Citat:
Nej, inbilla dig inte att antivaxxar-patrask på något vis utgör normen. Det gör de inte. I själva verket är de en extremt liten del, men tyvärr finns det nästan INGA exempel på antivaxxar-patrask som klarar av att föra debatt eller kritisera utan att ljuga. I princip kan man utgår från att ALLT som kommer från de stora desinformationscentralerna (med Childrens Health Defense i spetsen) är ren lögn och professionellt producerad desinformation som endast avser att lura svagbegåvade för att kunna tjäna pengar.
Jag är helt med på att man vill skydda barn och jag trodde också att vacciner "självklart" var något där nyttan var större än riskerna i nästan alla fall, fast sen började jag kolla upp det lite närmare och frågade mig varför alla som verkligen satt sig in i frågan och forskat utanför läkemedelsbolagens egna såklart ensidigt vaccinpositiva information i de flesta fall blivit allt mer kritiska och började titta lite närmare på saken själv.
Citat:
Det är inte bara oetiskt, det är olagligt. Varför skall ett barn tvingas ingå i ett försök där slupmen avgör om de får ett vaccin som skyddar dem mot en farlig sjukdom? Här måste man faktiskt ifrågasätta om du är DUM I HUVUDET? Hur tänker du?
En viktig grej jag fastnat på är: har du sett någon studie där man jämfört (t.ex.) MPR-vaccinerade barn mot en grupp som får riktig placebo över en längre tid? Jag har letat men inte hittat någon. Man menar att det är "oetiskt", men det verkar ju som att man inte vågar göra studierna för man är rädd för (eller vet) vad svaret kommer bli.
Citat:
Nej, "myndigheten" är inte i "knät" på någon. Jag skulle snarare säga att den "myndighet" du pratar om är så total HATAD av läkemedelsbolagen just på grund av de extremt tighta och hårda kvalitetskrav som åläggs dem. Det är alltså PRECIS TVÄRTEMOT vad du fått för dig. Det där fattar du inget av, det är du för ointelligent för att begripa.
Många verkar ju ha överlämnat makten över sin riskbedömning till myndigheter som bevisligen är i knät på den industri som de ska "granska", t.ex. läkemedelsverket som ju finansieras till allra största delen av sagda bolag, hur kan det inte vara jäv och regulatory capture?
Citat:
Nej, det var ingen vidare jämförelse. Jag skulle nsrare göra jämförelsen "om vi låter Återställ Våtmarker finansiera oljeindustrin, hur trorligt är det att priset på olja sjunker?". Du har så totalt dålig koll på vad som pågår att man blir full i skratt. NOLLA.Om vi låter McDonald's finansiera folkhälsomyndigheten, hur troligt är det att vi kommer höra att det är "fastslaget" att skräpmat är dåligt för folkhälsan då? här har samma företag som tillverkar vaccinen (och finansierar LMV/FHM) "slagit fast" att vaccin minsann är otroligt säkra och effektiva...
Citat:
Därför att det är helt meningslöst och dessutom farlig tilika olagligt. Men det fattar inte du för du är DUM I HUVUDET.Om nu ett vaccin är så säkert och effektivt, varför har man aldrig gjort en placebokontrollerad långtidsstudie mot saltlösning? det vore ju det bästa sättet att täppa till truten på alla "antivaxxare" men ändå verkar det inte som man vågar göra det, jag vet ju vad det säger mig åtminstone
Citat:
Det finns hundratusentals studier i ämnet, kliniska försök, observationsstudier och post licensure trials (också mot saltlösning). Problemet är att du är totalt DUM I HUVUDET att du inte vill acceptera resultatet. Istället vill du att man skall genomföra studierna på något annat vis. På en tisdag. Med grön nål. Samtidigt som man hoppar baklänges och virkar grytlappar. Ni ointelligent antivaxxar-patrask kommer ALDRIG erkänna att ni har fel.
Citat:
Ingen har tvingat dig eller dina barn att vaccinera sig. Ge bara fan i att vaccinera dig själv och dina barn så är problemet löst. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?Sen oavsett vad man tycker om vaccin så är det en extermt farlig princip att staten ska tvinga in något i ett friskt barns kropp mot föräldrarnas vilja? Att ge staten den makten över någons kropp har definitivt missbrukats förr och lär göra det igen så oavsett nytta bör tvång aldrig existera i en s.k demokrati.
Citat:
Hur länge vil du att studien skall pågå? Vem skall blir utvald att riskera att dö? Var skall du få alla barn ifrån för att täcka alla dina jävla försök och ditt okunniga ointelligenta tramsande för att slippa erkänna att du har fel?
Citat:
Och om man skall göra en randomiserad dubbelblind studie så skall man alltså samla ihop, hur många tycker du? Låt oss säga 10,000 för varje möjlig kombination och ordning (mindre än 5 000 vaccinerade barn i ett försök lär ju avfärdas). Det blir således 1 048 555 kliniska försök (man vill ju vara säker på att vaxxiiiiiiiiinet i en viss kombination inte leder till Autism, eller hur!!!).
Och så 10 000 personer i varje försök, det blir 10 485 550 000, d.v.s. drygt 10 miljarder barn i försöken.
Det känns faktiskt inte som att det största problemet är att du behöver tala om för 5 miljarder barn att de riskerar att dö i någon av alla de sjukdomar som de kommer exponeras för eftersom de inte fick något vaccin, men ändå.
Och så 10 000 personer i varje försök, det blir 10 485 550 000, d.v.s. drygt 10 miljarder barn i försöken.
Det känns faktiskt inte som att det största problemet är att du behöver tala om för 5 miljarder barn att de riskerar att dö i någon av alla de sjukdomar som de kommer exponeras för eftersom de inte fick något vaccin, men ändå.