2026-08-25, 02:41
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
De ursprungliga bakom PP tyckte väldigt illa om alla de där plattformarna. Produkten de säljer, till högstbjudande, som ger inkomster nog för att bygga enorma serverhallar world wide, är du, din data. Snacka om integritetsintrång, men du har väl inget att dölja likt alla andra konforma kälkborgare.
Du sa ju precis att de inte var online. När vi visar att de är online så ändrar du dig till att de inte tycker om plattformarna? Fan du är ju jäkligt dum.
Citera
2026-08-25, 02:50
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
hur tänker egentligen ni som inte röstar på PP?

Jadu, eftersom du måste vara totalt efterbliven så blir det nog väl abstrakt för dig att greppa även om man skulle försöka förklara.

Men en anledning är ju t.ex.att
Citat:
företrädarna är en samling oknullade autister som sitter framför en dammig datorpark i mammas källare på nätterna och sover på dagarna.
Citera
2026-08-25, 02:52
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Jadu, eftersom du måste vara totalt efterbliven så blir det nog väl abstrakt för dig att greppa även om man skulle försöka förklara.

Men en anledning är ju t.ex.att
Då frågar jag dig också vad du har för belägg för det där.
Citera
2026-08-25, 02:54
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Då frågar jag dig också vad du har för belägg för det där.

Då frågar jag dig, är din signatur ironisk eller är du Flashbacks pinsammaste pajas? Det finns inga andra alternativ.
Citera
2026-08-25, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Vad är det som gör mig till en kälkborgare? Utveckla gärna. Kul att du dömer mig utan att känna mig

Ja, jag känner till att de där plattformarna inte alltid är integritetsvänliga. Det är bara kolla upp vad Assange sa om FB

Jag använder inte FB (såg det som en trend, men jag ogillar också integritets-ovänliga aspekten) YT är den enda jag använder (av de jag listade) Utöver anti-virus program (som de flesta svennebananer har) kör jag även VPN, skaffade en mer integritetsvänlig mail för några år sedan (Mailfence, men funderade starkt på Proton såklart) Måste även försöka sluta med Google och köra andra sökmotorer (av gammal vana blir det tyvärr för mycket Google)

Men man måste nå ut på något sätt idag 2026. Jag var inte med för 20 år sedan så jag kan inte uttala mig om den perioden, men idag är det (tyvärr) så

Så det är bättre att ligga på soffan och inte ens lägga en lila röst i valurnan (för att visa att man själv inte accepterar övervakningssamhället)? För att göra vad man kan för att "moraliskt pusha" de framåt?

Uppskattar att läsa det du skrivit (som äldre grundande medlem) men jag håller inte med dig här. Och döm mig gärna inte som kälkborgare som sagt!
Av det utläser jag att du tom använder Windows. Rest my case.

Nope, du missuppfattar, jag skrev "snudd på" givetvis bättre att lägga någon röst, än att skolka. Nope, jag var inte en grundande medlem, men alla av grundarna kände till det "nick" jag använde då, även stora delar av den tidens blogosfär och en del riksdagspolitiker i andra partier, så även en rad journalister.

PP gick helt enkelt åt helvete. Ett tag var de större än SD, fick ju även en plats i europaparlamentet. Men.. utvecklingen med framförallt Spotify och Netflix gjorde dem irrelevanta, för det enda som uppfattades i stora lager var det där om piratkopiering, något typ "alla" sysslade med, du vet alla de där som inget har att dölja..

Partiers "själ", som den uppfattas i breda lager. Se på L. Kallar sig liberaler men allt de talar om är mer poliser å batonger, hårdare straff å närmast spöstraff i grundskolan. Fan mindre liberala än SD. Tro fan de åker ur, för ingen vet vad de röstar på om de röstar L, de vet det nog inte ens själva inom partitoppen. C har nog börjat hitta tillbaks efter stureplanscentern som sänkte dem, börjar kännas relevanta i sitt landsbygdshörn igen, landsbygd å småstäder som vårt land mest består av.

SD är ett nationalkonservativt parti, väldigt mycket "he va bäst förrut". Tämligen aggressivt konformistiskt, där allt avvikande eller nytt slås ned på, framvuxna ur främlingsfientlighet. Alla vet detta.

PP kommer inte att bli relevant igen, de har ingen arena, inget som gör dem relevanta i breda lager.
Citera
2026-08-25, 03:06
Medlem
Citat:
Fy helvete vilket korkat val.
Varför röstar du inte lite mer på intelligenskvotens sida?

