Citat:
Ursprungligen postat av
Force-Walker
Om man är modekonsult, klart som fan man köper in varor då och fakturerar på sina kunder.
Säljer hon inget alls från sin atelje?
Vad kostar klänningarna i inköp?
Köper hon inte möbler och piffar upp och säljer?
Näpp! Hon är inte "modekonsult", hon säljer inget i ateljén utan hyr ut brudklänningar hon antingen köper second hand eller får donerade till sig (som sagt, kostnaden för inköp av just de klänningarna kan hon naturligtvis dra av men det handlar nog i snitt om max 3-500 kr i månaden). Hon säljer inte några omgjorda möbler, hon säljer ingenting! Hon har gjort några få jobb som kostymör, men vad är det, 2 jobb som hon inte varit assistent utan haft helt eget ansvar? Alltså två jobb TOTALT i arbetslivet. Nu kanske du fattar varför vi inte begriper hur hon kan ha så stora inköp om det inte är så att hon drar av saker olagligt.
Det jag tänker att hon kan ha som lagliga inköp är typ rekvisita till samarbeten men vad skulle det ens kunna vara, kaffebönor att göra morgonlatten med när hon ska demonstrera en ny bryggare hon får betalt för att marknadsföra? Jag fattar inte.
Jag förstår att du vill ta den här diskussionen med ett större perspektiv och tror att vi är missunnsamma mot influencers i stort men det handlar inte om det, det handlar om att just den här tjejen inte borde ha så här sjuka inköp i företaget eftersom det enda hon säljer är sig själv.