2026-08-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Nu är det väl visserligen fantastiskt att dessa klänningar kommer till användning och väldigt bra ide att ha en verksamhet med återbruk. Men mycket märkligt upplägg att folk skänker dem och hon sen tjänar pengar på dem. Hon köper visserligen från t ex Old touch. Men visst skänker folk?
Hon har berättat att folk skänker brudklänningar till henne,ja.
Citera
2026-08-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Hon har berättat att folk skänker brudklänningar till henne,ja.
Jag tycker inte det är någon grej egentligen. Donatorer är väl införstådda med detta och varför skulle Elsa stå deltid på ett jobb med provningar, e-post och lokal för att gratis låna ut de donerade exen. Hon investerar ju säkert också pengar in i rörelsen.
Citera
2026-08-24, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag tycker inte det är någon grej egentligen. Donatorer är väl införstådda med detta och varför skulle Elsa stå deltid på ett jobb med provningar, e-post och lokal för att gratis låna ut de donerade exen. Hon investerar ju säkert också pengar in i rörelsen.
Självklart ska hon inte låna ut dem gratis. Men däremot betala sina "donatorer" vore väl rimligt. Det märkliga är ju att folk skänker klänningar som hon sen tjänar pengar på.
Citera
2026-08-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Självklart ska hon inte låna ut dem gratis. Men däremot betala sina "donatorer" vore väl rimligt. Det märkliga är ju att folk skänker klänningar som hon sen tjänar pengar på.

Hon tar väl i snitt 2500kr för en klänning när hon hyr ut den och 1000-1500kr för en provning
Citera
2026-08-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag instämmer.Svarade bara på en fråga.
Citera
2026-08-24, 11:30
Medlem
Vanemänniskan Elsa ska till ett för henne nytt ställe i Frankrike i höst. Inget scoop visserligen men nånting säger mig att hon ska på bo på Colombe d'or en bit från Nice och "skriva". Har sett flera influencers som varit där senaste året och även förra sommaren, någon hade bröllop där, så Elsa vill väl inte vara sämre!
Citera
2026-08-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Nu kanske det är jag som borde skaffa mig ett meningsfullt liv istället för att googla ”Miu Miu hårspänne”. Men skiten kostade iaf 2890 kr eller 3400 kr. Dom har sänkt rean i 2 omgångar. Hur kan man ens komma hem och rättfärdiga detta köp? Och 9 par trosor som kostar 10.000kr? Hade jag varit Pontus skulle jag ifrågasätta detta beteende? Är han så vek?

Jag lyssnade på senaste avsnittet avsnittet av podden, där de bland annat pratar om doftljus. Sa inte Elsa att hennes nyaste doftljus hade tre vekar? Det kostar i så fall 2658 kr. Helt normalt! (Jag kanske också borde skaffa ett liv.)
Citera
2026-08-25, 08:45
Medlem
Haha Elsa tar varje tillfälle att visa upp att hon läser men nu börjar det få motsatt effekt… Hur lång tid tar det egentligen för henne att läsa ut en bok? Hon har minst tre timmars dötid varje dag men ändå har hon harvat på med samma bok i en månad? Bokselfies talar sitt tydliga språk: gissar att mobilen och kameran får mer fokus än boksidorna när hon ligger där och låtsas vara intellektuell.
Citera
2026-08-25, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Haha Elsa tar varje tillfälle att visa upp att hon läser men nu börjar det få motsatt effekt… Hur lång tid tar det egentligen för henne att läsa ut en bok? Hon har minst tre timmars dötid varje dag men ändå har hon harvat på med samma bok i en månad? Bokselfies talar sitt tydliga språk: gissar att mobilen och kameran får mer fokus än boksidorna när hon ligger där och låtsas vara intellektuell.

Man undrar även hur mycket/lite arbetstid hon har.. gymmar på morgonen, jobbar hemma, hinner ha en paus så att hon kan göra en granola, som hon sedan äter till lunch.. frukost har hon väl också hunnit med. Lyxtillvaro!
Citera
2026-08-25, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Man undrar även hur mycket/lite arbetstid hon har.. gymmar på morgonen, jobbar hemma, hinner ha en paus så att hon kan göra en granola, som hon sedan äter till lunch.. frukost har hon väl också hunnit med. Lyxtillvaro!
Torsdag hela veckan enligt dagens inlägg hehe, "så blev det torsdag" x2
Citera
2026-08-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Ja hon är enormt priviligierad arbetstidsmässigt. Även de som inte är anställda med fasta arbetstider, som konstnärer,författare etc brukar vara oerhört disciplinerade, man har sina strikta tider man följer varje dag,därför man har ett arbete att få gjort,och man har en inre kreativitet som driver en till det. Elsa fladdrar runt som en fjäril och verkar ha hur mkt tid som helst för gym,vänner,middagar ute,shoppa,resa t Danmark,köpa klänningar,gå promenader mm,men så inser man att hennes fritid,eftersom hon bloggar om den,ju är hennes jobb...!?!
Citera
2026-08-25, 10:03
Medlem
Dagens podd handlar bland annat om rådande kroppsideal, dock pratar de ganska allmänt om det, smalhet kan bero på olika saker osv. Vi får även veta att de inte är så tråkiga som folk tror att de är hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in