2026-08-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Anser många det? Tycker såklart det är trist när folk oavsett etnicitet känner sig nödgade att leva på bidrag. Det gjorde jag själv en period, det var inte så fett.

Är alla invandrare muslimer? Är alla muslimer invandrare?

Nähä? Vilka ska man skylla på då? Hattifnattarna?

Jag pratar om brutala förnedringsrån och din första reaktion är att få dåndimpen för att jag säger kiss?

Det är ganska symptomatiskt för hela det här landet och kan nog vara den största bidragande faktorn till samhällsutvecklingen. Skit i vad som faktiskt händer, det viktiga är att vi har ett vårdat språk, lol.

Fast det är ju Islam som är den gemensamma faktorn? Eller menar du att det beror på etnicitet?
Socioekonomiska faktorer?

Så är det kanske. Men vad spelar det för roll så länge de (muslimska) gängidioterna är kvar och kan härja och paralell-samhällena kvarstår? Återigen med relavitiseringen.

Det spelar en jävligt stor roll för bemanningen inom vård och omsorg. Prova utvisa alla afghaner som kom 2015 och se hur många kommuners äldreomsorg som direkt kollapsar. Utvisa alla läkare med PUT, se vad som händer. Och då har vi inte ens pratat om lokalvårdare i alla offentligt ägda lokaler, inklusive skolorna. Vilka tror du fyller på toalettpapper och skrubbar rent? Inte är det svenskar som antingen tar sitt första jobb eller som valt att "satsa på" att bli lokalvårdare.
Citera
2026-08-26, 22:45
Medlem
Citat:
Anser många det? Tycker såklart det är trist när folk oavsett etnicitet känner sig nödgade att leva på bidrag. Det gjorde jag själv en period, det var inte så fett.

Är alla invandrare muslimer? Är alla muslimer invandrare?

Nähä? Vilka ska man skylla på då? Hattifnattarna?

Jag pratar om brutala förnedringsrån och din första reaktion är att få dåndimpen för att jag säger kiss?

Det är ganska symptomatiskt för hela det här landet och kan nog vara den största bidragande faktorn till samhällsutvecklingen. Skit i vad som faktiskt händer, det viktiga är att vi har ett vårdat språk, lol.

Fast det är ju Islam som är den gemensamma faktorn? Eller menar du att det beror på etnicitet?
Socioekonomiska faktorer?

Så är det kanske. Men vad spelar det för roll så länge de (muslimska) gängidioterna är kvar och kan härja och paralell-samhällena kvarstår? Återigen med relavitiseringen.

Alla svenskar är inte födda här en del är svenskar som invandrat som Alice Teodorescu Måwe så fint förklarat för oss. Vad du skyller dina psykoser på anser jag vi ska hålla oss borta ifrån att diskutera så sluta prata om hattifnatter tack. Sociekonomiska faktorer spelar in både på whitetrashsvennar och på invandrade men det har inget med tråden att göra. Topic är FORTFARANDE om Sverige inom fyra år kommer tas över av Islam, vilket inte kommer att ske! En heller statligt sanktionerade shariadomstolar som du yrat om i inlägg i tråden.
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2026-08-26 kl. 22:48.
Citera
2026-08-26, 22:48
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Det spelar en jävligt stor roll för bemanningen inom vård och omsorg. Prova utvisa alla afghaner som kom 2015 och se hur många kommuners äldreomsorg som direkt kollapsar. Utvisa alla läkare med PUT, se vad som händer. Och då har vi inte ens pratat om lokalvårdare i alla offentligt ägda lokaler, inklusive skolorna. Vilka tror du fyller på toalettpapper och skrubbar rent? Inte är det svenskar som antingen tar sitt första jobb eller som valt att "satsa på" att bli lokalvårdare.

