2026-08-25, 21:03
Avslutad
En vuxen dotter var på väg genom en central park här i staden nu på kvällen. En park som normalt sett anses trygg och attraktiv. Många går igenom för jobb och studier, dock kanske inte kvällstid men sällan helt tom. Från ingenstans,några buskar, hoppade det fram en mörkhyad man i hoodie och sa hejhejhej. Hon skyndade sig snabbt gå åt ett annat håll och var riktigt uppjagad när hon berättade om det. Tänker: det är då själva F vad politikerjä(censur) förstört Sverige men också foliehattsröstande svenskar. Hade i princip bestämt mig för KD..men nu blir det att söka vilket av partierna som är för hårdast straff och mest restriktiv till att ta hit kreti och pleti. Men det här är faktiskt första gången på länge i mitt ganska långa liv som jag fäller en tår. Tänker på min barndoms dagar när tjejer kunde gå vart de ville utan att bli antastade. I vart fall var risken minimal jämfört med i dag. Brukat klaga på att det är väldigt lite folk ute på mörka kvällar och nätter jämfört med då jag var ung. Nu förstår jag bättre. Ville bara skriva av mig lite och ta hand om era döttrar!
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-08-25 kl. 21:06.
Citera
2026-08-25, 21:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
En vuxen dotter var på väg genom en central park här i staden nu på kvällen. En park som normalt sett anses trygg och attraktiv. Många går igenom för jobb och studier, dock kanske inte kvällstid men sällan helt tom. Från ingenstans,några buskar, hoppade det fram en mörkhyad man i hoodie och sa hejhejhej. Hon skyndade sig snabbt gå åt ett annat håll och var riktigt uppjagad när hon berättade om det. Tänker: det är då själva F vad politikerjä(censur) förstört Sverige men också foliehattsröstande svenskar. Hade i princip bestämt mig för KD..men nu blir det att söka vilket av partierna som är för hårdast straff och mest restriktiv till att ta hit kreti och pleti. Men det här är faktiskt första gången på länge i mitt ganska långa liv som jag fäller en tår. Tänker på min barndoms dagar när tjejer kunde gå vart de ville utan att bli antastade. I vart fall var risken minimal jämfört med i dag. Brukat klaga på att det är väldigt lite folk ute på mörka kvällar och nätter jämfört med då jag var ung. Nu förstår jag bättre. Ville bara skriva av mig lite och ta hand om era döttrar!

SD tackar dig för att du kommer rösta på dem.
Citera
2026-08-25, 21:09
Medlem
Ja det finns inget riksdagsparti som vill förhindra det där, alltså deportera svartskallarna. Då blir det väl AfS eller Örebropartiet förmodar jag
Citera
2026-08-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ehhh OKej. Och brottet är antastande genom olagligt hälsande?
Citera
2026-08-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
SD tackar dig för att du kommer rösta på dem.

SD vill på sin höjd sätta upp lite fler lampor i parken och ge negern ett års längre fängelsestraff när han redan har våldtagit TS dotter. Kanske till och med utvisa honom, men absolut inte innan han har fått utföra sitt överraskningssex
Citera
2026-08-25, 21:15
Avslutad
Inte säker på SD men det lär bli ett parti som kommer in i riksdagen och förmodligen på Tidösidan. Men egentligen är det väl bara en personlig markering. Om vänstersidan tar makten som opinionen verkar säga. Då har jag inte mycket tro på ökad trygghet i samhället. Nä, det blir nog ta till saft och bulle metoden mot gangsters och lågaffektivt bemötande(passivt) mot utåtagerande galenskaper. Å gråta en skvätt över att det är inte deras egna val utan fattigt otryggt hem som gjort att de gjorde de otäcka de gjorde.
Citera
2026-08-25, 21:18
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Varför går din vuxna dotter ensam genom folktomma mörka parker?

I Sverige förväntas kvinnor bli vuxna, och då fatta vettiga beslut.

Att som ung attraktiv kvinna gå ensam genom mörka folktomma parker är inte vettigt, och faktiskt ganska naivt.

Varför har du inte lärt din dotter vett? Varför är hon naiv och omedveten om riskerna? Behöver hon göra egna erfarenheter, eller kan hon lära sig av rubriker på löpsedlar?

