Citat:
Ja, i USA är skatten alldeles för låg för de rika och höginkomsttagare, och belastar statsskulden svårt.
Citat:
Verkar som användaren inte förstår konceptet rik eller höginkomsttagare, eller bara låtsas om annat av en outgrundlig anledning.
Ingen av de du beskrev är en av "de rika", de är helt vanliga medelsvenssons, moderna (löne)slavar. De rika är sådana som bränner de livsinkomsterna för dina exempel på en helg.
Buffet beskrev väl läget i usa som galet med att hans sekreterare betalade många gånger mer skatt i $ inte % per år än vad han själv gjorde.
De rika betalar inte fastighetsskatt, de kommer undan det med skatteplanering. Fastighetsskatt är för vanliga människor så som vaktmästare och läkare.
Buffet beskrev väl läget i usa som galet med att hans sekreterare betalade många gånger mer skatt i $ inte % per år än vad han själv gjorde.
De rika betalar inte fastighetsskatt, de kommer undan det med skatteplanering. Fastighetsskatt är för vanliga människor så som vaktmästare och läkare.
Själv förstår jag inte ens vad användaren vill ha sagt då, försöker hen inbilla sig skatten kanske tom är för hög?
En annan har ju sett hur donalds skattesänkningar blir till att de får låna pengar för den, första svängen var det $2 biljoner de fick låna.
Denna gången vet jag inte hur mycket, men den gamla är ju kvar, så antar den kostar på fortfarande och genererar ett måste att låna.
Även intressant teori, höj inte skatten, det kommer aldrig hjälpa.(Och detta med låg skatt är värt och nämna, så de inte inbillar sig överdriven skatt så påstår jag samma, nope, bara deras löjligt låga skatt pratar jag om här.)