Jag förstår inte varför man ska skicka ut dom när man kan skicka ut alla som är arbetslösa och/eller ickesekualiserade istället.
Easy peasy..
Citera
2026-08-26, 22:48
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:

Vilket fint tal. Åsa Romson skulle brista ut i tårar. Men du svarar fortfarande inte på frågan. Vilken påverkan har det på gängkriminaliteten och paralellsamhällena och förnedringsrånarna att vi har invandrare som jobbar?
Citera
2026-08-26, 22:50
Medlem
Men skiter inte dom i Allah o Muhammed på
samma sätt som ankdammsfolket skiter i
Gud o Jesus - det är ju knappt några besökare
i kyrkorna o många läggs ner o säljs
Citera
2026-08-26, 22:52
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Alla svenskar är inte födda här en del är svenskar som invandrat som Alice Teodorescu Måwe så fint förklarat för oss. Vad du skyller dina psykoser på anser jag vi ska hålla oss borta ifrån att diskutera så sluta prata om hattifnatter tack. Sociekonomiska faktorer spelar in både på whitetrashsvennar och på invandrade men det har inget med tråden att göra. Topic är FORTFARANDE om Sverige inom fyra år kommer tas över av Islam, vilket inte kommer att ske! En heller statligt sanktionerade shariadomstolar som du yrat om i inlägg i tråden.

Inte inom fyra år, nej. Det har du rätt i och det har jag aldrig påstått.

Varför tar du upp det då om det inte har med tråden att göra?

Och så fort argumenten tryter så kommer personangreppen. Gäsp.
Citera
2026-08-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell-2.0
Jag förstår inte varför man ska skicka ut dom när man kan skicka ut alla som är arbetslösa och/eller ickesekualiserade istället.
Easy peasy..

Väldigt mycket ord som inte ens är värda att skrivas på ett dasspapper innan man torkar sig med det. Saken är fortfarande att Islam inte utgör ett hot och personen du går i kninch med har en jättepoäng. Dom utgör i den stora helheten inget problem bara för att dom kom hit som ensamstående från Afghanistan. Breivik var en etnisk norsk så du är LITE ute på hal is. Som sagt, inget tyder på att sverige inom fyra år kommer bli dominerat av islam och ej heller tex att vi kommer få ett muslimskt parti eller statligt sanktionerade shariadomstolar. Ni som svamlar är personer som har tomtar på loftet.
Citera
2026-08-26, 22:55
Medlem
Citat:
LOL. Skärp dig och släpp paniken. Jag (helsvensk hela vägen till Gustav Vasa och bortom) har flera kollegor som är muslimer. De är som helt normalt folk, tro det eller ej. Men de flesta är muslimer på jämförbart sätt som en massa svenskar är kristna idag - man firar högtider och har en del kulturspecifika grejer. Inget stort, och absolut inget som skapar problem på jobbet.

Vi har också en grannfamilj som är muslimer. De är mina älsklingsgrannar! Ställer alltid upp om man behöver hjälp med något, föreslår förbättringar i området osv, är helt enkelt engagerade i området.

Som sagt, är helsvensk och kristen. Jag har träffat många muslimer och ingen har försökt omvända mig, gjort mig otrygg, varit dålig på jobbet. Min favorit-jobbarkompis är muslim. Vi synkar så sjukt bra när vi jobbar och har jätteroligt under tiden.
Fråga dem vad de tkr om judar.. så typiskt svenne att vara agreeable, att man kan vara så oerhört naiv jag var det iofs en gång själv, i typ 15-20-årsåldern. En del förblir barn eller ungdomar antar jag.. hade ändå kollegor och klasskompisar som var från länder som med kommunisternas hjälp hållit islam hårt nere (albanien och forna jugoslavien) men efter månader och år kom det uttalande om att kritisera islam ska vara förbjudet och judar är äckliga, blev rätt fascinerad och chockad faktiskt.. Och en muslimsk kompis från thailand var jättetrevlig men hon tvingades ändå sluta simundervisning i högstadiet och fick inte följa med på läger/övernattningar, sedan blev det slöja och bortgifte vid 18.. nu är det slöja, palestina och samma uppfostran för hennes barn.. hennes syrra lämnade dock och blev utesluten ur familjen i många år. Man bör gräva lite djupare om man ska uttala sig så tvärsäkert som du gör..
Citera
2026-08-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Fast dina personliga känslor har inte med verkligheten att göra. Igen så kommer Sverige aldrig bli ett islamistiskt land vare sig inom fyra eller fyrtio år. Det kallas för realism. Du reagerar med reptilhjärnan jag med förnufts och logikhjärnan. Muslimer i Sverige ÄR extremt sekulariserade. En rasist är en för mycket MEN jag är för såväl religions som åsiktsfrihet, det är skillnaden på mig och ytterkantshögerfnaskpatrask.