Blattar och zigenare och annat pack är i Sverige för att stanna, ingen inkl du själv lyfter ett finger för att få ut dom. Då måste folk lära sig att själva undvika risker, och inte gå omkring och tro att vi fortfarande lever i 50-talets Sverige.
Citera
2026-08-25, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe

Om du själv hade en dotter som gick igenom en park. Personen står gömd inne vid några buskar, rusar ut framför din dotter i hoodie uppdragen..då tror jag F det spelar ingen roll om han så bad om en cigg. Menar är man över 15(det här var en vuxen man). Då fattar man väl att man står inte gömd i en ensam park, en tjej går förbi på gångvägen och så hoppar man fram? Man förstår väl att tjejen blir livrädd med allt som händer i samhället.
Skulle jag gå på en mörk gångväg som var relativt lång efter en tjej, då skulle jag faktiskt se till att ha lika gärna minst 20m emellan för att hon inte skulle tro sig jagad. Samhället har ju blivit så här!
Citera
2026-08-25, 21:22
Medlem
Citat:
Från ingenstans,några buskar, hoppade det fram en mörkhyad man i hoodie och sa hejhejhej. Hon skyndade sig snabbt gå åt ett annat håll och var riktigt uppjagad när hon berättade om det.

Är det här kodord för han "han gick över en juridisk och moralisk gräns"? Eller hoppade han fram och försökte skämtsamt skrämma henne?

Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe

Jag undrar också det...
Citera
2026-08-25, 21:24
Avslutad
Ja, kan väl erkänna att det är lite naivt. Det här är ju en attraktiv park omgiven av gator och bostäder vilket kanske lurat en lite. Kommer inte ihåg det hänt nåt tidigare. Men visst det är jädrigt mycket ytor utanför gångvägarna och buskar och träd. Har alltid erbjudit skjuts. Så det blir inga promenader där på kvällarna längre då det är mörkt.
Ni som säger det var ett skämt kanske. Tror ni på allvar jag säger till dottern: Det var säkert ett skämt, han ville nog bara vara lite trevlig och prata lite med dig i halvmörkret och han hade hoodie upp över huvet är bara en stilgrej. Nästa gång stanna kvar och prata lite det kan ju vara en trevlig ny bekantskap. Hursomhelst, hon lät bra skärrad när hon ringde. Så inte tror jag det var nåt gentlemannauppdykande.
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-08-25 kl. 21:31.
Citera
2026-08-25, 21:27
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Varför går din vuxna dotter ensam genom folktomma mörka parker?

I Sverige förväntas kvinnor bli vuxna, och då fatta vettiga beslut.

Att som ung attraktiv kvinna gå ensam genom mörka folktomma parker är inte vettigt, och faktiskt ganska naivt.

Varför har du inte lärt din dotter vett? Varför är hon naiv och omedveten om riskerna? Behöver hon göra egna erfarenheter, eller kan hon lära sig av rubriker på löpsedlar?

Blattar och zigenare och annat pack är i Sverige för att stanna, ingen inkl du själv lyfter ett finger för att få ut dom. Då måste folk lära sig att själva undvika risker, och inte gå omkring och tro att vi fortfarande lever i 50-talets Sverige.

Är du en sådan som brukar säga att en kvinna som haft urringat får skylla sig själv när de blir våldtagna?
Citera
2026-08-25, 21:33
Medlem
Citat:
Om du själv hade en dotter som gick igenom en park. Personen står gömd inne vid några buskar, rusar ut framför din dotter i hoodie uppdragen..då tror jag F det spelar ingen roll om han så bad om en cigg. Menar är man över 15(det här var en vuxen man). Då fattar man väl att man står inte gömd i en ensam park, en tjej går förbi på gångvägen och så hoppar man fram? Man förstår väl att tjejen blir livrädd med allt som händer i samhället.
Skulle jag gå på en mörk gångväg som var relativt lång efter en tjej, då skulle jag faktiskt se till att ha lika gärna minst 20m emellan för att hon inte skulle tro sig jagad. Samhället har ju blivit så här!

Man kan tycka beteendet är högst olämpligt men ser inte att han gjorde något olagligt utifrån vad du skriver. Idioter finns det av alla de slag oavsett kön, hudfärg, religion eller politisk åskådning. En den hoppar fram och säger hejhejhej och andra jagar folk med järnrör.
Norskan Ebba är för övrigt dömd för grovt förtal. Trodde inte du gillade brottslighet, eller har jag fel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in