket belyses av följande:

"...Behovet av att ge igen är stort, som bekant råkade Jan Guillou illa ut både i Geijeraffären och IB-affären. Mycket på grund av Olof Palmes handlande."

"...Så ett fränt angrepp på en död man dominerade alltså programmet."

https://kajpacha.blogspot.com/2009/08/jan-guillou-pratade-sommaren-ut.html?m=1

Alltså släpptes Palme i samma sekund som han dog rent fysiskt. Vittnen har sett mördaren lägga en hand på Palmes axel och skottet medförde att han omedelbart föll till marken.

Det var i den meningen Guillou således "släppte" sin aversion mot Palme.

Tur att medieartiklar kan utgöra bevis, annars hade Guillou kunnat gå under radaren!

Vet inte om du är seriös, eller vad du egentligen menar, men Guillou är vel nästan dvärg, är han inte?
Citera
2026-08-25, 21:51
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Vet inte om du är seriös, eller vad du egentligen menar, men Guillou är vel nästan dvärg, är han inte?

Det var mer som en reaktion på den upphaussade artikeln i "Skydd och säkerhet" vilket det ständigt hänvisas till.

Men, varför inte. Gulliou besitter allt som det fantiseras hejvilt om gällande Engström.

Bekräftat palmehat, polis- och underättelsekontakter, vapentillgång, arbetat för Timbro samt makten att påverka media. Guillou driver ännu idag uppslaget om Christer Pettersson som gärningsman.

Jan är kort, men det kan enkelt sopas under mattan med att vittnen missbedömde och helt enkelt såg fel. Björkman däremot hävdar att gärningsmannen var av samma längd som Palme, då passar Jan in.

Gulliou saknar dessutom alibi enligt GW Persson, något han tog upp i ett program av Veckans Brott en gång i tiden. I en av GW:s böcker sitter en karaktär föreställande Guillou häktad för mordet.

Så vem vet egentligen?
Citera
2026-08-25, 21:56
Medlem
Citat:
Det var mer som en reaktion på den upphaussade artikeln i "Skydd och säkerhet" vilket det ständigt hänvisas till.

Men, varför inte. Gulliou besitter allt som det fantiseras hejvilt om gällande Engström.

Bekräftat palmehat, polis- och underättelsekontakter, vapentillgång, arbetat för Timbro samt makten att påverka media. Guillou driver ännu idag uppslaget om Christer Pettersson som gärningsman.

Jan är kort, men det kan enkelt sopas under mattan med att vittnen missbedömde och helt enkelt såg fel. Björkman däremot hävdar att gärningsmannen var av samma längd som Palme, då passar Jan in.

Gulliou saknar dessutom alibi enligt GW Persson, något han tog upp i ett program av Veckans Brott en gång i tiden. I en av GW:s böcker sitter en karaktär föreställande Guillou häktad för mordet.

Så vem vet egentligen?

Kanske det var därför gm sprang så konstigt, använde platåskor?

För all del, fallet behöver teorier och kreativa tankar.
Citera
2026-08-25, 22:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Så vem vet egentligen?

Glöm inte att det var motljus också och att ingen har sett Guillou på mordplatsen, så nog måste han vara mördaren alltid. Lite får man ändå misstänka honom?

Det blir ju lite torftigt att bara misstänka SE dag ut och dag in.

Edit; SE är misstänkt eftersom han är den påhittade fiktiva och osannolika mördaren. Guillou är bara misstänkt för att du har hittat på det.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-08-25 kl. 22:10.
Citera
2026-08-25, 22:07
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Allra första gången han hör av sig till PU :
"han tror att signalementet på en man i mörk rock kan gälla honom själv"

Allra sista gången han nämner detta skriver han i Skydd & Säkerhet ordagrant att någon "håller på och lämnar signalement på MIG".

Det verkar ganska konsekvent som han anser att det är hans signalement (från första till sista gången).

Du får tro vad du vill, jag märker att allting som talar för SE som GM går in genom ena örat ... och sen snabbt ut genom det andra.

Är det däremot något som talar emot så fastnar det och stannar och ältas och ältas ...

Ni har inte rubbat mina egna tankar en millimeter med den taktiken - jag har beskrivit hur jag ser på saken så jag fär hänvisa till det .

