Citat:
Ursprungligen postat av
Maniskasamen
Ja, kan väl erkänna att det är lite naivt. Det här är ju en attraktiv park omgiven av gator och bostäder vilket kanske lurat en lite. Kommer inte ihåg det hänt nåt tidigare. Men visst det är jädrigt mycket ytor utanför gångvägarna och buskar och träd. Har alltid erbjudit skjuts. Så det blir inga promenader där på kvällarna längre då det är mörkt.
Ni som säger det var ett skämt kanske. Tror ni på allvar jag säger till dottern: Det var säkert ett skämt, han ville nog bara vara lite trevlig och prata lite med dig i halvmörkret och han hade hoodie upp över huvet är bara en stilgrej. Nästa gång stanna kvar och prata lite det kan ju vara en trevlig ny bekantskap. Hursomhelst, hon lät bra skärrad när hon ringde. Så inte tror jag det var nåt gentlemannauppdykande.
”Har alltid erbjudit skjuts”… det är ju generöst men är det här inte också lite tecken på vår tid? Föräldrar som envisas curla barnen fast de är vuxna?
Ett vuxet barn som bor själv (antar jag eftersom hon är vuxen?) tar väl cykeln, bussen, taxin eller kör väl själv bil?
Herrejösses!
Inte konstigt att dottern blir rädd för ett ”hejhej”, när hon har en ängslig morsa som skjutsar runt henne fast hon är vuxen och flyttat hemifrån.
Ja, samhället ser annorlunda ut än på 1950-talet och jag älskar mina vuxna döttrar mer än allt annat men… nog fan är de självständiga och tar sig hem på egen hand. De skulle heller inte berättat om en ”svart man med hoodie som sa hejhej i parken”. De skulle förmodligen blivit skrämda (som man blir när något hoppar upp ur en buske, oaktat om det är en hare eller en svart man) men sedan ryckt på axlarna.
Förlåt men va f….
När ska vuxna bli vuxna?