2026-08-24, 20:01
Medlem
Och just det, strunta för bövelen i alla appar gällande amning, sömn, utvecklingsstadier osv.
Citera
2026-08-24, 20:36
Medlem
Att jag inte lagt ner hela min själ i att försöka amma. Det gjorde bara att barnet skrek av hunger i 7 veckor i sträck , och jag fick ingen sömn i lika många veckor. Läste i varenda amnings-hjälpen och andra forun om tips och försökte. Ändå kände jag mig totalt värdelös i flera år efteråt för att jag inte lyckades. Började fråga så fort jag ens pratade om amning , tycker än idag att det är jobbigt att se andra (lyckas med att) amma.

Har dock efter andra barnet lagt tankarna på hyllan då jag var mer förberedd på att inte kunna och att flaskmata var lika okej och accepterat. Gav det endast 5 dagar och hade en 100% bättre första bebistid..
Citera
2026-08-24, 20:50
Medlem
Ghastens avatar
Använda kondom hela tiden
Citera
2026-08-24, 20:52
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Att välja en bra far.

Inte ett äckel som hellre knullar gamla byfånar till horor med könssjukdomar än att vara med sina minderåriga barn

Oj, det lät inget roligt.
Citera
2026-08-24, 21:02
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Att välja en bra far.

Inte ett äckel som hellre knullar gamla byfånar till horor med könssjukdomar än att vara med sina minderåriga barn
Fy så ledsamt att läsa 😪
Förhoppningsvis har du fina älskvärda barn och kan gå vidare utan skithögen och hitta en ny partner. Tex som redan har bevisat att han är mogen och förståndig nog att ta hand som det finaste vi har ❤️
Citera
2026-08-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Inte ett dugg !

Med det vill du väl antyda att du var en perfekt förälder men jag skulle väl snarare säga ser din mentala utveckling helt stannat av.
Citera
2026-08-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
1: Skippa bärsele om inte absolut nödvändigt för att få något gjort.
2: Låt barnen sova i egen säng och eget rum så tidigt som möjligt.
3: Om barnet ramlar och det inte är något allvarligt, uppmuntra till att resa sig upp själv istället för att vara där och lyfta för tidigt.
4: Lär ut bordsskick så tidigt som möjligt så det inte är konstant kaos.
5: Om barnet inte gillar att åka vagn, åka bil osv så kör mer vagn, åk bil osv.
6: Sluta inte träna på gym, fotbollslaget osv.
7: Se till att fortsätta med dejtkvällar utan barn.
8: Se till att barnet tar napp och flaska.
9: Se till att barnet sover hemma hos annan vuxen eller i ert hem men med barnvakt och er föräldrar ur vägen så tidigt och så ofta som möjligt.
10: Anpassa inte maten så mycket. Se till att ungarna lär sig äta allt, inklusive grönsaker och fisk, så tidigt som möjligt.

Barn vänjer sig vid vad man, i brist på bättre ord, "utsätter" dom för. Dvs alla barn kan sova i egen säng, åka bil, äta varierat, passas av andra m.m. Om man konstant ska söva barnet i bärsele, anpassa all kost, samsova, anpassa bilresor efter barnets sovschema m.m. så blir det ett helvete.

Då är det ju bättre att inte skaffa barn överhuvudtaget. Bit ihop din mes.
Citera
2026-08-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Med den kommentaren är det väldigt stor risk att du inte har barn.
Statistiskt sett har du rätt men studier har visat att upp till 19 % är villiga att erkänna att de ångrar att de skaffade barn. Det är väl en av de mest tabu sakerna man kan erkänna så man får väl nästan anta att det finns ett stort mörkertal. Det varierar också ganska mycket från land till land och det förefaller inte att ha så mycket med levnadsstandarden att göra utan snarare hur öppen man vågar vara när man besvarar frågan.
Jag vet ett par stycken som aldrig är glada längre och inte verkar ha fått någonting ut av att skaffa barn. Allt man hör är gnäll. Jag tror aldrig de skulle erkänna att det var ett misstag dock. Det finns också en stor del som egentligen inte kan besvara vad de fått av det utan lutar sig på det ganska abstrakta "jag har gjort min del". Jo, det finns många godare gärningar man kan göra men tillför de egentligen någon påtaglig glädje? Någon som dagligen räddar liv på akuten kan också tycka sitt jobb är skit.
Senast redigerad av MDchlorian 2026-08-24 kl. 21:33.
Citera
2026-08-24, 21:29
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimPimOriginal
Ta vara på småbarnsåren, det är den bästa tiden. Att vara tonårsförälder var varken kul eller givande. Får du dessutom en dotter så byter hon personlighet fullständigt i tonåren.

Småbarnsåren är ju hemska. Vad har du sett som fått dig att minnas dom i ett skimmer?
Citera
2026-08-24, 21:33
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Statistiskt sett har du rätt men studier har visat att upp till 19 % är villiga att erkänna att de ångrar att de skaffade barn. Det är väl en av de mest tabu sakerna man kan erkänna så man får väl nästan anta att det finns ett stort mörkertal. Det varierar också ganska mycket från land till land och det förefaller inte att ha så mycket med levnadsstandarden att göra utan snarare hur öppen man vågar vara när man besvarar frågan.
Jag vet ett par stycken som aldrig är glada längre och inte verkar ha fått någonting ut av att skaffa barn. Allt man hör är gnäll. Jag tror aldrig de skulle erkänna att det var ett misstag dock. Det finns också en stor del som egentligen inte kan besvara vad de fått av det utan lutar sig på det ganska abstrakta "jag har gjort min del". Jo, det finns mycket godare gärningar man kan göra men tillför de egentligen någon påtaglig glädje? Någon som dagligen räddar liv på akuten kan också tycka sitt jobb är skit.

Svårt att ångra att man skaffat barn. Att klaga och gnälla på sin tillvaro implicerar inte nödvändigtvis att man ångrar dom små liven. Det är en jävla pärs att vara förälder, men det är i princip omöjligt att tänka sig ett liv utan dom. Det är som dom alltid varit med.

Vi är biologiska varelser som gör vad vi gjort sen den första lilla cellen delade på sig för massor miljarder år sen; vi förökar oss. Det är det enda alla levande organismer som någonsin existerat har gemensamt. Dom som inte gör det är förlorare.
Citera
2026-08-24, 21:54
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Håll dom borta från telefonen och datorn och försök få dom intresserade av sunda fritidssysselsättning, som spela musikinstrument och sådant.
Det bästa jag gjort är att bannlysa instrument och galna ljudleksaker från barnens tillvaro. Herregud vad mycket sämre det kunde varit ändå.
Citera
2026-08-24, 21:57
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Då är det ju bättre att inte skaffa barn överhuvudtaget. Bit ihop din mes.
Mm fan vad dåligt föräldraskap att vilja sova och inte bara blomma ut i den fullständiga förlossningspsykosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in