2026-08-25, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Dagens podd handlar bland annat om rådande kroppsideal, dock pratar de ganska allmänt om det, smalhet kan bero på olika saker osv. Vi får även veta att de inte är så tråkiga som folk tror att de är hehe
Om man måste tala om att man inte är tråkig som folk tror,så verkar man inte vara en särskilt kul typ..?
Citera
2026-08-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Om man måste tala om att man inte är tråkig som folk tror,så verkar man inte vara en särskilt kul typ..?

Elsa har egentligen en ”fruktansvärd humor” som hon döljer! Som vanligt ingen självinsikt. Man märker ju bara när de tafatt försöker ”slänga käft” i podden med varandra att det är så tråkigt så klockorna stannar. Och då är det alltså sånt som Pontus (är det han som klipper fortf?) valt att ha kvar för att det antagligen anses lite ”kul”. Snark.
Citera
2026-08-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Elsa har egentligen en ”fruktansvärd humor” som hon döljer! Som vanligt ingen självinsikt. Man märker ju bara när de tafatt försöker ”slänga käft” i podden med varandra att det är så tråkigt så klockorna stannar. Och då är det alltså sånt som Pontus (är det han som klipper fortf?) valt att ha kvar för att det antagligen anses lite ”kul”. Snark.
De enda gångerna då det förekommit nån form av humor och självironi i bloggen,är då Pontus tagit över och skrivit texten.. det har skett ett par ggr.(eller mer).Elsas humor märks iaf inte i bloggen. (Podden lyssnar jag inte på,outhärdlig!)
Citera
2026-08-26, 08:11
Medlem
Finns inget mer ord jag stör mig på mer än ”vippig” och ”slurp”

Och hur fan har hon kunnat få ge ut kokböcker? Vem köper ens dom? Kokböcker för ätstörda.
Citera
2026-08-26, 10:10
Medlem
VARFÖR envisas hon med att berätta vilken tid hon kommer hem från en fest eller utekväll, fattar inte. Som om ens någon skulle vara intresserad av just detta. Det är som om hon tvingar sig iväg ut men helst velat vara hemma.
Citera
2026-08-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84

Och hur fan har hon kunnat få ge ut kokböcker? Vem köper ens dom? Kokböcker för ätstörda.

Glöm inte ordet puttra.
Citera
2026-08-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84

Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Glöm inte ordet puttra.

Och dessa ständigt upprepade orden: känslan, pirrigt och filmisk
Citera
2026-08-26, 20:33
Medlem
mis-shapess avatar
Filmiskt och fraaanskt!
Citera
2026-08-26, 21:56
Medlem
Såg Elsa strutta runt på stan idag med Sofia. Blev förvånad över hur mycket kortare Elsa är i verkligheten! Kanske kändes extra bredvid Sofia, jag vet inte. Elsa var kort och såg ut att väga mycket mer än vad bilderna ger sken av.
Citera
2026-08-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Såg Elsa strutta runt på stan idag med Sofia. Blev förvånad över hur mycket kortare Elsa är i verkligheten! Kanske kändes extra bredvid Sofia, jag vet inte. Elsa var kort och såg ut att väga mycket mer än vad bilderna ger sken av.

Tror Elsa hatat sin kropp länge, kanske hela livet, även om hon försökte ge sken av något annat på den tiden. Som i detta inlägg , tänker ibland på det
https://elsa.elle.se/minnen/om-min-kropp/. Tror tyvärr hon är långt ifrån nöjd nu heller, och har oerhörda komplext gentemot Sofia och bara vill vara som henne. Om hon bara försöker tillräckligt hårt.....så kanske en dag verkar hon tro. Men det är ju inte så det funkar, man är ju inte mer än sig själv.
Citera
2026-08-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Tror Elsa hatat sin kropp länge, kanske hela livet, även om hon försökte ge sken av något annat på den tiden. Som i detta inlägg , tänker ibland på det
https://elsa.elle.se/minnen/om-min-kropp/. Tror tyvärr hon är långt ifrån nöjd nu heller, och har oerhörda komplext gentemot Sofia och bara vill vara som henne. Om hon bara försöker tillräckligt hårt.....så kanske en dag verkar hon tro. Men det är ju inte så det funkar, man är ju inte mer än sig själv.
Intressant text från 2014. Och idag är hon själv en del av smalhetsen, genom att späka sig och försöka se smalare ut än vad hon är. Synd att hon inte kan vara nöjd med sig själv. Hon borde läsa sin egen text och påminna sig om hur hon tänkte då.
F ö är Sofias magra kropp inget att sträva efter.
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-08-26 kl. 23:31.
Citera
2026-08-27, 07:32
Medlem
Vilka fina bilder hon har tagit med sin Leica! Men det känns SÅ udda att hon tar bilder på sig själv med den kameran, vem gör så? Outfit- och ansiktsbilder, hon om någon har väl nog av sånt? Pontus fotar väl också analogt så han tar väl säkert bilder på henne ändå, om det är att hon också vill vara med i albumet så att säga. Det här känns som Elsa i ett nötskal, så fort hon ska skapa något (i det här fallet vackert komponerade ögonblicksbilder) så måste hon få in sig själv och sin kropp också, hon kan inte låta bli. Lite sad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in