Citat:
Ursprungligen postat av
To.Ivrig
I brist på nya uppgifter från åklager eller liknande så får man väl nöja sig med att diskutera redan kända uppgifter samt spekulera. Jag har i varje fall inte hört att det framkommit något nytt.
Någon annan som vet? Eller någon annan som har egen kännedom om t ex MGM och vill berätta något?
Citat:
Ursprungligen postat av
KMBK
Eftersom jag har en väldigt kort (2 mån kravlöst glest dejtande) personlig erfarenhet av TN så funderar jag så klart mycket på hans agerande efter uppbrottet (se mitt tidigare inlägg). Efter att jag ”klippte” dialog och samtal fortsatte han i 2-3 veckor skicka meddelande om hur kränkt och sårad han var. (Jag hittade gamla sms). Tänk er den frustrationen efter att han har investerat 8 månader i en relation som nu började knaka i fogarna (om det nu var så…). Har svårt att tänka mig en annan anledning till hans fruktansvärda våldsutbrott mot denna fantastiska kvinna.
Tack för att du delar med dig. Det är 'för mycket' att agera så, med veckors meddelanden, efter kravlöst dejtande några månader.
Kanske har dådet med eventuellt avslut av relationen att göra, men jag håller mig öppen för andra faktorer också. Att TN var investerad i relationen har vi läst i tråden (stolt, flytta ihop m.m.)
Så visst, om partnern skulle välja att avsluta relationen kan det absolut vara en utlösande faktor.
Citat:
Ursprungligen postat av
KMBK
Har även hört om fler som träffat honom på dejt men som hade magkänsla direkt att inte fortsätta. Någon mer här som håller med? Sååå tragiskt att BO inte såg signaler tidigare.
Viktigt lyssna på magkänslan/den erfarenhet man byggt upp om människor.
Ja, det kanske finns andra som tycker det skulle vara medningsfullt att dela med sig?