Citat:
Ursprungligen postat av
MuppetMinnieMe
Såna som dig Wednesday som gillar whataboutism, ska vi säga så eller anser du att det stora problemet är alla kristna som är än så länge majoritet av befolkningen vad det gäller att tillhöra samfund? Och Svenska kyrkan är inte enda samfundet. Som jag tidigare förklarat så har vi Jehovas Vittnen som har egna domstolar. Vi har Plymouthbröderna. Så saken kring "domstolar" är inget nytt. SEN så har ingen kunnat påvisa några svenska statsanktionerade Shariadomstolar av den enkla anledningen att det inte finns några. Att Islam kommer dominera Sverige om 4 år som TS påstår är också total gallimatias. Sen förstår jag att många har svårt att skilja på muslimer, araber och islam. Man kan vara muslim utan att vara arab, man kan vara arab och kristen tex. Förstår saken kan verka ologisk om man inte kan tänka längre än näsan räcker.
Det var ju för fan du som började med whataboutism med ditt snack om kristna, jehovas vittnen å nazzar. Och nej, jag anser inte att kristendomen är lika problematisk som islam.
Det spelar ingen roll om shariadomstolarna är statsanktionerade eller inte. Det är utvecklingen som är central. Vi har paralellsamhällen där ute som inte ser sig som en del av det svenska samhället, där islam är dominerande. Islam kommer alltid gå först för en muslim. De har inget intresse av att integreras eller sekundaliseras. Har jag snackat om etnicitet? Sluta debattera så oärligt din mupp.