Citat:
Ursprungligen postat av
BigOrangeBunny
Vad är det som gör mig till en kälkborgare? Utveckla gärna. Kul att du dömer mig utan att känna mig
Ja, jag känner till att de där plattformarna inte alltid är integritetsvänliga. Det är bara kolla upp vad Assange sa om FB
Jag använder inte FB (såg det som en trend, men jag ogillar också integritets-ovänliga aspekten) YT är den enda jag använder (av de jag listade) Utöver anti-virus program (som de flesta svennebananer har) kör jag även VPN, skaffade en mer integritetsvänlig mail för några år sedan (Mailfence, men funderade starkt på Proton såklart) Måste även försöka sluta med Google och köra andra sökmotorer (av gammal vana blir det tyvärr för mycket Google)
Men man måste nå ut på något sätt idag 2026. Jag var inte med för 20 år sedan så jag kan inte uttala mig om den perioden, men idag är det (tyvärr) så
Så det är bättre att ligga på soffan och inte ens lägga en lila röst i valurnan (för att visa att man själv inte accepterar övervakningssamhället)? För att göra vad man kan för att "moraliskt pusha" de framåt?
Uppskattar att läsa det du skrivit (som äldre grundande medlem) men jag håller inte med dig här. Och döm mig gärna inte som kälkborgare som sagt!
Av det utläser jag att du tom använder Windows. Rest my case.
Nope, du missuppfattar, jag skrev "snudd på" givetvis bättre att lägga någon röst, än att skolka. Nope, jag var inte en grundande medlem, men alla av grundarna kände till det "nick" jag använde då, även stora delar av den tidens blogosfär och en del riksdagspolitiker i andra partier, så även en rad journalister.
PP gick helt enkelt åt helvete. Ett tag var de större än SD, fick ju även en plats i europaparlamentet. Men.. utvecklingen med framförallt Spotify och Netflix gjorde dem irrelevanta, för det enda som uppfattades i stora lager var det där om piratkopiering, något typ "alla" sysslade med, du vet alla de där som inget har att dölja..
Partiers "själ", som den uppfattas i breda lager. Se på L. Kallar sig liberaler men allt de talar om är mer poliser å batonger, hårdare straff å närmast spöstraff i grundskolan. Fan mindre liberala än SD. Tro fan de åker ur, för ingen vet vad de röstar på om de röstar L, de vet det nog inte ens själva inom partitoppen. C har nog börjat hitta tillbaks efter stureplanscentern som sänkte dem, börjar kännas relevanta i sitt landsbygdshörn igen, landsbygd å småstäder som vårt land mest består av.
SD är ett nationalkonservativt parti, väldigt mycket "he va bäst förrut". Tämligen aggressivt konformistiskt, där allt avvikande eller nytt slås ned på, framvuxna ur främlingsfientlighet. Alla vet detta.
PP kommer inte att bli relevant igen, de har ingen arena, inget som gör dem relevanta i breda lager.