2026-08-25, 21:34
Avslutad
Om jag säger så här: i kväll är jag extra emot den s k tvångsblandningen som är på tapeten hos en del. Tror mer på att dåligt sprids än att bra sprids.
Ebba dömd för förtal? Finns väl ingen politiker som har rent mjöl i påsen och är vit som snö. Jag säger inte att hudfärgen spelade nån roll. Men för mig blir hårdast tag mot kriminalitet den som får min röst. Mängdrabatt? + hårdare straff ju fler brott säger jag
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-08-25 kl. 21:50.
Citera
2026-08-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
SD tackar dig för att du kommer rösta på dem.
SD är tidernas bluff, vi har fortfarande 6 siffriga invandringstal trots att ägt frågan i fyra år
Citera
2026-08-25, 22:20
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
En vuxen dotter var på väg genom en central park här i staden nu på kvällen. En park som normalt sett anses trygg och attraktiv. Många går igenom för jobb och studier, dock kanske inte kvällstid men sällan helt tom. Från ingenstans,några buskar, hoppade det fram en mörkhyad man i hoodie och sa hejhejhej. Hon skyndade sig snabbt gå åt ett annat håll och var riktigt uppjagad när hon berättade om det. Tänker: det är då själva F vad politikerjä(censur) förstört Sverige men också foliehattsröstande svenskar. Hade i princip bestämt mig för KD..men nu blir det att söka vilket av partierna som är för hårdast straff och mest restriktiv till att ta hit kreti och pleti. Men det här är faktiskt första gången på länge i mitt ganska långa liv som jag fäller en tår. Tänker på min barndoms dagar när tjejer kunde gå vart de ville utan att bli antastade. I vart fall var risken minimal jämfört med i dag. Brukat klaga på att det är väldigt lite folk ute på mörka kvällar och nätter jämfört med då jag var ung. Nu förstår jag bättre. Ville bara skriva av mig lite och ta hand om era döttrar!
Örebropartiet är det du söker!
Citera
2026-08-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
SD är tidernas bluff, vi har fortfarande 6 siffriga invandringstal trots att ägt frågan i fyra år
Nu är där ju fler rörliga delar än att man "bara tycker någonting så blir det så". Det är FN-konventioner, EU, vad de andra tycker etc som bestämmer golvet.

Jag överhörde en granntjej försöka be några kulturberikare dra ner på hojtandet vid midnatt häromdagen. Till svar fick hon "knulla din mamma" och "vi skiter om du ska upp och jobba". Bristen på impulskontroll och vett är ganska fascinerande. Själv kan jag nog lista minst tio liknande exempel - allt från liv vid pendling till att det urartar för de inte ens förstår konceptet av en kö eller gångbana. Bara nu senast såg jag en av dem ha en skrik-duel med en uppenbart sinnessjuk/narkotika skadad person. En vettig människa hade bara släppt det och gått vidare men denna "orten tjej" kunde inte styra sig och skulle skämma ut sig själv inför sådär 100 personer - för det var viktigare att försöka vinna en skrik-duel mot en person som knappt fattade vad som pågick och bara skrek nonsens tillbaka.
Senast redigerad av MDchlorian 2026-08-25 kl. 22:31.
Citera
2026-08-25, 22:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Fel, men även om det vore rätt, vad är din lösning?
Citera
2026-08-25, 22:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Om jag säger så här: i kväll är jag extra emot den s k tvångsblandningen som är på tapeten hos en del. Tror mer på att dåligt sprids än att bra sprids.
Ebba dömd för förtal? Finns väl ingen politiker som har rent mjöl i påsen och är vit som snö. Jag säger inte att hudfärgen spelade nån roll. Men för mig blir hårdast tag mot kriminalitet den som får min röst. Mängdrabatt? + hårdare straff ju fler brott säger jag

Jag skulle säga att det nog är AfS som har det du efterfrågar MEN då de kommer få ca 0,25% av rösterna så kan de inte göra ett jävla skit då så små partier inte ens räknas. Ska du rösta på ett parti som iallafall har mandat och vill jobba åt det hållet så bör du rösta på SD.