Jag skiter i vad dom är. Hedrar man en massmördande pedofiljävel, så har man inget att göra i Sverige.
Citera
2026-08-26, 22:58
Medlem
Citat:
Försvinner massa blattar frigörs ju såklart också massa svenskar som jobbar som vårdpersonal, lärare, poliser, fängelsepersonal, socionomer osv. Sen kan man ju såklart kapa massa yrken och omlokalisera/att de tvingas söka jobb som finns, som tiotusentals lektorer och professorer. Inga konstigheter. Gästarbetare som kommer några år och sen åker hem.
Citera
2026-08-26, 22:59
Medlem
Citat:
Inte inom fyra år, nej. Det har du rätt i och det har jag aldrig påstått.

Varför tar du upp det då om det inte har med tråden att göra?

Och så fort argumenten tryter så kommer personangreppen. Gäsp.

Hohoho ta du kolla igenom antalet personagrepp du gjort mot mig i tråden så borde du lära dig knipa ihop. Sen så ÄR trådens topic "om fyra år kommer islam ta över sverige" illiterat? Nä nu verkar du för desperat med dina halmgubbar så tror vi nått vägs ände. Och jag tror inte på narrativet att Sverige någonsin kommer att bli dominerat av muslimer eller islam. Men å andra sidan tror jag inte heller på jultomten, påskharen, tandfén eller Gud för den delen, alla är vi olika.
Citera
2026-08-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Uppenbarligen inte då du inte uppfattat omfattningen av problemet.. för ett par veckor sedan gjordes t.ex. en undersökning på SFI där hälften tyckte homosexualitet är oacceptabelt. 30 av 31 moskéer tyckte det skulle vara olagligt att "häda" islam. Undersökningar har visat att andra generationens muslimer i väst blir MER troende och radikala än sina föräldrar. Och då har vi inte ens nämnt heders/klankulturen som gräver sig djupare i samhällsstrukturen med kriminalitet (gäller iofs även mellanösternkristendom som synes i södertälje).

Sedan "minst tio som jobbar i kommun eller landsting", inget blir bättre av att du drar en siffra ur röven, invandrare KRÄVER också vård och skola för sig och sina barn, förvärvsarbetar i mycket lägre grad än svenskar. Invandring är ingen lösning på demografiska problem, bygger bara på en ohållbar befolkningspyramid. Även en terrorist kan ha ett jobb, snacka om låg ribba för invandrare..

Okej, du har nog inte brytt dig om att läsa vad jag skrev. Jag ÄR orolig och jag förstår att andra också är det.

HBTQI-frågan är ett sådant område. Jag såg den nyheten, och den oroar mig väldigt mycket, men innan jag skriker ISLAM! eller MENA! skulle jag vilja veta lite mer om studien. Här får jag erkänna att jag inte hunnit kolla upp det, men det tror jag inte att du gjort heller.

Jag har också sett studier som visar på ökad risk för radikalisering hos andra generationens invandrare. Det är också oroande, för det visar på det svenska samhällets brist. Föräldrarna, första generationen, är knappast mindre muslimska. Och de är inte radikala, tvärtom har de ofta flytt från religöst förtryck. Så det är svårt att förstå varför pojkarna skulle dras in i extremism. Tjejerna går det generellt väldigt bra för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in