Om man är nöjd med massinvandring och vill låta förstörelsen av landet fortgå så förstår jag att man tycker det är "korkat"

"Intelligenskvotens sida"
Citera
2026-08-25, 03:09
Medlem
Citat:
Du sa ju precis att de inte var online. När vi visar att de är online så ändrar du dig till att de inte tycker om plattformarna? Fan du är ju jäkligt dum.
Nåt om "online" skrev jag inte.
Du argumenterar mot ditt eget påhitt.

Därmed både halmgubbe och ad hominem av dig.
Citera
2026-08-25, 03:16
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Då frågar jag dig, är din signatur ironisk eller är du Flashbacks pinsammaste pajas? Det finns inga andra alternativ.
Är det min signatur som är ämnet eller är det min trådstart som är ämnet?
Citera
2026-08-25, 03:17
Medlem
Citat:
Sedan började PP att övertas av folk som mer var där för sin egen skull, en möjlig karriär. Mycket av det PP varnade för är vardag idag, den kontroll och övervakning som bara får hederligt folk att huka, bli mer grå, lydiga och gå under radarn, de konforma blev än mer konforma, ett hårdare samhälle som skapat mer motsättningar i samhället. Men tyvärr, PP, närmast SDs motsats blev en parantes, väldigt mycket pga gammelmedia som gav SD extremt mycket mer utrymme, men också PPs namn som idag är irrelevant.
Jag skulle tro att det också beror på att de gjorde en väldigt stor taktisk miss, och det var att ta ställning i invandringsfrågan mot SD. Man kan tycka vad man vill om det, men taktiskt dåligt var det.

För det första så var det väldigt många sympatisörer till PP som hade "tvivelaktiga åsikter", och det är ju inte direkt någon överraskning. Men när PP gjorde sitt ställningstagande var det många väljare som drog till SD.

För det andra, vad var egentligen vinsten? Det var inte direkt så att vi behövde ett till parti som tog jättestarkt avstånd från SD just då.
Citera
2026-08-25, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Om man är nöjd med massinvandring och vill låta förstörelsen av landet fortgå..
Det pågår ingen massinvandring. Det gjorde det 2015-16, tio år sedan. Idag har vi en negativ invandring, fler flyttar ut än vad som kommer in. Räkna inte med att kunna gå i pension. Sådär hälften av dagens unga kommer ofrånkomligen att dö innan de uppnår en allt ökande pensionsålder.
Citera
2026-08-25, 03:22
Medlem
Citat:
Av det utläser jag att du tom använder Windows. Rest my case.

För att jag använder Google och Youtube? Gör det mig till en "kälkborgare"? Tror du verkligen att jag är helt omedveten om Linux mm och inte funderat på att gå dit (särskilt efter att Windows 11 dök upp)?

Tråkig elitistisk syn du har Om något förstärker du väl den gamla fördomen om PP som ett gäng "nördiga oskulder"

Citat:
Nope, du missuppfattar, jag skrev "snudd på" givetvis bättre att lägga någon röst, än att skolka.
My mistake, man skriver för fort ibland

Citat:
Nope, jag var inte en grundande medlem, men alla av grundarna kände till det "nick" jag använde då, även stora delar av den tidens blogosfär och en del riksdagspolitiker i andra partier, så även en rad journalister.

Du rörde dig i de kretsarna iallafall, lätt att misstolka när man läser "Jag var med när PP bildades"

Citat:
PP gick helt enkelt åt helvete. Ett tag var de större än SD, fick ju även en plats i europaparlamentet. Men.. utvecklingen med framförallt Spotify och Netflix gjorde dem irrelevanta, för det enda som uppfattades i stora lager var det där om piratkopiering, något typ "alla" sysslade med, du vet alla de där som inget har att dölja..

Det minns jag tydligt. De kunde ha varit mycket bättre på att adressera sitt budskap

Citat:
Partiers "själ", som den uppfattas i breda lager. Se på L. Kallar sig liberaler men allt de talar om är mer poliser å batonger, hårdare straff å närmast spöstraff i grundskolan. Fan mindre liberala än SD. Tro fan de åker ur, för ingen vet vad de röstar på om de röstar L, de vet det nog inte ens själva inom partitoppen.

På vilket sätt är det relevant för PP? Har de "tappat sin själ"?

Citat:
PP kommer inte att bli relevant igen, de har ingen arena, inget som gör dem relevanta i breda lager.
Citera
2026-08-25, 03:26
Medlem
Citat:
Det pågår ingen massinvandring. Det gjorde det 2015-16, tio år sedan. Idag har vi en negativ invandring, fler flyttar ut än vad som kommer in. Räkna inte med att kunna gå i pension. Sådär hälften av dagens unga kommer ofrånkomligen att dö innan de uppnår en allt ökande pensionsålder.

Fan yrar du om? Nej Sverige har inte "negativ invandring". Däremot är invandringen negativ så det var nog det du menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in