2026-08-25, 19:46
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Nope, bara 1% identifierar sig som muslimer enligt denna mycket exakta undersökning: https://novus.se/egnaundersokningar-arkiv/demografi-religion-och-sprakkunskap/

Invandrare från muslimska länder är antingen sekulariserade innan de kommer hit eller blir det väldigt snabbt efteråt. Islam är bevisligen en mycket liten religion i Sverige.

Ok, tack. Spännande med så olika siffror. Bara det är ju lite oroväckande i sig. Sverige har ingen koll, men det visste vi ju redan.
Citera
2026-08-25, 19:52
Medlem
du behöver bara 2% för kommun och 3% för region i flertal kommuner är muslimer över 20% det är bara för dom att hoppa av sossar och starta eget.
sen kan folk som inte är medborgare rösta lokalt. bara för hela klanen att skriva sig någonstans och rösta.
när ett parti väl har makt kan du inte granska dom. dom kan bara komma med direktiv om att finansiera "kultur"samfund och ge pengar till organisationer.
Citera
2026-08-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Vad finns det mest av? Muslimer eller nazister?

De har redan tagit över områden.

Såna som dig Wednesday som gillar whataboutism, ska vi säga så eller anser du att det stora problemet är alla kristna som är än så länge majoritet av befolkningen vad det gäller att tillhöra samfund? Och Svenska kyrkan är inte enda samfundet. Som jag tidigare förklarat så har vi Jehovas Vittnen som har egna domstolar. Vi har Plymouthbröderna. Så saken kring "domstolar" är inget nytt. SEN så har ingen kunnat påvisa några svenska statsanktionerade Shariadomstolar av den enkla anledningen att det inte finns några. Att Islam kommer dominera Sverige om 4 år som TS påstår är också total gallimatias. Sen förstår jag att många har svårt att skilja på muslimer, araber och islam. Man kan vara muslim utan att vara arab, man kan vara arab och kristen tex. Förstår saken kan verka ologisk om man inte kan tänka längre än näsan räcker.
Citera
2026-08-25, 19:57
Medlem
jag tror att diskussionen om vem som är etnisk svensk kommer piskas upp med eller utan allard.
vi har redan nick alina som intervjuar folk inom SD om vad som är etnisk svensk.
det kommer bli hårdare vi mot dom tänk på båda sidor.
vi ser nu att andra generationen invandrare har högre hat mot sverige och svenskar och kan inte identifiera sig.
utan överkompenserar med radikal copes om islamism.
Citera
2026-08-25, 20:01
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Såna som dig Wednesday som gillar whataboutism, ska vi säga så eller anser du att det stora problemet är alla kristna som är än så länge majoritet av befolkningen vad det gäller att tillhöra samfund? Och Svenska kyrkan är inte enda samfundet. Som jag tidigare förklarat så har vi Jehovas Vittnen som har egna domstolar. Vi har Plymouthbröderna. Så saken kring "domstolar" är inget nytt. SEN så har ingen kunnat påvisa några svenska statsanktionerade Shariadomstolar av den enkla anledningen att det inte finns några. Att Islam kommer dominera Sverige om 4 år som TS påstår är också total gallimatias. Sen förstår jag att många har svårt att skilja på muslimer, araber och islam. Man kan vara muslim utan att vara arab, man kan vara arab och kristen tex. Förstår saken kan verka ologisk om man inte kan tänka längre än näsan räcker.

Det var ju för fan du som började med whataboutism med ditt snack om kristna, jehovas vittnen å nazzar. Och nej, jag anser inte att kristendomen är lika problematisk som islam.
Det spelar ingen roll om shariadomstolarna är statsanktionerade eller inte. Det är utvecklingen som är central. Vi har paralellsamhällen där ute som inte ser sig som en del av det svenska samhället, där islam är dominerande. Islam kommer alltid gå först för en muslim. De har inget intresse av att integreras eller sekundaliseras. Har jag snackat om etnicitet? Sluta debattera så oärligt din mupp.
Citera
2026-08-25, 20:09
Medlem
Citat:
Islam har redan tagit över, ni har bara inte fattat det än.

Rädd att du har rätt. Folk fattar inte att islamiseringen pågår så snabbt att svennefittabanan inte ens fattar vad som pågår.
Citera
2026-08-25, 20:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Då är man för gammal - om man ens lever - för att ha fyra fruar.
Ja, om 30 år får man vara glad om man klarar av en fru...
Citera
2026-08-25, 20:11
Medlem
Citat:
Det var ju för fan du som började med whataboutism med ditt snack om kristna, jehovas vittnen å nazzar. Och nej, jag anser inte att kristendomen är lika problematisk som islam.
Det spelar ingen roll om shariadomstolarna är statsanktionerade eller inte. Det är utvecklingen som är central. Vi har paralellsamhällen där ute som inte ser sig som en del av det svenska samhället, där islam är dominerande. Islam kommer alltid gå först för en muslim. De har inget intresse av att integreras eller sekundaliseras. Har jag snackat om etnicitet? Sluta debattera så oärligt din mupp.

Det är en åsikt du såklart få har jag har aldrig påstått något annat.
Du har ännu inte kommit med bevis på att det finns regelrätta shariadomstolar i Sverige.
Att vi kar parallellsamhällen är problematiskt men betyder INTE att Islam kommer ta över Sverige inom fyra år. Majoriteten som kallar sig muslimer är sekulariserade. Lite som dom som är kristna typ. Att du inte gillar sanningen är ditt problem inte mitt https://humanisten.se/2025/03/09/hur-sekulara-ar-svenskar-med-muslimsk-familjebakgrund/
Citera
2026-08-25, 20:19
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Det är en åsikt du såklart få har jag har aldrig påstått något annat.
Du har ännu inte kommit med bevis på att det finns regelrätta shariadomstolar i Sverige.
Att vi kar parallellsamhällen är problematiskt men betyder INTE att Islam kommer ta över Sverige inom fyra år. Majoriteten som kallar sig muslimer är sekulariserade. Lite som dom som är kristna typ. Att du inte gillar sanningen är ditt problem inte mitt https://humanisten.se/2025/03/09/hur-sekulara-ar-svenskar-med-muslimsk-familjebakgrund/

Du står på Titanic och kollar ner på isklumparna som ligger på däck och säger att det inte är nån fara. Men du missar Isberget som glider förbi mitt framför näsan på dig.
Citera
2026-08-25, 20:24
Medlem
Citat:
Du står på Titanic och kollar ner på isklumparna som ligger på däck och säger att det inte är nån fara. Men du missar Isberget som glider förbi mitt framför näsan på dig.

Vilket isberg? Jag bor inte vid havet.
Har du äntligen insett att du inte har några argument kring saken om islamisering av Sverige, som aldrig kommer ske, och att du går omkring med en foliehatt?
Citera
2026-08-25, 20:34
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Det finns massa tokstollar som hittar på både det ena och det andra, get gör det inte en lögn till en sanning. En fel tror på virvlat vatten och en del anser det vara problematiskt. Och vilka anser att det är problematiskt. Kar INGEN anledning att klicka på länkar vill du bevisa något kan du använda dom som källhänvisning annars är inte din åsikt värd mer än dasspapper.

Okej, media skriver om det, han själv skriver om det - du vägrar tro på det. Noterat.
Citera
2026-08-25, 20:34
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Vilket isberg? Jag bor inte vid havet.
Har du äntligen insett att du inte har några argument kring saken om islamisering av Sverige, som aldrig kommer ske, och att du går omkring med en foliehatt?

Jag har förklarat min ståndpunkt. Tror inte vi kommer längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in