Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Jag förstår inte.
Jag kan inte länka till mina bevis? Vad är det du menar?
Det står ju svart på vitt att Fauci skrev innan i sin dagbok att dödligheten var långt lägre än vad han sa i media. Vad är det som inte stämmer?
Är jag inte en dålig kille om jag gör fel?
Nej, din dumma patetiska antivaxxar-gås. Vi vet att du inte "förstår". Vad som står i på Twitter som skrivits av ett antivaxxar-patrask är inte "vetenskap" eller "grund". Men det visar ganska bra vad det är för fel i huvudet på er.
Vad Fauci skrev i sin dagbok är inget vetenskapligt facit. Men det fattar inte DUKTIGA KILLEN för dör DUKTIGA KILLEN är DUM I HUVUDET.
"Det står ju svart på vitt att Fauci skrev innan i sin dagbok att dödligheten var långt lägre än vad han sa i media". Jaha!? Han kan skriva att Elvis lever i sin dagbok, betyder det att han ljuger om han officiellt påstår att Elvis är död?
Allvarligt, hur kan man vara så olidligt jävla DUM I HUVUDET som DUKTOGA KILLEN?
Nej, Fauci LJÖG inte. Men DUKTIGA KILLEN är för ointelligent för att fatta. IFR rate VAR dessutom 2.2% i början på pandemin. Men DUKTIGA KILLEN är för DUM I HUVUDET för att fatta att man inte kan sitta med facit i efterhand och hänvisa till vad IFR är IDAG.
Citat:
Results: We found that province-specific crude case-fatality rate in the first wave (February-July 2020) had a median value of 12.0%. Data about infection-fatality rate was more difficult to compute, due to large underestimation of SARS-CoV-2 infection during the first wave when asymptomatic individuals were very rarely tested. However, when using as a reference population-based seroprevalence data for anti-SARS-CoV-2 antibodies collected in May-July 2020, we computed an infection-fatality rate of 2.2%. During the second wave (Sep-Dec 2020), when SARS-CoV-2 testing was greatly increased and extended to many asymptomatic individuals, we could only compute a 'hybrid' case/infection-fatality rate with a value of 2.2%, similar to the infection-fatality rate of the first wave.
Conclusions: Overall, this study allowed to assess the COVID-19 case- and infection-fatality rates in Italy before of variant spread and vaccine availability, confirming their high values compared with other airborne infections like influenza. Our findings for Italy were similar to those characterizing other Western European countries.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34739462/
Så kom igen nu, DUKTIGA KILLEN, fram med bevisen!