Bara för att visa på hur selektivt vissa behandlar information så kommer här ett litet exempel - favorit i repris här nedan där jag jämför med CA :

------

"Tänk att SE de facto förekom i en artikel med texten "HAN MÖRDADE PALME" i stora block-bokstäver och en omslagsbild av SE iklädd EXAKT de kläder han hade under mordnatten. (skydd & säkerhet 1992)

( Ja det står i finstilt under - "vittnet som beskylldes" , men det är inte det som fångar uppmärksamheten )

En artikel som gjordes på SE:s eget initiativ.

Tänk er att CA hade kallat till sig en reporter och velat göra ett reportage där han var klädd i exakt samma kläder samt rörde sig på samma sätt som mordnatten och där han tänkte sig in i mördarens situation och bredde ut sig om det med ett motiv som hade kunnat gälla honom själv.
Det hade man nog gått loss på ganska hårt i CA-tråden - men nu när det gäller SE - då kan det snabbt sorteras undan av dessa herrar som totalt ovidkommande - istället tvingas de konstruera betydligt sämre varianter som att CA gick på ett fik i närheten tusentals gånger efter mordet och att han samtidigt gick dit varje årsdag efter mordet vilket i kombination förstås blir ganska självklart. Vore väl snarast konstigt om han gick dit tusentals gånger men missade just årsdagarna.

"Han kom till mig i Stocksund först och hade med sig sina kläder som han hade då och så gjorde vi en liten rekonstruktion med bilder och text där vi promenerade i hans fotspår en söndagsförmiddag."

Personligen tror jag på intervjun i Skydd & säkerhet som ett slags bekännelse och avslut.

(Att den inte innehåller ett skriftligt erkännande utan även ger en gliring mot CP är väl ganska förståeligt då han annars skulle riskera att få spendera sina sista dagar i fängelse - ungefär som att han inte tvunget måste hålla handledsväskan i ena handen och revolvern i den andra när han skjuter OP för att det ska vara han.)

Men att han sätter sig i mördarens situation (vi/oss-formen) och ger en förklaring till mordvapen/motiv som skulle kunna gälla just honom (har skrivit om detta i tidigare inlägg) ...

Sen har vi reportern som sade följande (vet inte om länkarna fortfarande funkar)
https://www.expressen.se/tv/nyheter/-jan-arvidson-jag-har-en-kansla-av-att-han-ville-beratta-/
-"han kände sig lättad"
Mot slutet (5:30 in i intervjun) blir det väldigt intressant när Jan Arvidson säger:
-"jag tror inte nån annan kan ha gjort det"
-"jag tror inte han skulle vara besviken på mig om jag säger att det var han"

----

"... paret kanske tilltalas av en man som kanske känt igen dem och vill säga något till en livs levande världskändis som plötsligt kommer knallande Sveavägen fram från bion.
Många har hälsat på Palme - han hade inte bara fiender. Tänk om den beundrade statsminister snäser av vederbörande på ett föraktfullt sätt.
Avvisade och vända ryggen blir några av OSS förbannade. Om då någon av OSS också går omkring med ett vapen - så kanske VI tar till det vid ett sådant tillfälle. Sinnet rinner till - VI tar några steg efter mannen , lägger handen på hans axel för att stoppa honom - Din Djävel ! - pang Det är tyvärr mänskligt eller omänskligt"

Ja det var ett förtäckt erkännande. Det finns erkännanden från psyksjuka och CP fick ju bra betalt för sina manipulationer av Gert Fylking/TV3, men detta kommer från mannen med rätt signalement, mannen som var där när det smällde och på flyktvägen efter mordet.
Citera
2026-08-25, 22:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Ja det var ett förtäckt erkännande. Det finns erkännanden från psyksjuka och CP fick ju bra betalt för sina manipulationer av Gert Fylking/TV3, men detta kommer från mannen med rätt signalement, mannen som var där när det smällde och på flyktvägen efter mordet.

Hur manipulerade CP Fylking menar du?

Filter verkar också tjänat pengar på den påhittade och osannolike mördaren GM-SE genom att manipulera analyssvaga individer med bristande kritisk förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in