Citat:

SD har under dessa fyra år inte suttit i någon regering utan som stödparti och ändå fått igenom en större mängd av deras frågor. Under dessa fyra år så har det varit flest pressträffar om just dessa ämnen där SD tryckt på.
Citera
2026-08-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fel, men även om det vore rätt, vad är din lösning?
Ta bort bidragen
Citera
2026-08-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag skulle säga att det nog är AfS som har det du efterfrågar MEN då de kommer få ca 0,25% av rösterna så kan de inte göra ett jävla skit då så små partier inte ens räknas. Ska du rösta på ett parti som iallafall har mandat och vill jobba åt det hållet så bör du rösta på SD.

SERIÖST
Tror du verkligen på att du gör någon vettlig handling om du röstar på något parti i riksdagen? Det är samma parti i olika skepnader

Att någon fortfarande tror de gör skillnad på att rösta på partier i riksdagen är en gåta
Citera
2026-08-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ja, kan väl erkänna att det är lite naivt. Det här är ju en attraktiv park omgiven av gator och bostäder vilket kanske lurat en lite. Kommer inte ihåg det hänt nåt tidigare. Men visst det är jädrigt mycket ytor utanför gångvägarna och buskar och träd. Har alltid erbjudit skjuts. Så det blir inga promenader där på kvällarna längre då det är mörkt.
Ni som säger det var ett skämt kanske. Tror ni på allvar jag säger till dottern: Det var säkert ett skämt, han ville nog bara vara lite trevlig och prata lite med dig i halvmörkret och han hade hoodie upp över huvet är bara en stilgrej. Nästa gång stanna kvar och prata lite det kan ju vara en trevlig ny bekantskap. Hursomhelst, hon lät bra skärrad när hon ringde. Så inte tror jag det var nåt gentlemannauppdykande.

”Har alltid erbjudit skjuts”… det är ju generöst men är det här inte också lite tecken på vår tid? Föräldrar som envisas curla barnen fast de är vuxna?

Ett vuxet barn som bor själv (antar jag eftersom hon är vuxen?) tar väl cykeln, bussen, taxin eller kör väl själv bil?

Herrejösses!

Inte konstigt att dottern blir rädd för ett ”hejhej”, när hon har en ängslig morsa som skjutsar runt henne fast hon är vuxen och flyttat hemifrån.

Ja, samhället ser annorlunda ut än på 1950-talet och jag älskar mina vuxna döttrar mer än allt annat men… nog fan är de självständiga och tar sig hem på egen hand. De skulle heller inte berättat om en ”svart man med hoodie som sa hejhej i parken”. De skulle förmodligen blivit skrämda (som man blir när något hoppar upp ur en buske, oaktat om det är en hare eller en svart man) men sedan ryckt på axlarna.

Förlåt men va f….

När ska vuxna bli vuxna?
Citera
2026-08-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
SD har under dessa fyra år inte suttit i någon regering utan som stödparti och ändå fått igenom en större mängd av deras frågor. Under dessa fyra år så har det varit flest pressträffar om just dessa ämnen där SD tryckt på.
Så varför har vi ett fortsatt inflöde av runt 100 000 personer per år?
Citera
2026-08-25, 22:39
Medlem
Citat:
En vuxen dotter var på väg genom en central park här i staden nu på kvällen. En park som normalt sett anses trygg och attraktiv. Många går igenom för jobb och studier, dock kanske inte kvällstid men sällan helt tom. Från ingenstans,några buskar, hoppade det fram en mörkhyad man i hoodie och sa hejhejhej. Hon skyndade sig snabbt gå åt ett annat håll och var riktigt uppjagad när hon berättade om det. Tänker: det är då själva F vad politikerjä(censur) förstört Sverige men också foliehattsröstande svenskar. Hade i princip bestämt mig för KD..men nu blir det att söka vilket av partierna som är för hårdast straff och mest restriktiv till att ta hit kreti och pleti. Men det här är faktiskt första gången på länge i mitt ganska långa liv som jag fäller en tår. Tänker på min barndoms dagar när tjejer kunde gå vart de ville utan att bli antastade. I vart fall var risken minimal jämfört med i dag. Brukat klaga på att det är väldigt lite folk ute på mörka kvällar och nätter jämfört med då jag var ung. Nu förstår jag bättre. Ville bara skriva av mig lite och ta hand om era döttrar!

Välkommen till Örebropartiet!
Citera
2026-08-25, 22:40
Medlem
Citat:
SERIÖST
Tror du verkligen på att du gör någon vettlig handling om du röstar på något parti i riksdagen? Det är samma parti i olika skepnader

Att någon fortfarande tror de gör skillnad på att rösta på partier i riksdagen är en gåta

Ända alternativet är JU Örebropartiet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in